Педрада: оцінювання в 5 класах НУШ та модельні програми

Про матеріал
Матеріал для допомоги молодому вчителю, молодому заступнику директора з НВР про обговорення оцінювання та затвердження модельних програм в 5-х класах НУШ
Перегляд файлу
  1. Про затвердження модельних програм для 5 класу НУШ на 2022/2023 н. р.
  2. Про оцінювання учнів у 5 класах НУШ 2022\2023 н.р.

 

 

СЛУХАЛИ: директора школи Богданова Г.М., який зазначив, що для викладання навчальних предметів у 5-х класах закладів загальної середньої освіти будуть використовуватись модельні навчальні програми (далі – МНП), які розроблені на основі Держстандарту та мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ МОН від 12.07.2021 № 795 зі змінами, внесеними наказами МОН від 10.08.2021 № 898, від 29.09.2021 №1031, від 13.12.2021 №1358, від 02.02.2022 № 96, від 09.02.2022   143, від 11.04.2022 № 324)).

    З метою підготовки до освітнього процесу у 5 класі 2022/2023 навчального року в системі "НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА" педагогічним працівникам закладу необхідно було здійснити вибір модельних програм та підручників, зміст матеріалу яких  забезпечував би виконання цих програм. Для викладання навчальних предметів у 5-х класах закладів загальної середньої освіти будуть використовуватись модельні навчальні програми,  які розроблені на основі Держстандарту та мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ МОН від 12.07.2021 № 795 зі змінами, внесеними наказами МОН від 10.08.2021 № 898, від 29.09.2021 №1031, від 13.12.2021 №1358, від 02.02.2022 №96, від 09.02.2022 № 143, від 11.04.2022 № 324)).

 

ВИСТУПИЛИ:  заступник директора з навчально-виховної роботи Солдатьонкова А.О., яка додала, що модельна навчальна програма – це документ, що визначає орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета (інтегрованого курсу) та види навчальної діяльності учнів, рекомендований для використання в освітньому процесі в порядку, визначеному законодавством. МНП включає такі структурні компоненти: 

  • Вступна частина (пояснювальна записка), в якій визначено мету, завдання, принципи, пріоритети викладання, структуру, шляхи реалізації програми та особливості організації освітнього процесу. 
  • Основна частина, яка включає очікувані результати навчання учнів (мають мати об’єктивні ознаки досягнення, бути спостережуваними та вимірюваними), пропонований зміст навчального предмета та види навчальної діяльності. 

Також МНП може містити прикінцеву частину, де зазначаються форми оцінювання результатів навчання, використання засобів навчання, додаткові компоненти тощо.

Протягом лютого-травня  2022 року вчителі знайомилися зі змістом програм, співвідносили його із змістом проєктів підручників, які були обрані ними для використання в роботі з п'ятикласниками. У процесі ознайомлення вчителі переконалися, що модельна навчальна програма – документ, який визначає орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета (чи інтегрованого курсу) та види навчальної діяльності учнів і рекомендовали для використання в освітньому процесі.

  1. Бєлова С.С., Бут О.М., Верхолаз Ю.О., Гордієнко К.В., Козачок Л.В., Опанасюк Л.Г., Пархоменко І.В., Пучка В.О., Сергієнко О.М., Солдатьонкова А.О., Тімрова Ю.О., Усова С.І. -  учителі-предметники, які будуть працювати в 5 класі: познайомили присутніх з обраними модельними навчальними програмами та перевагами, які вони мають перед іншими МНП.

Перелік модельних навчальних програм

 

Освітня галузь

Модельна навчальна програма

Назва

Автори

Мовно-літературна

Мова - «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.

Літератури - «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.

Літератури «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Ніколенко О. М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Беккерська Л.В., Юдашева Л.П., Рудніцька Н.П.

Туряниця В.Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.Л., Джангобекова Т.А.

Мова - «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти

Амелія Уолкер, Ненсі Левіс, Маргарет Робінсон, Любченко О.С.

Математична

«Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір М.С.

Природнича

«Довкілля». 5-6 класи (інтегрований курс)»

для закладів загальної середньої освіти

Григорович О., Болотіна Ю., Романов М.

Соціальна і здоров’язбережувальна

«ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти

Василенко С.В.,

Коваль Я.Ю., Колотій Л.П.

Громадянська та історична

«Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти

Бурлака О.В.,

Власова Н.С.,

Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.

Інформатична

«Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Пасічник О.В., Чернікова Л.А.

Технологічна

"Технології. 5-6 класи" для закладів загальної середньої освіти - для дівчат

"Технології. 5-6 класи" для закладів загальної середньої освіти - для хлопців

Ходзицька І.Ю., Горобець О. В., Медвідь О.Ю.

Туташинський В.І.

Мистецька

Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти

Рубля Т., Мед І., Щеглова Т., Наземнова Т.

Фізична культура

«Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Педан О.С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І.,

Лакіза О. М., Косик В. М. та інші

     Заслухавши інформацію директора Богданова Г.М., заступника директора з навчально-виховної роботи Солдатьонкову А.О., учителів - предметників, які викладатимуть у 5 класі у 2022/2023 н. р.,  педагогічна рада

УХВАЛИЛИ:

  1. Схвалити результати вибору модельних навчальних програм (МНП) для 5 класу на 2022/2023 навчальний рік.
  2. Оприлюднити результати вибору модельних навчальних програм (МНП) для 5 класу на 2022/2023 навчальний рік на веб – сайті школи

«ЗА» -   

«ПРОТИ» -   

«УТРИМАЛИСЬ» -

 

СЛУХАЛИ: заступник директора з навчально-виховної роботи Солдатьонкову А.О., яка доповіла по другому питанню, відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. Продовженням реформи Нової української школи стало затвердження Кабінетом Міністрів України Державного стандарту Базової середньої освіти (Постанова від 30.09.2020 р.№898. Наступний крок-це розроблення та затвердження стандарту профільної середньої освіти, за якими навчатимуться учні 5-12 класів. Новий Державний стандарт відрізняється від попередніх трьома засадними аспектами: компетентнісним підходом; ціннісним баченням дитиною поступу у навчанні; наданням учителю академічної свободи. У документі визначено поділ базової середньої освіти на 2 цикли: адаптаційний (5-6 класи); цикл базового предметного навчання (7-9 класи). Організація освітньої діяльності в 5-х класах закладів загальної середньої освіти) у 2022/2023 навчальному році здійснюватиметься відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р), Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898. Державний стандарт визначає мету, принципи освітнього процесу, дає характеристику змісту навчання, пояснює вимоги до обов’язкових результатів навчання та орієнтири до їхнього оцінювання. У Держстандарті немає поділу на предмети, натомість є освітні галузі. Для кожної галузі стандарт описує мету і групу загальних результатів, які уточнюються через результати для кожного з циклів. Державний стандарт покладений в основу модельних програм. Оцінювання має бути зорієнтованим на визначені Державним стандартом базової середньої освіти ключові компетентності та наскрізні вміння й передбачені навчальною програмою очікувані результати навчання для відповідного періоду освітнього процесу. Враховуючи ці вимоги, для оцінювання навчальних досягнень учнів доцільно керуватися такими категоріями критеріїв:

- розв’язання проблем і виконання практичних завдань із застосуванням знань, що охоплюються навчальним матеріалом;

- комунікація (тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій);

- планування й здійснення навчального пошуку, робота з текстовою і графічною інформацією;

- рефлексія власної навчально-пізнавальної діяльності.

     Зертамо увагу, що під час оцінювання навчальних досягнень важливо враховувати дотримання учнями принципів доброчесності, а саме: вияв поваги до інших осіб, їхніх прав і свобод, дбайливе ставлення до ресурсів і довкілля, дотримання принципів академічної доброчесності. У разі порушення учнем / ученицею принципів доброчесності під час певного виду навчальної діяльності, учитель може прийняти рішення не оцінювати результат такої навчальної діяльності.

     Згідно Закону України «Про повну загальну середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що

проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. За вибором закладу оцінювання може здійснюватися за системою оцінювання, визначеною законодавством, або за власною шкалою для виставлення у Свідоцтві досягнень. Семестрове та підсумкове (річне) оцінюваннярезультатів навчання  здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12. Свідоцтво досягнень (Додаток 1 до наказу МОН України №289 від 01.04.2022) відображає результати навчальних досягнень учня/учениці 5-6 класу з переліку предметів та інтегрованих курсів. Основною ланкою в системі контролю у закладах загальної середньої освіти є поточний контроль, що проводиться систематично з метою встановлення рівнів опанування навчального матеріалу та здійснення корегування щодо застосовуваних технологій навчання. Основна функція поточного контролю – навчальна.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Оцінювання учнів 5-х класів НУШ здійснювати за 12 бальною системою (шкалою) з І семестру 2022/2023 н.р. з 01.09.2022.

2. Результати оцінювання фіксувати у класних журналах, свідоцтвах досягнень та портфоліо.

 

«ЗА» -   

«ПРОТИ» -   

«УТРИМАЛИСЬ» -

 

 

          

 

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
8872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку