Контрольна робота №1
Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація
ВАРІАНТ І
1. Словосполучення і речення - це: (0,5 б)
А) Лексичні одиниці Б) Морфологічні одиниці В) Синтаксичні одиниці
2. Укажіть рядок, де всі сполучення слів — словосполучення. (0,5 б)
А) Дзвін шабель, моя Україна, сонцем осяяна;
Б) пісня солов’їна, синь гаїв, шепіт і зітхання;
В) міниться і лине, снишся мені, на воді;
Г) у радості, голубе небо, хмари пливуть.
3. Укажіть правильне твердження. Словосполучення складається з: (0,5 б)
А) додатків і обставин; Б) головного і залежного слова;
В ) підмета і присудка; Г) однорідних членів речення.
4. Граматичний зв'язок між словами в словосполученні здійснюється за допомогою: (0,5 б)
А) Змістового зв'язку Б) Закінчення й дієслова бути
В) Закінчення й частки Г) Закінчення або закінчення й прийменника
5. Складним є речення в рядку: (0,5 б)
А Хліб і рушник — одвічні людські символи.
Б Благословенна в болях ран степів широчина бездонна.
В Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.
Г Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі.
6. Речення, у яких граматична основа складається із одного головного члена, називається: (0,5 б)
А) Неповними Б) Двоскладними
В) Односкладними Г) Непоширеними
7. Визначте, які з наведених сполучень слів не є словосполученнями (виписати тільки ті сполучення слів, що не є словосполученням): (1,5 б)
Він відповідав, видно далеко, з думою про тебе, сніг і дощ, свобода духу, дати драла, буду вчителем, пожовклий лист, почорнілий від сонця, поїздка вночі.
8. Виконайте синтаксичний розбір словосполучень: (3 б)
Гілка калини; пливти озером; вірити в справедливість.
9. У реченнях підкреслити головні та другорядні члени речення. (1,5 б)
10. Виконайте синтаксичний розбір речень. (3 б)
Контрольна робота №1
Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація
ВАРІАНТ ІІ
1. Словосполучення і речення - це: (0,5 б)
А) Лексичні одиниці Б) Морфологічні одиниці В) Синтаксичні одиниці
2. Укажіть рядок, де нема словосполучень. (0,5 б)
А) Світлі ріки, менш уважний, ліс шумів;
Б) воркування горлиць, дуби крислаті, прилітає осінь;
В) цикання дроздів, буду малювати, бережи природу;
Г) до школи, вечір і ранок, молодь відпочиває.
3. Словосполучення відрізняється від речень тим, що: (0,5 б)
А) Воно не є самостійною одиницею мовного спілкування
Б) Воно є самостійною одиницею спілкування
В) Воно не є будівельним матеріалом для речень
Г) Йому характерне інтонаційне оформлення
4. Укажіть розповідне речення. (0,5 б)
А) Хто ж од нас у світі дужчий?
Б) Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
В) Чи совам зборкати орла?
Г) Ставні берези вздовж дороги обабіч стали в два ряди.
5. За метою висловлювання речення поділяються: (0,5 б)
А) Розповідні, питальні, окличні
Б) Емоційно забарвленні та емоційно окличні
В) Питальні, окличні, називні
Г) Розповідні, питальні, спонукальні
6. Речення, у яких граматична основа складається із одного головного члена, називається: (0,5 б)
А) Неповними Б) Двоскладними
В) Односкладними Г) Непоширеними
7. Визначте, які з наведених сполучень слів не є словосполученнями (виписати тільки ті сполучення слів, що не є словосполученням): (1,5 б)
Посадити сад, збирають мед, сестра-студентка, поїздка вночі, до школи, найбільш вдалий, як кіт наплакав, червоний і жовтий, студенти навчаються, більш надійний.
8. Виконайте синтаксичний розбір словосполучень: (3 б)
Мрія про щастя, пізно восени, червоні яблука.
9. У реченнях підкреслити головні та другорядні члени речення. (1,5 б)
10. Виконайте синтаксичний розбір речень. (3 б)