Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Дев’ятикласниця Ангеліна на уроці з основ здоров’я процитувала давньогрецького поета Гесіода, який писав: «Істинно велика та людина, яка опанувала свій час». Її однокласник Ігор сказав, що він не розуміє поета, тому що опанувати час узагалі неможливо. Як ви вважаєте, у якому сенсі людина може опанувати час і чому така людина є великою?
Планування часу. Навіщо нам потрібно планувати свій час? По-перше, план робочого дня, записаний на папері, спростить запам’ятовування і звільнить час для інших справ. По-друге, якщо ми спланували свій день, то в нас з’являється вільний час, оскільки ми його раціонально використовуємо. Кожна хвилина, витрачена на планування, економить десять хвилин роботи. Важливо вміти планувати свій час. У процесі планування ми вивчаємо пріорітети, порядок виконання завдань, вчасно виконуємо всі вправи. Для планування часу доцільно використовувати пріорітети та цілі, яких хочеш досягти.
Якщо ви вже вмієте планувати свій день, то зможете спланувати свій тиждень у календарі планування. Після цього можна переходити до планування місяця. Пріоритет (від латин. рrior — перший) — це поняття, що визначає важливість, першість. Наприклад, пріоритет дій установлює порядок їх виконання в часі. Якщо людина не визначила пріоритету, то вона може розпочати з другорядних справ, а наприкінці дня побачить, що важливі справи залишилися невиконаними. Або людина робить те, що можна було перенести й на завтра, і не виконує те, що обов’язково повинна була виконати саме цього дня. Тому важливо планувати наступний день і визначати пріоритет дій.
Техніка помодоро. Техніка помодоро — це система управління часом, яка покращить вашу концентрацію та продуктивність. Це спонукає вас працювати в межах часу, який у вас є, а не боротися з ним. Ви закінчуватимете кожен день із відчуттям виконаного завдання, працюючи лише 25-хвилинними блоками (так звані помодоро-сеанси), після яких йдуть 5-хвилинні перерви. Техніка pomodoro популярна серед фрілансерів, які хочуть стежити за часом, студентів, які хочуть навчатися ефективніше, і всіх, хто прагне вдосконалюватися на роботі чи в особистих проектах. Техніка помодоро проста, але дуже ефективна.
Узагальнення. I рівень 1. Які умови ефективного навчання ви знаєте? 2. Чому навчання має бути різноманітним? 3. Чим відрізняються активне й пасивне навчання? II рівень 4. Чому навчання не буде успішним, коли те, що ви вивчаєте, не відповідає вашим здібностям, інтересам, уподобанням? 5. Чи ставитеся ви до навчання як до щасливої можливості? 6. Про що свідчить піраміда ефективності навчання? III рівень 7. Чому, опинившись у колі людей, які вважають навчання цікавим і радісним, ви починаєте розділяти їхню думку? 8. Чому повноцінний сон є важливою умовою ефективного навчання? 9. Які ознаки активного навчання ви знаєте? IV рівень 10. Чому нові знання необхідно співвідносити з наявними? 11. Доведіть, що навчання — це робота, яка вимагає свідомих зусиль. 12. Чому найкраще ми запам’ятовуємо інформацію тоді, коли вчимо інших? Підтвердьте свою думку прикладами.
посилання на джерела використаної інформації:1. Підручник: Ольга Тагліна. Основи здоров’я: підручник для 9 класу закладів загальної середньої освіти – Харків: Ранок, 20222. https://www.focusboosterapp.com/the-pomodoro-technique3. https://www.youtube.com/watch?v=wvr. OWsf2l. ZM&authuser=0&hl=ru4. https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-temi-uminnya-vchitisya-umovi-efektivnogo-navchannya-aktivne-i-pasivne-navchannya-individualni-osoblivosti-spriynyattya-ta-navchannya-2-god-210195.html