«Перезавантаження: вчитель ХХІ століття"

Про матеріал
А який же повинен бути вчитель 21 століття не тільки в очах учнів, а і в нашому розумінні. Давайте спробуємо знайти відповідь на це питання на нашій педагогічній раді «Перезавантаження: вчитель ХХІ століття»
Перегляд файлу

Сценарій педагогічної ради

«Перезавантаження: вчитель ХХІ століття»

  1. Вступ.

              Щоранку, дорогою до школи, ми проходимо «дорогою вітань», коли всі діти, з якими ми зустрічаємось, вітаються і посміхаються нам у відповідь. Ми знаємо, що в школі біля  кабінетів нас вже чекають. Вони поспішають щось розповісти, поділитися чимось своїм, що їх спантеличило або тривожить.

         За новими Державними стандартами освіти ключовою фігурою Нової школи є вчитель, оскільки якість освіти не може бути вище якості вчителів, які у ній працюють.

        Нам вдалося натрапити на унікальні дані досліджень, які проводилися в різні роки ХХ століття з цього питання. Учні 30 -х років, включали в портрет сучасного, на їх погляд вчителя: слайд 2

  • Знання предмета і володіння методикою;
  • Гарні взаємини з учнями;
  • Уміння справедливо оцінювати знання учнів;
  • Дотримання дисципліни;
  • Зовнішній вигляд.

Як бачимо, учні 30 -х років у вчителеві більше цінували знання предмета, загальну ерудицію, високу моральність.

Серед рис, що характеризують ідеального вчителя в очах школярів 60 -х років, описані наступні: слайд 3

  • Врівноваженість;
  • Авторитет, сильна воля;
  • Знання предмета, вміння говорити логічно і виразно;
  • Приємна зовнішність, розуміння своїх учнів;
  • Вимогливість самостійності, любов до педагогічної роботи.

Тут ми вже бачимо, як поступово на перші місця виходять особистісні якості вчителя.

У 1992 році на базі столичних шкіл було проведено аналогічне анкетування. Педагогам та учням запропоновано розташувати в порядку значимості 58 якостей вчителя. Ось якими якостями наділили Нового вчителя учні того часу: слайд 4

  • талановитий (85 голосів);
  • цікавий у спілкуванні (81);
  • справедливий у вимогах (80);
  • розуміючий (75);
  • поважаючий своїх учнів (53);
  • освічений (45);
  • учитель, який має почуття гумору (40);
  • уважний (35);
  • готовий надати допомогу (35);
  • гарний, добрий (23).

 - Зауважте, до першої п'ятірки увійшли тільки особистісні характеристики вчителя, а рівень освіченості та знання предмета відійшло на 6 місце! Чітко видно й те, що такій якості, як любов до дітей, школярі віддали одне з перших місць!

Дослідження, який повинен бути вчитель в нашій школі!

 - А який же повинен бути вчитель 21 століття не тільки в очах учнів, а і в нашому розумінні. Давайте спробуємо знайти відповідь на це питання на нашій педагогічній раді «Перезавантаження: вчитель ХХІ століття»

  1. «Знайомство»:
  2. Підніміть руку ті, у кого чорне волосся
  3. Підніміть руку ті, хто має гарну посмішку
  4. Підніміть руку ті, хто має сина
  5. Підніміть руку ті, хто має доньку
  6. Підніміть руку ті, хто сьогодні прийшов із гарним настроєм і хоче отримати масу позитивних емоцій.
  1. Поділ на групи за допомогою кольорових паличок
  2. Перевірка «Чи вмієте ви дотримуватися інструкції?»
  3. Тест – драйв «Чи вміємо нестереотипно мислити?»
  4. Гусячі уроки (уроки – висновки від Тома Ватсона)
  5. Емоційно-актуальний початок

Демонстрація присутнім фрагменту м/ф «Жив був пес», у якому Вовк каже «Щас спою». Чому, на вашу думку він так сказав? Колективне обговорення.

Висновок. Тобто. Він почував себе комфортно.

-         А що таке комфорт, комфортність для кожного з вас?

Вправа «Асоціативне гроно». Присутні записують і називають асоціацію, що викликає у них слово комфорт,  прикріплюють до дошки у вигляді грона.

Отже, комфорт – це умови життя, перебування, обставини, які забезпечують зручність, затишок та спокій.

А які фактори визначають комфортність навчання та як вони впливають на якість освіти?

Вправа «Піраміда». Кожна група складає  власну піраміду факторів для створення комфортного перебування учнів у школі. Презентація роботи.

Отже, для створення комфортного перебування учнів у школі від нас залежить небагато: дружня посмішка,  вміння спілкуватися з дітьми  як з рівними, надання їм духовної сили, навчання жити за законами суспільства.

Методична казка. «Метелик» В. О.Сухомлинського

Метелик народився ввечері. Злетів він зі свого листочка. Сонце вже сховалося за обрій. Летить метелик, дивиться з родивом на квіти, на місяць. Раптом бачить щось яскраве, світле. «Це, мабуть, сонце», - думає Метелик. Поспішає до нього. А то не сонце, то лампочка. – Не поспішай, метелику, зупинись. Бо тільки-но доторкнешся до неї – згориш.

Творче завдання для груп.  Який може бути методичний висновок цієї казки відносно взаємостосунків педагога та учнів?

Можливий висновок. Учні, як метелики, летять до вчителя, вбачаючи в ньому не лише носія знань та культури, а й товариша, помічника. Тому наша задача не обпекти дитячу душу, не залишити на ній рани від жорстокості, зневаги й байдужості.

-               Ні для кого не секрет те, що для того, щоб школа набувала певного рейтингу, потрібно створювати імідж школи. Саме заради цього ми приймаємо участь у різних конкурсах, методичних об’єднаннях, здаємо купу звітів. Першим і основним завданням є осучаснення освіти. Давайте з вами вирішимо, що ж означає вислів «сучасна школа».

С  - самодостатньою

У – успішною

Ч – чистою морально та економічно

А – активною

С – стабільною

Н – національною

О – особистісно зорієнтованою

Ю – юридично захищеною.

Слайд

І ми прагнемо перейти до школи,

яка розвиває індивідуальність,

забезпечує свободу вибору.

Але щоб користуватися свободою вибору,

ти повинен розуміти, як робити цей вибір.

Суспільство повинно зрозуміти,

що через вчителя ми будуємо

нову школу і нове ставлення до дітей.

                                   Лілія Гриневич,

                                  Міністр освіти та

                                      науки України

Завдання в групах скласти формулу Нової української школи

ФОРМУЛА НОВОЇ ШКОЛИ СКЛАДАЄТЬСЯ З 8 КЛЮЧОВИХ КОМПОНЕНТІВ

1.Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві;

2. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно;

3. Наскрізний процес виховання, який формує цінності;

4. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію;

5. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками;

6. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм;

7. Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя;

8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

https://fs01.vseosvita.ua/01000bic-72da/002.png

  1. ДИТИНА — ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ
  2. БАТЬКИ – ПАРТНЕРИ
  3. УМОТИВОВАНИЙ ВЧИТЕЛЬ
  4. НАВЧАННЯ ЗБІЛЬШИТЬСЯ ДО 12 РОКІВ
  5. АВТОНОМІЯ ШКОЛИ
  6. СПРАВЕДЛИВЕ ФІНАНСУВАННЯ
  7. «ГРОШІ ХОДЯТЬ ЗА ДИТИНОЮ»
  8. «ТАК» — ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ
  9. НОВА ШКОЛА — МЕНШЕ ІНТЕРНАТІВ

Зміни в Новій українській школі вже відбуваються, а якими є ми? Давайте з вами створимо малюнковий образ «Я в суспільстві»

Малюнковий образ «Я в суспільстві» слайд 9

 - Заповніть 8 запропонованих квадратів, доповнивши зображення на власний розсуд.

(смайлик, карикатура, сонце, квітка, око)

Малюнок може виходити за межі квадрата, бути в квадраті

Лінія, стріла або щось інше

Цеглина, одна лінія або багато

Геометрична фігура

Розділіть квадрат посередині хвилястою лінією і зобразіть щось в одній із половинок

Доповніть геометричними фігурами або заштрихуйте

Коло

півколо, людське вухо

 

 Інтерпретація:

      1. У першому квадраті ви зображували своє дійсне відношення до себе і уявлення про себе. Якщо ви намалювали усміхнене або смішне личико (смайлик), то це свідчить про хороше почуття гумору, дипломатичність і миролюбну натуру. Гротескна карикатура - ознака незлагідності, замкнутості. Сонце означає, що ви часто берете на себе роль лідера. Квітка - знак жіночності, ви приділяєте багато уваги своєї зовнішності і своєму оточенню. Око означає, що ви маєте горду і підозрілу вдачу, прагнете управляти формуванням своїх взаємовідносин з людьми і свідомо будуєте своє життя.

      2. Другий квадрат. Відношення до домівки. Якщо ви зобразили щось, що  виходить за межі зовнішнього прямокутника, то ви маєте неспокійний характер, домосідкою вас не назвеш. І навпаки, якщо внутрішній квадрат перетворився на самотній будиночок, або символ житла,  ознака того, що ви сумуєте по домашньому затишку. Якщо малюнок, розташований у внутрішньому квадраті, або поза ним, то у такому разі ваші інтереси в правильній пропорції діляться між будинком і навколишнім світом.

       3. Наскільки ви цілеспрямована людина. Якщо вийшла стріла, що летить в мішень, - те у вас розвиненє честолюбство, і ви здатні наполегливо працювати для досягнення своєї мети. Якщо ж ви доповнили малюнок іншими лініями або стрілами, то ви честолюбні, але не упевнені у своїй меті. Якщо ви намалювали щось зовсім інше, не схоже на стріли і мішені, у такому разі, можливо, ви некерована, бунтівна людина.

        4. Відношення з оточенням. Найчастіше в цьому квадраті поміщають безліч фігурок або малюнків. Багато малюнків означає безліч друзів. Якщо провели всього одну лінію, то ви, швидше за все, потайна, стримана, замкнута людина. Якщо зображували цеглину, то схильні до меланхолій і капризів.

        5. Ваша комунікабельність. Якщо ви намалювали в квадраті геометричну фігуру і не вишли з межі квадрата, це означає, що маєте рідкісну здатність швидко і легко викликати прихильність до себе чужих людей. Якщо у вас вийшов незграбний геометричний візерунок (вишли за межі квадрата), то ви вибиваєтеся із загальної компанії,  у ваших стосунках з суспільством переважає прагнення до влади, володіння, диктату, ви дуже ревниві.

        6. Ваша упевненість, відношення до минулого, сьогодення, майбутнього. Якщо ви намалювали що-небудь над розташованою посередині хвилястою лінією, то почуваєте себе упевнено, у безпеці, здатні наполегливо працювати, дуже свідомі і зрідка припускаєтеся помилок.. Якщо навпаки, то мало вірите у свої сили. Зображуючи потопаючий або тонучий предмет, ви показали, що вас тривожить ваше майбутнє.

       7. Ваше відношення до праці, дисципліни. Якщо ви підкорилися малюнку, доповнивши його геометричними фігурами так, що вийшов симетричний візерунок, то ви дисципліновані і умієте організовано працювати в колективі. Якщо заштрихували квадрат, і у вас вийшла картинка з кривими лініями, то це говорить про те, що ви не схильні визнавати авторитети, уперті і наполегливі.

        8. Сильні і слабкі сторони характеру. Якщо ви намалювали коло, значить, постійно потребуєте захисту і підтримки, вважаєте за краще не вирішувати нічого самі. До того ж, на вас могутній вплив роблять уявлення прищеплені в дитинстві. Якщо півколо-  ви незалежна людина, що має в житті певну мету. Якщо вийшло людське вухо, то у вас потайний характер. Якщо малюнок навів на вас думку про ручку чашки, то ви маєте сильне батьківське або материнське почуття.

Можливо, після виконання даної вправи ви дізналися щось нове про себе. Головне що у НУШ Учитель – це людина, на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів НУШ  умотивований учитель. Це означає, що  мета МОНУ – сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус.

Ми всі пов’язали свою долю зі школою. Педагог… Одна з найпочесніших професій. Це люди, які заглядають в минуле, працюють для сьогодення, прокладають міст у майбутнє. Учитель  несе любов туди, де була неприязнь, він мирить там, де виникли непорозуміння, відновлює віру там, де закралися сумніви.

Нова школа потребує нового вчителя, який зможе стати агентом змін.

Українська школа буде успішна, якщо до неї прийде успішний вчитель. Він – успішний вчитель і фахівець – вирішить дуже багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми та адміністрацією школи. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає.У зв’язку з цим варто говорити про нову роль вчителя – не як єдиного наставника та джерело знань, а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора в індивідуальній освітній траєкторії дитини.

СЛАЙД      НОВІ РОЛІ ВЧИТЕЛЯ

 

https://fs01.vseosvita.ua/01000bic-72da/006.pnghttps://fs01.vseosvita.ua/01000bic-72da/007.png

 

https://fs01.vseosvita.ua/01000bic-72da/008.png

Вправа «Встанови відповідність»

Вправа «Створи модель сучасного вчителя»

Презентація робіт

Висновок -  слайд        Сучасний вчитель

  • Не просто вчить, а вчить просто
  • Глибоко знає теорію і практику компетентнісного,особистісно зорієнтованого,діяльнісного підходів,вміє це перевести в практичну площину
  • Розуміє, що сучасною дидактичною одиницею є не урок, а тема
  • Поєднує в собі такі компетенції:
  • - Фасилітатора – створювача умов для навчання
  • - Супервайзера – організатора, менеджера
  • - Модератора – партнера
  • - Коуча – тренера, режисера
  • - Тьютора – репетитора
  • Бездоганно знає свій предмет, не боїться сертифікації
  • Кожен урок, заняття є для сучасного вчителя міні-проектом,що включає «5П»:
  • - Проблема ( компетентнісний, особистісно зорієнтований, діяльнісний підходи)
  • - План (завдання)
  • - Пошук (практичні дії по виконанню завдання)
  • - Продукт (розвинуті компетентності; вмотивована особистість)
  • - Презентація (самоаналіз результатів)
  • Розуміє значення основної навички ХХІ століття – вміння самостійно вчитися впродовж всього життя
  • Керується в своїй роботі вимогами Державного стандарту про компетентнісний,особистісно зорієнтований,діяльнісний підходи на всіх уроках,заняттях

https://fs01.vseosvita.ua/01000bic-72da/009.png

Сутність сучасного вчителя є в самому слові «Учитель»

Вправа «Асоціації»

А потім слайд

https://fs01.vseosvita.ua/01000bic-72da/00a.png

 

 

 

 

Закінчити нашу роботу хотілося б давньою притчею.

    У середні віки у французькому місті Шарті будували собор. Якось трьох тачечників, які виконували однакову роботу - перевозили камінь, запитали:

 - Слухайте, друзі, що ви робите?

 Перший робітник похмуро глянув і роздратовано відповів: „Тобі що, повилазило? Не бачиш – камінь тягаю на майданчик, хай йому ґрець!”

 Другий спокійно сказав : „ Що я роблю? Заробляю на кусень хліба для своєї родини.”

 А третій розігнувся, витер спітніле чоло, усміхнувся і з гордістю сказав: „ Я будую Шартський собор!”

          Ідея цієї притчі актуальна й нині: праця не лише нестерпний тягар чи засіб для матеріального забезпечення, а й – найперше – джерело творчості й щастя. У Святому письмі сказано : „ Блаженна людина, що насичується від плодів своєї праці і шукає в ній утіху”. Це є істина.

 

 Вправа - релакс „Чарівна скринька”

Хід вправи: Всі учасники сідають у коло, закривають очі.

Ведучий: Зараз ви будете передавати один одному скриньку. Той, хто одержує її, повинен відкрити очі, зазирнути усередину. Там, на дні, ви побачите найунікальнішу й найнеповторнішу людину на Землі. Посміхніться їй і передайте скриньку сусідові, а самі знову закрийте очі.

Кожен з вас щойно побачив найунікальнішу, найнеповторнішу, творчу яскраву особистість  - вчителя, який

 

https://fs01.vseosvita.ua/01000bic-72da/00b.png

 

І на згадку про нашу зустріч даруємо вам рецепт – пораду

 

Рецепт щастя

1. Довіру, відданість та щирість перемішати та укріпити за допомогою сильної волі. В результаті у вас повинна утворитися дивовижна на смак дружба.

 2. Для приготування любові вам знадобиться: кохана людина, сила і щирість почуттів, вірність  і, безперечно, взаємність.

 3. Зміксуйте дружбу і кохання.

 4. Щоб смак щастя був ще досконалішим, зловіть промінчик сонця, подих вітру, запах квітів, пригорніть в обіймах кохану людину, поділіться своєю любов'ю з рідними, відчуйте підтримку друзів.

 5. Фінальним акордом нехай стане щира усмішка.

Смакуйте!!!

 

Різне

«Методична фотосесія» - перегляд  фотоколажу

Результати гри «Добрий таємний янгол»

Проект рішення педагогічної ради

 

 

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку