"Мирний» атом, чи є загроза людству"

Про матеріал
"Мирний» атом, чи є загроза людству", Урок, який пов'язаний з фізикою і іноземною мовою.Сьогодні ми поговоримо про фізику атомного ядра, про видатних фізиків-винахідників, що працювали у галузі ядерної фізики. Ми повинні знати все про атом, від цього залежить життя людства. І зараз ми не можемо уявити своє життя без винаходів та знань, великих фізиків, подальшого існування людства, безпечність, здоров’я, впевненість за майбутнє та інше.
Перегляд файлу

 

Анциферова Ольга Петрівна

  викладач фізики 

  Данилова Вероніка Завенівна,

 викладач англійської мови

 

Тема: «Мирний» атом, чи є загроза людству.

Підтема: «PHYSICISTS-INVENTORS
AND THEIR INVENTIONS»

Бінарний урок

з фізики та англійської мови

у 11 класі

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Мирний» атом, чи є загроза людству.

Підтема: PHYSICISTS-INVENTORS AND THEIR INVENTIONS.

Мета.

Навчальна  поглибити і узагальнити знання в області атомної і ядерної фізики, розширити  кругозір учнів, удосконалити уміння відповідати на запитання шляхом висловлювання власної думки; активізувати пошукаво – пізнавальну діяльність в роботі з науковою літературою, розвивати творче мислення, формувати інтерес до поставленої проблеми.

Розвиваючарозвивати уміння і навички підготовленого усного мовлення; аудіювання; сприяти формуванню в учнів уміння логічно та послідовно викладати власні думки, аналізувати, узагальнювати; самостійно будувати мовленнєву дію; розвивати уміння знаходити й відбирати необхідну інформацію з друкованих та електронних джерел та уміння виділяти головне.

Виховна виховувати в учнів зацікавлення наукою, цінувати працю науковців, переконати учнів у необхідності поглиблювати знання про навколишній світ.

Методична використовувати інтерактивні методи навчання та інтеграцію предметів як засіб поглиблення пізнавальної діяльності та розширення інтересів учнів до предметів фізики та англійської мови.

Тип уроку. Комбінований урок.

Вид уроку. Бінарний урок.

Міжпредметні зв’язки. Фізика, англійська мова.

Методи та прийоми навчання.  випереджаюче навчання, робота в групах, рольова гра, робота з комп’ютером,  виступи учнів, робота з текстами.

Засоби та обладнання. Комп’ютер, презентації, вислови видатних людей, Jam-board, хмари слів, мікрофон.

 

План уроку

І. Організаційний момент.

Привітання, вступне слово вчителів.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Робота над епіграфом

ІІІ. Основна частина.

  • Вправа «Jam-board»
  • Мовне налаштування
  • Презентація «Фізика атомного ядра»
  • Ситуативний діалог
  • Відео і презентація про видатних фізиків (бесіда з учнями)
  • Робота з текстом (reading comprehension)
  •  Завдання «Доповни речення»
  • Завдання «Хмари слів»

ІV. Заключна частина.

  • Підведення підсумків.

 

“Кожен школяр знайомий тепер з істинами,

за які Архімед віддав би життя”

Ж.Е.Ренан

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Вчитель англійської мови. Good morning, dear pupils and guests! We start our  unusual lesson. At this lesson we’ll combine the things which can’t be combined at first sight: Physics and English.

Today we are going to speak about the physics of the atomic nucleus and  the famous physicists-inventors, who immortalized themselves with their inventions. And now we can’t imagine our life without those things.I want to represent you 2 teams –Team of physicists and Team of English.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Вчитель фізики. Сьогодні ми поговоримо про фізику атомного ядра,  про видатних фізиків-винахідників, що працювали у галузі ядерної фізики. Ми повинні знати все про атом, від цього залежить життя людства. І зараз ми не можемо уявити своє життя без винаходів та знань,  великих фізиків, подальшого існування людства, безпечність, здоров’я, впевненість за майбутнє та інше. Щоб розкрити глобальність проблеми, треба пригадати складну будову атому, закони руху мікрочастинок, теорії, якими було доведені і будова атому і ідея атомного ядра.

Я хочу вам представити 2 команди - команду фізиків та команду англійців. Звернімо увагу на епіграф нашого уроку: “Кожен школяр знайомий тепер з істинами, за які Архімед віддав би життя”. Як ви думаєте, що цими словами хотів сказати Ж.Е.Ренан?

Учні  дають відповіді (команда фізиків)

     

  ІІІ. Основна частина.

Вчитель англійської мови.

You know that inventions make people's lives better.

 What inventions do you know? Look at the Jam-board and match words to these pictures.

Вправа «Inventions. Підібрати слова до картинок»

(Jam-board)(команда англійців).

         Мовне налаштування .

Proverbs reflect the wisdom of the people. The next task for you-

Translate these proverbs:

*  Knowledge is power”

*  “Live and learn”

*  “Science is organized knowledge. Wisdom is organized life”

*  “Technology has made the world a better place to live”.

 

Вчитель фізики.

Ці прислів'я показують нам що знання ,  наука і сучасні технології змінять погляди суспільства на сучасне становище в якому ми зараз існуємо.

https://drive.google.com/file/d/1cs27wuM5xIImivX6UAlGBhi9S1Xdy4Ry

Викладач англійської мови : «"Who else could you add to this list of great physicists?»

Imagine that you are in the 19th century and you are interviewing a great physicist, try to make a dialogue between a journalist and an outstanding physicist.

Команда англійців

 В.Рентген та журналіст ведуть діалог

. (Діалог учнів)(команда англійців)

  • What is your name?
  • My name is Wilhelm Conrad Roentgen.
  • Where are you from?
  • I am from Germany. I am going to tell you about my discovery. When I researched electric discharge in glass vacuum tubes, I discovered such effect as X-rays.
  • Why did you name them in such way?
  • I named them in such a way because of their mysterious nature.

Вчитель англійської мови.

The history of physics says that just Ivan Puliui, not Roentgen, did the main part of previous research in the field of cathode rays, which caused the discovery of X-rays. 14 years before the first Roentgen’s experiments Puliui had designed and made the tubes, which in the literature of our country were unfairly named Roentgen’s ones.

 

Історико-фізична довідка (на екрані у вигляді субтитрів).(команда фізиків). Знай наших https://www.youtube.com/watch?v=OXOomag9qVY

(відео 2 хвилини)

Вчитель англійської мови. - Did you know that Poliui was the first man who discovered x-rays ?

Учні (команда англійців):Yes I did.

Учні (команда фізиків) Фотоколаж великих фізиків,які мали безпосередне відношення до фізики атомного ядра.

 

C:\Users\User\Desktop\Добавить заголовок.png

Ви бачите видатних фізиків-винахідників, їх винаходи та відкриття знайшли своє застосування в сучасному світі.

Вчитель англійської мови. –The captain of English team Inna Dubets prepared the presentation about  the great English  physicist Isaak Newton

Вчитель фізики. Я вдячна команді англійців за додаток до презентації

Вчитель англійської мови. And now let's get acquainted with the biography of the great woman physicist  Maria Sklodowska-Curie.

 Відео про М. Склодовську-Кюрі на англійській мові

https://www.youtube.com/watch?v=w6JFRi0Qm_s

Вчитель англійської мови. What facts impressed you most?

Why was the polonium named in such way?

Учні: (команда англійців) Maria Sklodowska-Curie won the Nobel Prize.  Maria was born in Poland so new element was named “Polonium”

Вчитель фізики ставить запитання до команди фізиків.

Учні(команда фізиків).Звичайно, ще одним відомим подружжям були Фредерік та Ірен Жоліо-Кюрі, які у 1934 році отримали перший штучний радіоактивний ізотоп.

Учні(команда фізиків).:Італійський фізик Енріко Фермі свою найвищу нагороду – Нобелівську премію – отримав за відкриття штучної радіоактивності, спричиненої опромінюванням речовини повільними нейтронами. Зараз цей метод застосовують у промисловості для отримання радіоактивних ізотопів.

 

Учні(команда фізиків). Альберт Ейнштейн порівнював відкриття радіоактивності з відкриттям вогню, оскільки вважав, що вогонь і радіоактивність – однаково значущі віхи в історії людства. У 1916 році він ввів поняття вимушене випромінювання.

Вчитель англійської мови.

So let’s read the text about Einstein. (текст на екрані)

I.What statements are true or false? (учитель зачитує твердження, учні визначають правильність, відповідно до тексту)(команда англійців)

 

1. Albert was born in Ulm Germany. Т

2. Einstein was  one of the best students in Gymnasium.  F

3. At the age of 16, he tried to pass the exams at the Zurich

Polytechnic   School.T

4. At the age of 22, he graduated as a mathematics teacher. F

5. Einstein laid the foundation of Quantum theory and created

The Theory of Relativity. T

6.All people could understand his articles.F

7. In 1922 he received the Nobel prize.T

8. Albert Einstein was the greatest and most famous

physicist of all time.T

 

Вчитель фізики. На честь вчених, що працювали в галузі ядерної фізики були введені одиниці вимірювання деяких величин. Доповніть речення в таблиці

 «Доповни речення»(команда фізиків)

Ефективність або активність радіоактивного джерела вимірюється в …

 ( Беккерелях)[A]=1Бк=1розп/с=с‾¹

Це дуже мала активність, тому позасистемна одиниця активності – … (Кюрі) 1Кі=3,7 ·10¹º Бк

Поглинута доза йонізуючого випрмінювання вимірюється - … (Грей) [D]=1Гр=1Дж/кг

Еквівалентна доза, що характеризує біологічний вплив на речовину, -  …(Зіверт)  [H]=1Зв

Експозиційна доза – міра іонізуючої дії випромінювання на організм чи речовину, вимірюється в … (Рентгенах) Р.

Це велика величина, тому частіше використовують  …( мкР, мР)

Потужність експозиційної дози вимірюється в …(мкР/год) за допомогою … дозиметрів

 

Вчитель англійської мови. Now you have to make a sentence from these words. Хмара слів:(команда англійців)

 

ІV. Заключна частина.

 

Вчитель фізики.

Повертаючись до нашого епіграфа, бачимо, що слова Ренана підтверджуються – ми багато чого знаємо, що зараз є істина, а для багатьох вчених це довгий і тернистий шлях пізнання навколишнього світу.

Команда фізиків пропонує буклет, як зберегти себе при ядерному вибусі

https://docs.google.com/document/d/1En1evt217ng5awqoEtPWvG1ynSHk8unS/edit

 

C:\Users\User\Desktop\2.png

Вчитель фізики. Дорогі діти! На жаль загроза застосування ядерної зброї стала дуже актуальною зараз. Ворог хоче будь-якими способами зупинити наступ нашої армії. Тому так важливо всім знати як зберегти себе при ядерному вибуху.

Ми українці хочемо миру. Уявіть, діти, що ви зараз звертаєтеся до всіх людей на планеті. Що б ви сказали?

Вчитель англійської мови. Dear children, unfortunately the threat of using nuclear weapons has become very urgent now. The enemy wants to stop the advance of our army by any means. Therefore, it is so important for everyone to know how to save themselves in a nuclear explosion. Ukrainians apply to all progressive humanity today that they want peace.

 Imagine, children, that you  appeal to all people on the planet. What would you say?

Учні (команда англійців): We are against war! We are for peace and friendship! Save the planet!

Учні (команда фізиків): Ми проти війни! Ми за мир і дружбу!

Збережіть планету!

 Підведення підсумків.

Вчитель англійської мови

Thank you, children! Well done! I’ll put you good marks. You can continue to work on this topic: write an essay or make a presentation about an outstanding English physicist.The lesson is over.Thank you for your attention!

Вчитель фізики.

Дякую вам, діти! Молодці! Я поставлю вам гарні оцінки. Ви можете продовжити роботу над цією темою: зробити презентацію про видатного фізика. Урок закінчено. Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
25 червня 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку