Нетрадиційні методики малювання це найпростіші прийоми , які можуть бути доступними кожній дитині . Саме вони допоможуть дитині відчути свою унікальність та особливість ,а також дадуть поштовх до майбутніх творчих робіт. Головне задача вчителя складається в правильному формуванні у учнів певних навичок ,які допоможуть розвиватися в образотворчому мистецтві та будуть сприяти подальшому самовираженню. Цікава подача матеріалу ,особливий настрій створений на уроці - це залог успіху на уроках малювання .
Авторський вірш на тему “ Нетрадиційні техніки малювання “. Все починається в житті із малювання . Це перший пензлик , перший начерк і мазок. Та то сказав ,що творчість ідеальна ?! Це перший крок , як перший твій урок …Це вир емоцій ,бачення краси ,яке зростає . І навіть ставши вже дорослим , так повернрутися в дитинство мрієш ти . Це розвиток ,своє уміння бачити прекрасне … У кляксі , навіть в крапочці води…. Хвилясті лінії - то море . А тонкі , мабудь певно , то дерева . А чорні плями певний силует ….. Та Ваші образи не мариво ,напевно , це бачення душі на тет - а - тет .І коли руки в фарбах , і здавалось повні бруду . А ти …щасливий пишеш чийсь портрет . Ця мить тобі здається ідеальна . Не скільки результат важливий ,як процес .
… У світі майже все недоскональне … та все росте до нетрадиційних технік інтерес …. Немає пензлика ,мочалкою малюєш . І фарб немає ,кава зате є . Палітру не придбала ,листочка вириваєш … І пишеш ,пишеш, твориш і мудруєш…. Кухонні речі тут як тут на допомогу .І сито ,і мочалка ,і скребок , гребінчик ,щітка, нитка в порівнянні …незвично.. - т , щось схоже на стрибок….. Стрибок у розвиток ,у самовиражання . Це круто - Все виходить просто топ! Розкрити свій потенціал, свої бажання . Це вкрай важливо ,може й невгамовно!... Коли емоції вирують на папері .. А ти спокійно твориш - так чудово! Це перемога особиста і емоцій вирій ! Це креатив ,це пошук свого я в своїй манері! І головне ,що ти в цьому щасливий!
Метод 1. Малювання з допомогою кухонної губки. За допомогою кухонної губки можна намалювати цікаві пейзажі на будь яку тематику . Саме кухонною губкою можна намалювати фон ( плановість). дерева ( гілки ,квіти) ,хмари , річку тощо. Для цього потрібно взяти одну кухонну губку і нанести на неї трохи фарби попередньо змочивши губку в воді трохи. Використовувати можна поочергово обидві сторони губки.
Метод 2. Малювання за допомогою ватних паличок. Це унікальна техніка малювання ,яка не лише допомагає розвивати творчу уяву та фантазію . Вона допомагає дитині розвиватися творчо ( ро звиває увагу , дрібну моторику ). Надвичайно цікавими виходять малюнки з квітами ( кульбаби , бузок і т. д ). Крім того діти можуть сам остійно намалювати листя з квіточками на дереві.
Метод 3. Малювання з допомогою зубної щітки. За допомогою зубної щітки можна намалювати різні зображення . Це можуть бути тварини ( передача шерсті), трава ( передній ,задній плани), гілочки ялинок , передача дерев. Педагог повинен пропонувати дітям постійно експерементувати у вирішенні творчих пошуків малюнку.
Метод 4. Кляксографія. Всі діти знають як неприємно коли зʼявляється на малюнку клякса ,але не цього разу , де діти роблять клякси навмисно створюючи на папері свій власний унікальний образ. Смішні та комічні малюнки ( волосся) . Передача за допомогою кляксографії водного світу ( передача хвиль,морських коралів ,медузи тощо ). Також цікава передача зображення фонтана чи то хобота слоника ,що ллє воду. Все що Вам зналобиться це зробити кляксу і видути відповідну форму з допомогою трубочки.
Метод 5. Монотипія. Монотипія - це різновид графіки ,виконаний шляхом малювання на гладкій поверхні ,яка не поглинає фарби. За допомогою цього методу можна створити різні образи ( квіти,кущі,дерева тощо). Фарби можна хаотично нанести наприклад на скло ,а потім притиснути малюнок . У отриманому відбитку віднайти образи і доповнити їх деталями.
Метод 8. Малювання з допомогою клячки. Клячка - різновид гумки , що допомагає у графічній передачі малюнку. За допомогою клячки можна висвітлити різні елементи ,зображення при цьому не зачепивши основний малюнок . Передача світла і тіні у пейзажі чи натюрморті ,портретне зображення тощо.