Панас Мирний, «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ТЕСТ

Про матеріал
Мета - перевірка засвоєння учнями змісту роману Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?", знання ними понять теорії літератури. Наявні питання тесту з одним варіантом правильної відповіді, два завдання - на встановлення відповіднсті, одне - для власного висловлення учня. Є питання з теорії літератури, міжпредметні звязки з українською мовою. Останнє завдання- для власного висловлення на заданну тему. Відповідає вимогам чинної програми.
Перегляд файлу

           Панас Мирний,  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ТЕСТ

                                                     І варіант

1.Речення «Надворі весна вповні. Куди не глянь – скрізь розвернулося, розпустилося, зацвіло пишним цвітом…» - це початок                                   0,5

А І розділу     Б ІІ розділу    В ІІІ розділу

2. Події у творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» відбуваються в селі       0,5

А  Ліски   Б  Садки  В  Піски

3. У реченні «Легенький вітрець подихає з теплого краю, перебігає з нивки на нивку, живить, освіжає кожну билинку…» наявні художні засоби

А  порівняння, метафора   Б епітет, оксиморон    В метафора, епітет            0,5

4.Чий це портрет: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими кітками, вона й трохи не схожа була на селянок, часто запечених сонцем, високих, іноді дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка й жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом, вона здавалася русалкою».

А Христі    Б Мотрі    В Галі                                                                               0,5

5.Що дуже любив Чіпка в дитинстві?                                                                0,5

А гратися з друзями   Б допомагати матері по господарству   В  слухати казки

6. Чия це хата? «Хата хоч стара була, та як полагодив був Остап, поки ще не женився; а як піднялась лиха година…Стріха місцями повигнивала, покрівля де-где провалилася, вікна побиті6 замість шибок - ганчірки світять4 ще до того хуртовина оббила, обшмарувала…І всередині не краще. Стіни чорні…Череата піч потріскалась,- диміла, куріла; замість лав якісь кривоногі ослінчики – і сісти на них страшно…»                                                                    

А Баби Оришки    Б  Мотрина    В  Христина                                                    1б.

7.Установіть відповідність  між художнім засобом та прикладом                  2б.

1. Епітет            А Дід глянув і стрівся очима з палкими Чіпчиними.

2. Метафора      Б Оце було літком, як зайде вже сонце та спуститься вечір на

                            землю…

3. Порівняння   В Щедрою рукою перекладала баба з своєї старої в молоду

                            Чіпчину голову все, що заховала її шістдесятилітня пам'ять.

4. Оксиморон   Г Швидко хлопці позавертали овець і, як кошенята, дралися по

                            вербах…

                           Д  Дзвінка тиша не давала спокою.

8. Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням               2б.

1. Спалити   А  І лупить Чіпка свої очі в темну темноту

2. Досвідчений Б «Не одбере, я йому такого півня пущу!» - грізно каже Чіпка.

3. Померти   В На третій день він вернувся сердитий та хмурий: діло програв.

4. Зазнати     Г  На другий день і Богові душу віддає.

    невдачі     Д  Битий жук! Недаром він посивів, сидячи над паперами.

9.У вислові «Чіпка так і припадає до хазяйства. Рано встає та пізно лягає…» автор використав А синоніми  Б   антоніми   В  пароніми                             1б. 10.У реченні «Чіпка, як мала дитина, переліз на другий бік, - та все-таки заглядає в вічі» автор використав

А  епітет    Б метафору   В порівняння                                                              0,5б.

11. Висловіть власну думку на тему  «До яких роздумів спонукає твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як  ясла повні?»                                            3б.

 

 

           Панас Мирний, «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ТЕСТ

                                                        ІІ варіант

1.Визначте, які художні засоби наявні в реченні: «…тим шляхом, що, звившись гадюкою, пославсь од великого села Пісок аж до славного колись Ромодану, - йшов молодий чоловік. «Не багатого роду! – казала проста свита, накинута наопашки, - «та чепурної вдачі», - одмовляла чиста, біла на грудях вишивана сорочка, виглядаючи з-під свити.                                                                        0,5

А метафори    Б епітети    В порівняння

2. Що особливого було в образі парубка    А вишивана сорочка                     0,5

Б дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка   В висока струнка постава

3.Чий це портрет: «Чорне кучеряве волосся, заквітчане польовими квітками, чудово вилося коло білого чола… біле, рум’яне личко, як яблучко наливчате; очі оксамитові, чорні…»

А  Галі    Б Христі    В Мотрі                                                                                0,5

4. Опис чиєї хати подає автор: «На самому краї села, од вигону… стояла хатка, вікнами на широкий шлях. З-за хатки виглядали невеличкі хлівці, повіточки; трохи далі - тік; за током - огород а все кругом обнесене маленькою ліскою. Зразу видно було, що то плець не дуже заможного хазяїна. Хата хоч старенька, та чепурна, біла, - видно, що біля неї ходили хазяйські руки… Як та пустка, стояла вона сама собі на краю села, облупана, чорна… Тільки неповибивані шибки горіли проти місяця;  здалека здавалося, що в хаті світилося…»

А Грицькової   Б Чіпчиної    В Хруща                                                                 1б.

5. Коли Чіпка плакав від образ хлопчаків, його заспокоювали

А  мати   Б  бабуся    В  друзі                                                                                 0,5

6. Чіпка жив, виростав          А  у голоді та в холоді, у злиднях та нестачах

Б у достатку, теплі та добрі  В у гарних стосунках з рідними  та хлопчаками-однолітками                                                                                                            0,5

7. Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом                   2 б. 

1. Метафора     А Тим часом - світ, як день, тільки сонце щось забарилося…

2. Порівняння  Б  Сонечко почало з-за гори випливати - грало, всміхалося…

3. Оксиморон   В І росло лихо в його серці - і виростало до гарячої відплати.

4. Епітет           Г  Гарячий страх обіймає Чіпку! 

                          Д Як легенькі блискавочки, забігали по землі його пароси…

8.Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням               2б.

1.Порозумітися   А Увесь світ збунтувався, а я гну спину.

2.Працювати       Б Треба діло робити, а не м’яти ханьки.

3.Сміятися           В З тим брехуном не дійдеш до ладу ніяк.

4.Запамятати       Г Я цього не подарую: запиши собі на лобі!

                              Д Треба знати, коли жартувати. На все час є. Не все

                                  скалити зуби.

9.У реченні «Повінув вітрець; розірвав димчасту хмарку, що затулила сонце; воно з-під неї виплило в своїй пишній красі й обдало їх хвилями блискучого світу, наче гарячим золотим дощем осипало» автор використав

А  епітет   Б  порівняння   В  метафору                                                             0,5б.

10. У реченні «Повернеться він до себе думкою, чує, як у голові борюкається  острах з надією; то надія подужає острах, то острах – надію» автор використав  А антоніми   Б омоніми    В пароніми                                                                1б.

11. Висловіть власну думку на тему «Актуальність твору «Хіба ревуть   воли, як ясла повні?»  для сьогодення»                                                          3б.

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
14 лютого
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку