Трудове навчання та національне виховання мають величезне значення в розвитку особистості. Це не просто навчання виробничим навичкам, але і формування цінностей,пов’язаних з національною спадщиною та ідентичністю. ПРИНЦИПИ “КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ”--народність; --культуровідповідність; --демократизація; --етнізація. На уроках трудового навчання учні вчаться любити працю,шанувати людей,любити свій край,створювати власними руками та бачити красу рідної землі. Для прикладу, розглянемо ремесла, техніки та технології ,які мають найпотужніший вплив на розвиток особистості та її світоогляд.
УКРАЇНСЬКА НАРОДНАВИШИВКА Україну можна пізнати серед інших держав за вишивкоюю. Вишивка може бути іграшкою для дітей та одягом для дорослих. Вишиванка символізує націо-нальну гордість, тому дівчата вчаться вишивати ще з молочних класів. Ця традиція сприяє розвитку ручнихнавичок,а також встановлює зв’язок дитини зі своєюкультурною спадщиною. Сьогодні вишивкою оздоблюють рушники , одяг, предмети побуту. Це стильно і сучасно.
Українська кухня Українська кухня та національне виховання тісно пов’язані між собою і відображають багатий культурний спадок та історію України Кожен регіон має свої унікальні страви та смакові особливості,що відображають місцеві традиції та ресурси. Улюблені страви українцівце борщ,голубці,сало з часником та інші. Українці виховують своїх дітей з почуттям патріотизму,гордості за свою країну та поваги до традицій В цьому їм допомагають вчителі трудового навчання при вивченні теми “Страви української кухні”
ПИСАНКАРСТВОПисанкарство також важливе ремесло для національного виховання молоді,яке збереглося крізь призму часу. Воно передається з покоління в покоління та сприяє збереженню культурних традицій та ідентичності. Працюючи над проектом “Писанки”,діти використовують символи і знаки Трипільської цивілізації,яка формувала світогляд наших далеких пращурів. Цей вид мистецтва сприяєвихованню національної гордості,збереженню культурної спадщини,любові до рідної країни та оцінки її унікальності.
Соломоплетіння. Наступним прикладом українського національного виховання та культурного спадку є технологія соломо-плетіння. Це спосіб передавати традиції та цінності ,а також виховувати в дітях повагу до природи та поєднувати традиційні методи з сучасними інноваціями. Це ремесло ,яке надає можливість виражати красу та глибокі традиції Уграїни, а також сприяє національної гордості за свою культурну спадщину . Кожний виріб стає неповторним і демонструє особливості регіону,де був створений: дідух,солом’яні ляльки, янголи, панно.
Різблення по дереву Різблення по дереву-це старовинне мистецтво,щомає велике значення для національного виховання , відображає багатий культурний спадок країни, глибокий зв’язок з природою . Діти навчаються створювати різні вишукані статуєтки,ліпні фігурки,меблі та інші предмети, використовуючи природні матеріали та традиційні різблені орнаменти.
Лялька-мотанка. Мотанка-це один із найяскравіших символів української культури,що глибого вплетений в національ- не виховання. Це традиційна українська лялька, яку виго- товляють вручну з природних матеріалів:клаптики тканин,мішковина ,прядив’яна мотузка,трава, солома. Ця лялькане має обличчя, але зроблена власноруч,заряджає пози- тивною енергією і захищає від злих сил,лиха і негоди своїх господарів . Мотанка використовується як сувенір та символ національного об’єднання та підтримки української культури. Виготовляється під час роботи над проектом на уроках трудового навчання.
Національне виховання. Народні ремесла, техніки та технології відображають тіснийзв’язок між трудовим навчанням та національним вихованням. Вони сприяють розвитку творчості, та об’єднують в одне ціле всі сторониособистості:моральну,трудову,розумову,естетичну,фізичну. Тому важливо підтримувати та поширювати їх серед молодого покоління,бо вони не лише розширюють знання та навички, але й спонукають дітей бути більш обізнаними та підкреслюють приналежність до нашого культурногом спадку.