Математика "Читання і записування чотирицифрових чисел. Попереднє і наступне числа. Розв’язування рівнянь і задач."

Про матеріал
Тема. Читання і записування чотирицифрових чисел. Попереднє і наступне числа. Розв’язування рівнянь і задач. Мета. Навчити здійснювати нумерацію чотирицифрових чисел; розвивати вміння додавати й віднімати багатоцифрові числа, знаходити сусідів чисел; розв’язувати вирази із застосуванням письмових обчислень; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Математика 4 клас

Тема . Читання і записування чотирицифрових чисел. Попереднє і наступне числа. Розв’язування рівнянь і задач.

Мета. Навчити здійснювати нумерацію чотирицифрових чисел; розвивати     вміння додавати й віднімати багатоцифрові числа, знаходити сусідів чисел; розв’язувати вирази із застосуванням письмових обчислень; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.1 Привітання

Холодно в полі, в саду, на городі,

Осінь мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас!

1.2. Емоційна настанова

- На ваших партах перед вами лежить набір з 6 цеглинок Lego. Він допоможе нам визначити ваш настрій. Кожен колір відповідає певному настрою:

Червоний – тривога, хвилювання,

Жовтий – задоволення, спокій,

Зелений – цікавість.

- Я дуже хочу, щоб гарний настрій у вас залишився до самого кінця нашого уроку.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 

– На сьогоднішньому уроці ми з вами вирушимо у подорож до країни, якої немає на жодній мапі. Це країна Знань. В ній ми закріпимо вміння працювати з багатоцифровими числами, продовжимо розвивати обчислювальні навички, вміння працювати в парах.

2.1 Мотивація навчальної діяльності ( використання прийому                        «Незакінчене речення».)

- Для чого нам потрібні знання з теми «Багатоцифрові числа».

-  Де ми їх можемо зустріти у повсякденному житті? ( Відповіді дітей )

2.2 Каліграфічна хвилинка.

- Дівчатка, використовуючи цифри 6 і 7, запишіть каліграфічно найбільше чотирицифрове число. ( 7776)

- Хлопчики, використовуючи цифри 6 і 7, запишіть каліграфічно найменше чотирицифрове число. ( 6667)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

3.1 Математичний диктант

- Записати сусідів чисел ( № 252)

456, 1436, 301, 1301, 99, 1999.

-  Записати цифрами числа ( № 259)

7137, 2302, 5555, 3017

  1. .Усний рахунок.

№ 255

-       Записати числа, що стоять між 2993 і 3005

( 2994, 2995, 2996, 2997, 2998, 2999, 3000, 3001, 3002, 3003, 3004)

              № 256

-  Полічи від трьох тисяч трьох до трьох тисяч сімнадцяти.

-  Полічи від 3567 до 3575

ІV.Удосконалення обчислювальних навичок.

4.1 Робота у парах ( № 253)

4.2 Гра «Утвори число» ( № 254)

4.3 Робота з нерівностями ( № 257)

Х + 1000 ˂ 1010                                      а + 3000 ˃ 3050

Х = 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.                   а = 51, 52, 53, 54…..

4.4 Робота з інтерактивною дошкою ( № 258)

Відповідь: 3067 = 3000 + 60 + 7

                  4106 = 4000 + 100 + 6

V. Фізкультхвилинка

4.5 Робота на дошці. ( № 260)

 

4.6 Рівняння № 261

1000 + х =3000                 100у = 300                     850 – с = 179

Х = 3000 – 1000                у = 300 : 100                     с = 850 – 179

Х = 2000                           у = 3                                    с = 671

 

4.7 Вирази № 262

678 + 184 = 862                       34 9 = 306

274 + 429 = 703                        67 4 = 268

803 – 368 = 435                         455 : 5 = 91

528 – 384 = 144                          688 : 2 = 344

4.8 Робота з задачею № 263

Перший етап .

Аналіз задачі за допомогою технології « Мікрофон»

Під час аналізу умови задачі складається скорочений запис умови задачі, застосовуючи інтерактивну технологію « Шкала думок»

-         Розгляньте скорочений заприс умови задачі.

80 б. – 20 ящ.

?      - 7 ящ.

-         Хто може самостійно розв’язати задачу , підніміть зелену цеглинку . Приступайте до роботи.

Другий етап.

З рештою учнів складаємо план розв’язування задачі.

-         Хто може самостійно  тепер розв’язати задачу, підніміть жовту цеглинку і приступайте до роботи.

Третій етап.

Хто не може самостійно розв’язати , працюємо разом далі.

  1.     80 : 20 = 4 (б.) – в одному ящику;
  2.     4 ∙ 7 = 28 ( б.)

Відповідь: в семи ящиках 28 банок соку.

4.9 Геометрична хвилинка

- Порахуйте скільки вибачите :

а) Трикутників - ?

       

 

б) Прямокутників - ?

Screenshot_24

VI. Підсумок уроку

7.1 Рефлексія

- Що викликало у вас найбільший інтерес на уроці?

- Який вид роботи вам сподобався найбільше і чому?

- А мені сьогодні сподобалася робота таких учнів , як….( прийом « Констатація успіху»).

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
3 листопада 2023
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку