Методична розробка уроку математики "Відрізок" , 5 клас НУШ

Про матеріал

Методична розробка уроку математики 5 клас НУШ із елементами СТЕМ (за підручником Істер), урок формування компетентностей , містить цікаві практичні завдання та міні-дослідження, що сприяють кращому розумінню матеріалу

Перегляд файлу

Тема уроку: «Відрізок та його довжина»

Очікувані результати:

  • учні мають уявлення про відрізки, вимірюють їх довжини, порівнюють, аналізують результати;
  •  формуються дослідницькі навички та життєві компетентності: продуктивної творчої діяльності, саморозвитку і самоосвіти, інформаційні та комунікативні;
  • спостерігається розвиток індивідуальних здібностей учнів, логічного мислення, пам’яті, уваги,  творчої активності, обчислювальних навичок;
  • виховується патріотичність та любов до рідного краю, уважність, старанність, творча активність, пізнавальний  інтерес до вивчення математики, позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку:  урок формування компетентностей учнів.

Обладнання: підручник, ПК, креслярське приладдя, відеоролики, таблиця, картки-завдання для групової та індивідуальної роботи, роздатковий матеріал.

Хід  уроку:

1. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.     (формув. інформаційних компетентностей)     

 Вчитель . Доброго дня !   Сьогодні нас очікує незвичайний урок.  Для початку пропоную переглянути наступне відео:                        

мотиваційний відеоролик 1(«Батько імунітету» – 3 хв).

- Отже, сьогодні ми будемо проводити дослідження, які будете виконувати саме Ви. А на яку тему будуть завдання, Ви дізнаєтесь після перевірки домашнього завдання.

 

         2. Перевірка домашнього завдання.(формув. комунікативних компетентностей)

 Вчитель. А розпочнемо нашу роботу з перевірки виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте. 

(учні звіряють відповіді, відмічають правильні «+» на полях)

   553. 1350 зошитів у клітинку та 1250 зошитів у лінію.

  558.    За 7 днів.

  572.    56 кілограмових упаковок цукру.

Вчитель.  Отже, Ви гарно зрозуміли арифметичні дії та навчилися розвꞌязувати не лише приклади, але й цікаві задачі. Тому можемо сміливо переходити до вивчення наступної теми.                (діти записують своє прізвище на білих друкованих листках із завданнями)

 

               3. Повідомлення теми, мети уроку. Створення проблемної ситуації. (формув. інформаційних компетентностей)

Вчитель.     Девіз нашого уроку: « Я – дослідник!»              

                    Тема нашого уроку – «Відрізок та його довжина»      

      Кожен із Вас сьогодні буде виконувати дослідження та висувати гіпотези (припущення), вивчаючи нову тему. Можливо і серед Вас є майбутній вчений, що колись зробить відкриття для людства.

Результати наших деяких спостережень будемо записувати у «щоденник спостережень», що знаходиться на білому друкованому листку внизу. І Ви вже можете вписати у першу колонку кількість плюсіків за домашнє завдання: від 0 до 3.

(учні ставлять собі відповідну кількість балів за д.з.)

                      4. Вивчення нового матеріалу – дослідницька діяльність. (формув. інформаційних компетентностей, продуктивної творчої діяльності)

Вчитель. Завдання №1: Кожен із Вас отримав кольоровий листочок паперу, складемо його удвоє, утворився відрізок, на його кінцях позначимо точки М і N. А тепер І варіант утворить ще один відрізок АВ, що перетинає даний, а ІІ – відрізок СД, що не перетинає заданий.

(групова робота: учні виконують вправу, можна радитися із своїм варіантом)

Молодці! Поставте у щоденник спостережень у колонку під номером 1- від 0 до 2 балів за критеріями, що на дошці: 0-не знаю, 1- складно, 2- дуже легко.

 

Завдання №2: Попрацюємо в парах, хто з ким сидить за партою. Умову наступного завдання читаємо на розданих листках: впишіть на листочок колір своєї відповіді, перевіряємо …

(робота у парах: учні за партою разом виконують вправу)

-          темнооранжевий               - чорний                        -темнооранжевий

Отже, якщо нам потрібно найшвидше дістатися до м.Вінниці, де буде найкоротший шлях? А як ще можна рухатися? А ще довше?...

 

Завдання №3: Колективно, усно: розгляньте обꞌєкти  на малюнку та доповніть речення , перевіряємо            

(Кожен сам висловлює думку, на дошці вчитель фіксує, !точки а не риски в кінці! )

Відрізок – це частина …. прямої.

Кінці відрізка – це …точки.

 

Завдання №4: Кожен із Вас сам за 1 хв. має виконати письмово завдання у спеціально відведених місцях. Перевіряємо …

(індивідуальна робота: учні вписують відповіді на запитання, колективна перевірка)

-6 відрізків.

- АВ, ВС, СД, АС, АД, ВД.

- АВ, АС, АД, ВС, ВД.

- СД.

Молодці! Поставте у щоденник спостережень у колонку під номером 4 - від 0 до 2 балів за критеріями, що на дошці: 0-не знаю, 1- складно, 2- дуже легко.

 

Завдання №5: Кожен із Вас  за допомогою кольорових олівців (червоний, синій) виконує завдання на листочку, один учень біля дошки. Перевіряємо …

(індив.робота: учні будують на листках, один на дошці і за ним колективна перевірка)

-10 відрізків.

 

5. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя)                                         

Вчитель. Ми вже трошки втомилися. Тому зробимо невеличку зарядку для майбутніх чемпіонів.

(музична фізкультхвилинка відеоролик  «Зарядка для …» - 1 хв).

     6. Застосування нових знань - дослідницька діяльність. (формув комунікативних компетентностей, компет.саморозвитку і самоосвіти)                                                                                                                

Вчитель.  Розглянемо тепер довжину відрізка. Як можна її знайти? … виміряти

  Завдання №6: Давайте розглянемо малюнок та знайдемо довжини заданих відрізків.

(колективна робота: учні вписують свої виміри)

- АВ=5 см=50 мм                      - СД= 4см 5мм =45мм.

Молодці! Чим Ви скористалися? …    лінійкою з поділками

А які ще одиниці довжини Ви знаєте? …   м, км

 

Завдання №7: Працюємо у парах: за допомогою лінійки знаходимо довжини відрізків та вписуємо у пропущені місця.

(робота у парах: учні вписують довжини відрізків, перевіряють рівності, висувають гіпотезу, колективна перевірка)

- АВ=6см, ВС=4см, АС=10см, СД=3см, ВД=7см, АД=13см.

6+4=10

4+3=7

6+4+3=13

(Кожен висловлює гіпотезу, припущення, на дошці вчитель фіксує )

Довжина відрізка дорівнює       сумі довжин відрізків, із яких він складається.

Молодці! Ми отримали дуже важливу властивість довжини відрізка, запамꞌятайте її! Поставте у щоденник спостережень у колонку під номером 7 - від 0 до 2 балів за критеріями, що на дошці: 0-не знаю, 1- складно, 2- дуже легко.

 

Завдання №8: Нехай маємо два відрізки (на дошці): як можна порівняти їх за допомогою – лінійки з поділками?  …            - циркуля?...

(колективна робота: учні міркують, демонструють на дошці)

-виміряти довжини лінійкою

- виміряти циркулем довжину першого та цим же розхилом циркуля порівняти інший

 

Завдання №9: Давайте виміряємо довжини ваших ручки та олівця (початок – це нуль), запишіть отримані значення та порівняйте. Перевіряємо, що ж у Вас вийшло довшим – ручка чи олівець.

(індивідуальна робота: учні вимірюють та вписують відповіді на запитання, порівнюють, колективна перевірка)

Молодці! Поставте у щоденник спостережень у колонку під номером 9 - від 0 до 2 балів за критеріями, що на дошці: 0-не знаю, 1- складно, 2- дуже легко.

 

Завдання №10: Наступне запитання – як виміряти довжину та ширину парти? Чим ми можемо це зробити?

(колективна робота: учні міркують як та чим зручніше це зробити – по краю, сантиметровою стрічкою або рулеткою, великою лінійкою)

Практична робота: Давайте розглянемо по малюнку як вимірювали довжину у давні часи: частинами тіла. Кому цікаво – виконайте дану роботу вдома із своїм робочим столом та на наступному уроці нам про це розкажете.

 

Завдання №11: На друкованих листках Ви бачите картини укр.художниці Марії Примаченко, яка малювала лівою рукою картини з квітів. Розділимося на дві групи по варіантах та виміряємо довжину і ширину двох її картин, запишіть отримані значення. Перевіряємо, довшою є картина … «Бичок-третячок»; ширшою  – … «Бичок-третячок»

(групова робота: учні вимірюють та вписують відповіді на запитання, порівнюють, колективна перевірка)

Завдання №12: Працюємо разом: за допомогою лінійки знаходимо довжини відрізків та вписуємо у пропущені місця, порівнюємо по спаданню довжин.

(колективна робота: учні вписують довжини відрізків, порівнюють по спаданню – з більшого до меншого)

- КМ=3см,               РЕ=2см1мм,                  ST=3см,                LD=1см5мм,

КМ= ST , РЕ, LD  

7.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Вчитель. –Для гарних результатів у майбутньому необхідно продовжити наші дослідження вдома:            (учні записують домашнє завдання)                   

Опрацювати:  пар. 17

Виконати : № 579, № 581, № 585.

               Творче завдання: виконати практичну роботу .

 

8. Підсумок  уроку .(формув. комунікативних компетентностей)                         

Вчитель. Давайте зробимо висновок  нашої дослідницької діяльності на уроці математики, на  ваших підписаних листочках є запитання:

-  Як можна виміряти довжину відрізка? …лінійкою, см-стрічкою, метром, …

-  АВ=… 2см

-  У яких  одиницях можна виміряти довжину відрізка? ..мм, см, м, км, ліктях, зошитах

-  АС= …АВ+ВС

Так, сьогодні на уроці ми дізналися багато цікавого. І тепер прийшла черга оцінити наші старання:

- зліва у Вас є спідометр самооцінки: домалюйте стрілочку своєї дисципліни та роботи в класі на уроці;

- у щоденнику спостережень порахуйте всі свої бали – це і буде оцінка за урок.

За гарну роботу – перегляд цікавого відео:

                  відеоролик 2 «Як українець вчив НАСА літати» (3 хв).

Вчитель. На цьому наш урок завершено!

 

1

 

doc
Додано
22 березня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку