КТП основи здоров`я 7 клас ( зі змінами)

Про матеріал
КТП розроблено згідно чинних вимог. Стане у нагоді вчителям, що працюють у 7 класі з даного предмету.
Перегляд файлу

№ п/ п

Дата

Примітка

 

Тема уроку

Практичні завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній

 

Знаннєвий компонент

Діяльнісний компонент

Ціннісний

компонент

Розділ 1. Безпека і здоров’я людини

1

 

Принципи безпечної життєдіяльності

  Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.

  Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час**   Розпізнавання виправданих і

  невиправданих ризиків  Відпрацювання навичок психологічної самодопомоги  Відпрацювання умінь надавати першу домедичну допомогу при травмах, опіках, кровотечах  Моделювання взаємодії з рятувальними службами при виявленні незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів  Моделювання поведінки пасажира при  ДТП.  Відпрацювання алгоритму дій під час  пожежі в громадському приміщенні.  Відповідальність за розповсюдження  у соціальних мережах роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці.  Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя

 

 

 

 

 

 

 Учні: називають:

- чинники впливу на здоров’я;

 - правила здорового способу життя;

- причини хвороб;

- шляхи проникнення інфекції;

- принципи безпечної життєдіяльності;

 - види і рівні ризику;

 - вимоги до перевезення пасажирів у вантажному автомобілі;

 - дії свідків ДТП;

 - причини виникнення пожеж;

- види паливних газів;

- правила користування пічним опаленням; наводять приклади: - інфекційних і неінфекційних захворювань;

- заходів профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань;

- горючих речовин;

- ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом;

 - засобів пожежогасіння

Учні: уміють: - налаштовуватись на зміни у способі життя; наводити аргументи на користь здорового способу життя;

- оцінювати рівень ризику в щоденних ситуаціях;

 - користуватися підголівниками і пасами безпеки;

- приймати захисні положення тіла при ДТП;

- користуватися побутовими газовими приладами;

 - евакуюватися з громадського приміщення;

- користуватися засобами пожежогасіння

Учні: розпізнають: - ознаки здоров’я і хвороби; - природні, техногенні і соціальні небезпеки; - знаки, якими позначають небезпечні вантажі; - знаки пожежної безпеки; - оповіщення про пожежу; пояснюють: - вплив способу життя на здоров’я; - чому складно змінити звички; - значення життєвих принципів для здоров’я; - важливість взаємодії лікаря і пацієнта; - необхідність використання засобів безпеки в автомобілі

Т-2, Т-4

2

 

Ризики воєнного часу

Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях. Екологічні проблеми  й техногенні аварії, які виникли внаслідок воєнних дій. Контакти з озброєними людьми. 

 

3

 

Захист під час обстрілів, бомбардувань. Як діяти під завалами.

 

4

 

Повітряна тривога

Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека». Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки надійного і ненадійного укриття. Найбезпечніші місця в оселі. «Правило двох стін».

Т-1, Т2, Т-4

5

 

Самодопомога і невідкладна допомога

Як запобігти виникненню паніки. Керування стресом у воєнний час. 

Т-2

6

 

Перша домедична допомога при падіннях, травмах, опіках. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. 

 

7

 

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів

Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої.

Т-1, Т-2

8

 

Ознаки небезпечних територій

Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами.

 

Т-2

9

 

Безпека на дорозі

    Правила безпечної поведінки під час подорожей. Безпека пішохода, велосипедиста в місті та за містом, пасажира легкового і вантажного автомобіля, автобуса, поїзда тощо

 

 

10

 

  Заходи безпеки під час подорожі на велосипеді. Заходи безпеки під час поїздки на легковому та вантажному автомобілі, автобусі. Заходи безпеки на залізниці. Рух через залізничні переїзди. Небезпечні вантажі.

 

 

11

 

  Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Відповідальність пішохода, велосипедиста за порушення ПДР. Перша допомога у разі падіння з велосипеда та інші пов’язані травми.

 

 

 

 

Т-1, Т2, Т-4

12

 

Побутова безпека

Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням

 

 

 

Т-1, Т-4

13

 

Пожежна безпека у громадських приміщеннях

Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

 

14

 

Здоров’я і спосіб життя

Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя. Навички, сприятливі для здоров’я. Користь їзди на велосипеді для здоров’я. Значення життєвих принципів для здоров’я.

 

 

15

 

  ТО  Узагальнення знань з теми

 

 

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я

16

 

Індивідуальний розвиток підлітків Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. Показники фізичного розвитку підлітків.

Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я. Визначення типу шкіри і волосся. Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та  типу шкіри (проект)

Учні: називають:

- ознаки підліткового віку;

- чинники впливу на фізичний розвиток і здоров’я підлітка;

- основні функції шкіри;

- поширені косметичні проблеми підлітків; наводять приклади:

- фізичних вправ для прискорення росту;

 - косметичних засобів для підлітків; пояснюють:

- виникнення косметичних проблем у підлітків; - негативний вплив куріння й алкоголю на здоров’я шкіри

Учні: уміють:

- визначати тип шкіри і волосся; - визначати індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку; - складати доцільне меню для контролю за масою тіла;

- захищати шкіру від несприятливих погодних умов;

- користуватися косметичними засобами;

 - звертатися по допомогу в разі виникнення косметичних проблем; демонструють позитивне ставлення до змін, що відбуваються у підлітковому віці

Учні: розпізнають основні ознаки біологічного, психічного, соціального і духовного дозрівання

Т-4

17

 

Способи покращення фізичної форми

 

18

 

Косметичні проблеми підлітків

 Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. 

Т-4

19

 

  Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. 

 

20

 

Догляд за шкірою і волоссям.

 

 

 

 

 

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я

21

 

Психічний і духовний розвиток

Особливості психічного розвитку підлітків. 

Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті,  уяви  Відпрацювання навичок самоконтролю..  Відпрацювання навичок планування часу  Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів. Самодопомога та допомога при стресі. Формування позитивної адекватної самооцінки

Учні: називають:

- ознаки інтелектуального та емоційного розвитку підлітків;

- ознаки психологічної рівноваги;

 - чинники виживання в екстремальних ситуаціях;

- способи керування стресами;

- стадії розвитку конфліктів; - способи розв’язання конфліктів;

 - етапи конструктивного розв’язання конфліктів; розпізнають:

 - відчуття, емоції, почуття; - конструктивну і неконструктивну критику;

- конфлікти поглядів і конфлікти інтересів

Учні: наводять приклади:

- прийомів для кращого запам’ятовування;

 - чинників виникнення стресів в екстремальних ситуаціях; пояснюють: - роль цінностей у житті людини; - вплив самооцінки на поведінку людини;

- ефект самопідтримки стресу;

 - вплив стресу на здоров’я; уміють:

- аналізувати свою систему цінностей;

- активізувати свої інтелектуальні здібності;

 - адекватно реагувати на критику;

 - приймати зважені рішення;

- застосовувати техніки самоконтролю;

 - розпізнавати ознаки стресу;

- знижувати загальне стресове навантаження;

 - запобігати розпалюванню конфліктів;

- конструктивно розв’язувати конфлікти

Учні: аналізують:

- вплив мислення на поведінку в екстремальних ситуаціях;

 - наслідки вживання стимуляторів для подолання стресу.

 

22

 

  Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.

Т-4

23

 

Уміння вчитися Умови успішного навчання.

 

24

 

Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей

 

25

 

Емоційне благополуччя

 Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги. 

  Т-4 Т-2 

26

 

 

Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги

 

27

 

 

 

Стрес і здоров’я. Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуація

 

28

 

Конфлікти і здоров’я

Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів

Т-2

29

 

 

ТО  Узагальнення знань з теми

 

 

 

 

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

30

 

Соціальні чинники здоров’я

Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоров’я. 

Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри

 Створення реклами здорового способу життя)

Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями

Способи протидії негативному соціальному впливу

Учні:називають:

- ознаки безпечного і небезпечного соціального середовища; - статті Кримінального кодексу України про відповідальність за злочини, пов’язані зі зберіганням та розповсюдженням наркотиків;

 - шляхи зараження туберкульозом;

 - ознаки активної форми туберкульозу;

Учні: аналізують:

 - чинники соціальної безпеки свого населеного пункту; - можливості реалізації своїх прав; уміють: - обирати для перегляду фільми і телепередачі, які пропагують ціннісне ставлення до життя і здоров’я; - налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями; - нейтралізувати можливий негативний вплив реклами; - відмовлятися від пропозиції вжити наркотики; - оцінювати ризики ВІЛ-інфікування у різних ситуаціях; - зменшувати ризик зараження туберкульозом; демонструють: - негативне ставлення до вживання психоактивних речовин; - негативне ставлення до виявів стигми і дискримінації людей, які живуть з ВІЛ

Учні: наводять приклади:

 - позитивного і негативного впливу засобів масової інформації; - наслідків вживання наркотиків; положень законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції; - протитуберкульозних заходів на державному і особистому рівнях; розпізнають:

- позитивні і негативні впливи соціального оточення; - стратегії комерційної реклами; - міфи і факти про наркотики;

- ознаки наркотичної залежності;

- психологічні прийоми залучення до вживання наркотиків; пояснюють:

- зв’язок куріння з небезпекою виникнення раку; вплив комерційної реклами;

- небезпеку стигми і дискримінації; - зв’язок епідемії туберкульозу з епідемією ВІЛ-інфекції/СНІДу

Т-2, Т-4

31

 

  Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній.

Т-2

32

 

Хвороби цивілізації Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність

Т-2

33

 

Профілактика захворювань, що набули соціального значення

 Наслідки вживання наркотиків. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків.

Т-2

34

 

 Протидія залученню до вживання наркотиків. Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції Причини і наслідки стигматизації і дискримінації

 

 

 

 

Т-2,  Т-4

35

 

ТО  Узагальнення знань з теми

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Horbach Svitlana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
31 серпня 2023
Переглядів
1306
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку