Літературний ринг «Знавці зарубіжної літератури» для учнів І курсу

Про матеріал

З метою закріпити, поглибити знання учнів із зарубіжної літератури; навчити порівнювати, самостійно оцінювати різні за жанром і темами художні твори, обґрунтовувати свої твердження; допомогти пізнати безмежний світ художньої літератури, розвинути образне, логічне і критичне мислення, увагу, уміння працювати в групі; формувати зв'язне мовлення, пам'ять учнів. Літературний ринг «Знавці зарубіжної літератури» для учнів І курсу (10 клас), матеріал, який можна використовувати під час предметного тижня зарубіжної літератури.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Літературний  ринг

«Знавці зарубіжної літератури» для учнів І курсу

Мета заходу: 

  • повторити, закріпити, поглибити знання учнів із зарубіжної  літератури; вчити порівнювати, самостійно оцінювати різні за жанром і темами художні твори, обґрунтовувати свої твердження; допомогти пізнати безмежний світ художньої літератури.
  • розвивати образне, логічне і критичне мислення, увагу, уміння працювати в групі; формувати зв’язне мовлення, пам’ять учнів.
  • виховувати любов до художнього слова, естетичні смаки, акторську майстерність; сприяти формуванню вдумливого, захопленого читача на кращих зразках світової літератури.

Обладнання: звукові сигнали, картки з назвами команд, ручки, олівці, чорна скринька

Учасники: команди груп ТМ 17-3, К 17-4, ОК 17-5, ТЕ 17-3.

 

Хід заходу

Люди перестають думати,

коли перестають читати

Д.Дідро

 

Ведучий І: Шановні друзі! Щоб будувати спільне щасливе майбутнє в нашій Україні, треба розуміти й поважати один одного. І тут нам не обійтися без слова, що наділене великою силою, а тим більше художнє слово. Воно впливає не тільки на наш розум, а й на почуття, уявлення про світ. Надихає нас на прекрасне.

Ведучий ІІ: Геній світового масштабу і син української землі М. Гоголь писав: «Слово є найвищим дарунком Бога людині». Через художнє слово ми відкриваємо для себе світ минулого й теперішнього, інші країни і вічні істини.

Ведучий І: Тож нехай на дорогах сучасного світу вас супроводжують книги, які читають ваші однолітки в інших країнах, на яких виросло багато поколінь, книги, які єднають цей світ і роблять його світлішим.

Ведучий ІІ: «Серед книг, як серед людей, можна потрапити в гарне і погане товариство» , - писав французький літератор і філософ XVIIIст. Гельвецій.

Ведучий І: Ми думаємо, що герої творів зарубіжної літератури, їхні автори були для вас гарним товариством.

Вчитель: Саме «літературний  ринг» допоможе вам пройти шлях від епохи античності через усі віхи становлення літератури до сучасності.

(Вчитель оголошує про початок гри, мету заходу. Знайомить присутніх та учасників змагань з умовами гри та зі складом журі, обраних серед дітей)

 

1.Розминка

Максимальна оцінка 10 балів

 

1.Про цього поета існують лише легенди. Жив він приблизно у VIII чи VII ст. до н.е. Сім грецьких міст сперечалися за право називатися його батьківщиною. Його ім’я перекладається: сліпий. (Гомер).

2.Свій найкращий роман він написав у в’язниці. Твір був задуманий як пародія на рицарські романи. Успіх був надзвичайний, хоча письменник помер у бідності. (Сервантес).

3.Світову літературу важко уявити без його безсмертних образів: Ромео і Джульєтта, Отелло, Гамлет, Офелія. Хоча існують сумніви щодо його авторства: як провінціал, актор без освіти міг створити такі глибокі твори? (Шекспір).

4.Цього поета називають Прометеєм ХІХ ст. Він був лордом і виступав на захист луддитів (руйнівників машин). Він, сам англієць, боровся за свободу Італії, Греції. (Байрон)

5.Його іменем називали ціле століття. Він жив у Франції в епоху Просвітництва. Був філософом, письменником, ученим, енциклопедистом. (Вольтер).

6.Він жив у Франції в епоху класицизму. Його девіз: повчати людей, розважаючи їх. Він усе своє життя присвятив театру і навіть помер на сцені, блискуче зігравши свою останню роль удаваного хворого. (Мольєр).

7.Саме він уперше застосував термін «всесвітня література». Працював міністром при дворі герцога у Веймарі. Його добре знають і зоологи. Творчість цього письменника – вершина європейської літератури. Майже 6десятиліть він присвятив роботі над трагедією «Фауст». (Гете).

8.Його називають сонцем російської поезії. Він прожив коротке життя - 37років. Писав казки, вірші, поеми, прозу, драматичні твори. Уперше заявив про себе як поет на звичайному ліцейському екзамені. (Пушкін).

9.Славу його ділять між собою Україна і Росія. Народився на Полтавщині, писав російською мовою. На його надгробку висічено слова: гірким словом моїм посміюся. (Гоголь).

10.Його дід був селянином, а він додав до свого прізвища часточку де. Написав близько 100 романів. Бував в Україні, в Бердичеві. (Бальзак).

 

2. Знайди прізвище письменника за його ім’ям.

Максимальна оцінка 6 балів   (Додаток 1)

 

Жан Батист                                           (Мольєр),

Олександр Сергійович                        (Пушкін),

 Джордж Ноел Гордон                        (Байрон),

Йоганн Вольфганг                                 (Гете),

 Микола Васильович                            (Гоголь)

Ернст Теодор Амадей                         (Гофман).

 

3. Назвати справжнє ім’я письменника за його псевдонімом

Максимальна оцінка 5 балів     (Додаток 2)

 

Стендаль                                                           (Анрі Марі Бейль)

Вольтер                                                          (Франсуа Марі Аруе)

Мольєр                                                           (Жан Батист Поклен)

Марк Твен                                              (СемюельЛенхгорнКлеменс)

О.Генрі                                                          (Вільям Сідні Портер)

 

4. Бонусне питання

Доля яких зарубіжних письменників пов’язана з Україною?

 

Бальзак          (знайшов кохану в Україні – Евеліну Ганську), Міцкевич(відбував заслання в Україні),

Гоголь           (народився на Полтавщині), Пушкін( відбував заслання в Україні).

 

5. Упізнай твір за ключовими словами (команди відповідають по черзі). (8 балів) (Додаток 3 )

 

1.Сехисмундо, Басиліо, Росаура, вежа, Клотальдо, Кларін, Естрелья. («Життя –це сон»).

2.Журден, Клеонт, учителі, турецька церемонія, Дорант, Дорімена. («Міщанин-шляхтич»).

3.Кіті, Облоцький, Вронський, Анна.(«Анна Кареніна»).

4. Мефістофель, Бог, Архангели, Маргарита, Валентин, кухня відьми.(«Фауст»)

5.Ленський, Ольга, лист, Татьяна, дуель, бал, генерал. («Євгеній Онєгін»)

6. Вер’єр, Безансон, Париж, пані де Реналь, маркіз де Ла-Моль, Жульєн Сорель («Червоне і чорне»).

7.Лихвар, адвокат Дервіль, графиня де Ресто, золото, Фанні Мальво. («Гобсек»).

8. Аліна Іванівна, Єлисавета, лихварка, Розуміхін  (злочин і кара)

 

6. Чорний ящик.    (Додаток 4)

З’ясувати, кому із літературних героїв може належати ця річ.  (2 бали)

 

Портрет Наполеона (Може належати Жульєну Сорелю, який ховав портрет Наполеона під матрацом. Або Родіону Раскольникову, який сам хотів бути «Наполеоном»)

Люлька (Може належати Тарасу Бульбі, який не хотів, щоб люлька дісталась ворогові. Або Шерлоку Холмсу, який любив курити люльку, розмірковуючи над загадкою)

 

7.  «Заморочки із бочки» визначте, кому з письменників належать вислови. (9 балів)  (Додаток 5)

 

— «Не для того живе людина, щоб стати багатим, а щоб стати щасливим.» (Стендаль.)

— «Людина є таємниця. Її слід розгадувати...» (Ф. Достоєвський.)

— «Краса врятує світ» (Ф. Достоєвський.)

— «Найперше — музика у слові!» (П. Верлен.)

— «Думка висловлена — тлін.» (Ф. Тютчев.)

— «Як серцю висловить себе? Чи ж зрозуміє хто тебе?» (Ф. Тютчев.)

— «Людина хоче все пройти й пізнати!» (В. Вітмен.)

— «Нехай критики розходяться у поглядах,— художник залишається вірним собі.» (О. Уайльд.)

— «Художник — це той, хто творить прекрасне.» (О. Уайльд.)

 

8. «Вгадай, про кого йде мова?» (6 балів)

 

— «Секретар суспільства» (О. де Бальзак);

— «Король романістів» (О. де Бальзак);

— «Маленька фея із Хоуорта» (Ш. Бронте);

— «Принц Парадокс» (О. Уайльд);

— «...Спадкоємець Гоголя, зовсім на нього не схожий, як воно й має бути.» (Л. Толстой);

— «Співець страждань народних» (М. Некрасов);

 

9. «Далі, далі, далі…».(10 балів)

 

— У якому творі присутній давній літературний мотив продажу людської душі темним силам? («Портрет Доріана Грея» О. Уайльда.)

— Назвіть письменників, які у своїх творах порушували проблему грошей. (О. де Бальзак, Ф. Достоєвський.)

— Хто з авторів порушував тему злочину і кари? (Ф. Достоєвський, «Злочин і кара».)

— У творі якого письменника «думка сімейна» є головною? (Л. Толстой, «Анна Кареніна».)

— Хто з письменників є майстром парадоксу? (О. Уайльд.)

— Кого з письменників вважають зачинателем символізму? (Ш. Бодлера.)

— Який поет найбільш широко використовував верлібр? (В. Вітмен.)

— Який письменник шукав «зелену паличку», що зробить людей щасливими? (Л. Толстой.)

— У творах якого письменника розкривається «діалектика душі» героїв? (Л. Толстого.)

— Кого називають представником англійського раннього модернізму? (О. Уайльда.)

 

10. Бонусне питання?

«Хто це?»  (Назвати письменників за портретами) (Додаток 6)

 

 

11. Назвати твір за ілюстрацією

Ілюстрації демонструються через проектор

 

 

12. Творче завдання «Інтервю з письменником»

— Розкажіть про цікаві факти із життя письменників. (завдання у конвертах)

Підведення підсумків.

Нагородження переможців.

 

Додаток 1

2. Знайди прізвище письменника за його ім’ям.

Максимальна оцінка 6 балів

Жан Батист                                           (Гоголь)

Олександр Сергійович                        (Байрон),

Джордж Ноел Гордон                         (Гофман).

Йоганн Вольфганг                                (Гете),

Микола Васильович                             (Пушкін),

Ернст Теодор Амадей                          (Мольєр),

 

Додаток 2

3. Назвати справжнє ім’я письменника за його псевдонімом

Максимальна оцінка 5 балів

 

Марк Твен                                         (Анрі Марі Бейль)

Мольєр                                            (Франсуа Марі Аруе)

Стендаль                                          (Жан Батист Поклен)

Вольтер                               (СемюельЛенхгорнКлеменс)

О.Генрі                                          (Вільям Сідні Портер)

 

Додаток 3

5. Упізнай твір за ключовими словами (команди відповідають по черзі). (8 балів)

 

1.Сехисмундо, Басиліо, Росаура, вежа, Клотальдо, Кларін, Естрелья.

2.Журден, Клеонт, учителі, турецька церемонія, Дорант, Дорімена.

3.Кіті, Облоцький, Вронський, Анна.

4. Мефістофель, Бог, Архангели, Маргарита, Валентин, кухня відьми.

5.Ленський, Ольга, лист, Татьяна, дуель, бал, генерал.

6. Вер’єр, Безансон, Париж, пані де Реналь, маркіз де Ла-Моль, Жульєн Сорель

7.Лихвар, адвокат Дервіль, графиня де Ресто, золото, Фанні Мальво.

8. Аліна Іванівна, Єлисавета, лихварка, Розуміхін

Додаток 4

Картинки по запросу наполеон фотоКартинки по запросу наполеон фото

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу курільна люлька фото 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу курільна люлька фото 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

7. Завдання: «Заморочки із бочки» визначте, кому з письменників належать вислови. (9 балів)

 

1 «Не для того живе людина, щоб стати багатим, а щоб стати щасливим.»

 

2«Людина є таємниця. Її слід розгадувати...»

 

3 «Краса врятує світ»

 

4 «Найперше — музика у слові!»

 

5«Думка висловлена — тлін.»

 

6 «Як серцю висловить себе? Чи ж зрозуміє хто тебе?»

 

7«Людина хоче все пройти й пізнати!»

 

8 «Нехай критики розходяться у поглядах,— художник залишається вірним собі.»

 

9 «Художник — це той, хто творить прекрасне.»

 

 

 

 

Додаток 6

Картинки по запросу бальзак фото 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\uers\Desktop\th.jpg 

 

 

 

 

https://tse3.mm.bing.net/th?id=OIP.IyoOEvKxhh0HmVkeyw0RkgHaKE&pid=15.1&P=0&w=300&h=300https://tse3.mm.bing.net/th?id=OIP.IyoOEvKxhh0HmVkeyw0RkgHaKE&pid=15.1&P=0&w=300&h=300Картинки по запросу достоєвський фото

Картинки по запросу достоєвський фото

 

 

C:\Users\uers\Desktop\Kuprin_7.jpg 

Похожее изображениеКартинки по запросу достоєвський фото

 

Похожее изображение

https://tse3.mm.bing.net/th?id=OIP.JduHlJUz2M2iCxINyQc-IgDSEo&pid=15.1&P=0&w=300&h=300

https://tse3.mm.bing.net/th?id=OIP.JduHlJUz2M2iCxINyQc-IgDSEo&pid=15.1&P=0&w=300&h=300

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\uers\Desktop\th (1).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\uers\Desktop\th (2).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\uers\Desktop\th (3).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
1332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку