Молодь на виході зі школи повинна адаптуватися, перш за все, до місцевих умов, увійти в навколишній соціум (не дарма у народі кажуть : «де народився, там і згодився»). Це стане можливим, якщо вихованець знатиме і любитиме, цінуватиме рідний край, пишатиметься його історичною і культурою спадщиною, земляками, знатиме його традиції, менталітет.
Виховні завдання національно-патріотичного виховання: - прищеплення загальнолюдських духовних цінностей: чесноти Добра, Краси, Справедливості, Гідності; - виховання правової культури, дотримання Конституції України, Законів України, поваги до державної символіки Герба, Прапора, Гімну України; - успадкування духовних та культурних надбань українського народу; - формування мовленнєвої культури, оволодіння та вживання державної мови як духовного коду нації; - формування цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до свого народу, його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне; - відновлення і вшанування національної пам’яті; - досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування незалежно від національної приналежності особистісних рис громадянина української держави; - підтримання кращих рис української нації – працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини.
Міфи і легенди давніх українців: Дажбог за селом ( « Рідна віра»)Перекази:виникнення назви села,козацькі шаблі під стріхами хат,викрадення гармати. Колядування та щедрування. Весілля. Літопис села (Таранов В. О.)Школа військових кантоністів. Краєзнавство – одна із найпоширеніших форм пізнання країни шляхом комплексного вивчення її окремих регіонів, місцевостей, малих територій, тому що в її основі лежить споконвічний інтерес людини до свого краю, його природи, історії, старожитностей, побуту та звичаїв своїх земляків. .
Наше село багате на талановитих людей. І саме вони сприяють формуванню суспільної свідомості у наших учнях та причетності до історичної і культурної спадщини. Це наші колишні учні, а їх діти долучаються до підтримання кращих рис української нації – працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини. Твори земляків передають найхарактерніші враження про пейзажі рідного краю, почуття любові до малої батьківщини
Що таке рідний край? Це « коріння» людського роду. Як рослина не може жити без коріння, так і людина повинна його мати. Змінюються часи, віхи історії... змінюється планета, люди, ритми життя. Але одвічними залишаються цінності людської гідності, чесноти добра, любові, світла, краси, істини
Нема в людини місця дорожчого, ніж те, де вона народилась, землі, на якій зросла… Щоб по-справжньому любити рідний край, його слід добре знати, необхідно вивчати його історію, мову, культуру. У зв’язку з цим одним з пріоритетних напрямів патріотичного виховання молоді є краєзнавство.
Сучасні педагогічні технології: ігрової, проблемної, пошукової, особистісно - орієнтованої, проектної та дослідницької технології комп’ютерної інформатизації освіти та випереджальне навчання спонукають і дозволяють використовувати краєзнавчий матеріал на різних етапах уроку. Інтеграція на основі краєзнавчого матеріалу активізує пізнавальну діяльність учнів, сприяє розкриттю творчого потенціалу дітей через прийоми новизни, створення проблемних ситуацій, динамічності навчання.
Путешествіе на велосипедѣ. Ивъ | Чугуева намъ пишутъ: 19 сентября, въ ' 11 ч. утра, въ г. Чугуевъ пріѣхалъ петербургскій велосипедистъ г. Ор-1 ловскій, совершающій путешествіе изъ Петербурга въ Тифлисъ. Г. Орловскій отправился изъ Петербурга 3 сентября. Если бы не дожди, мѣшавшіе путешественнику отъ і самаго Петербурга до Курска, то1 этотъ путь былъ бы пройденъ имъ1 гораздо скорѣе, во все - таки г. ; Орловскому удавалось дѣлать по 100 верстъ sa день. Вѣсъ велосипеда | 30 ф., поклажи и, въ томъ числѣ, ящикъ съ фотографическимъ аппаратомъ на 11 фун. Вѣсъ ѣздока З1/2 пуда; костюмъ весъ шерстяной. Изъ г. Чугуева г. Орловскій отправился на г. Лисичанскъ, по заранѣе составленному маршруту. Изъ г. Чугуева до дер. Коробочкиной путешественника проводилъ нашъ велосипедистъ-любитель капитанъ Сысоевъ.
Краєзнавчий матеріал можна класифікувати за формою представлення: Повідомлення Проект Відеоролик Інсценування Мультимедійна презентація Екскурсія-мандрівка Урок-вікторина Урок-видання газети Дітям ще подобаються такі форми роботи: словесне малювання, «вживання» в образ, ілюстрування, сенкан, написання відгуків, збір мовного матеріалу, складання «родинного дерева», портфоліо « Ім'я твоє», проєкти « Прізвище та прізвисько рідних», «Народні назви вулиць», «Мій край на мапі України», спостереження у природі, рухливі ігри на відкритому повітрі, мовні квести, флешмоби, зустрічі з талановитими односельцами.
Які батьки, такі і діти! Коли почуття патріотизму, національної свідомості, любові до свого народу, його історії притаманне батькам, то і діти стають патріотами. Нема в людини місця дорожчого, ніж те, де вона народилась, землі, на якій зросла… Щоб по-справжньому любити рідний край, його слід добре знати, необхідно вивчати його історію, мову, культуру.