Письмо малої букви «ій» та слів з нею

Про матеріал

Вчити правильно писати букву й і слова з нею, закріплювати вміння робити звуко – буквений аналіз слів, розвивати мовлення учнів, пізнавальну активність, виховувати у дітей гуманне ставлення до природи.

Перегляд файлу

Віра Василівна Фрейлова

                                                                                                   вчитель початкових класів

                                                                                          Старосинявської  «Загальноосвітньої»

                                                                                           школи  І-ІІІ ступенів, гімназія»

                                                                                            імені Олександра Романенка

Урок навчання грамоти у 1 класі

 Тема : Письмо малої букви «ій» та слів з нею.

 Мета: вчити правильно писати  букву й і слова з нею, закріплювати  вміння  робити  звуко –буквений аналіз слів,  розвивати  мовлення  учнів, пізнавальну активність, виховувати  у дітей гуманне ставлення до природи.

 Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Сьогодні урок наш незвичайний, особливий. На ньому присутні  наші гості. Поверніться до них, розгляньте. Наші гості будуть спостерігати за тим , як ви працюватимете на уроці.

А зараз, сядьте рівно, підніміть свої ручки, погладьте ними свої щічки, голівку, носик, заспокойтесь і почнемо працювати .

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

  1. Розвиваймо

Графічна розминка пальців руки і кисті.

Візьміть аркуш паперу, покажіть що:

а) по морю пробігла маленька хвилька,

б) пострибали зайчики,

в)по пильному полю пробігли коні і тепер видно клуби пилу,

г)по полю котиться перекоти –поле.

Д)тепер пішов сильний дощик.

        2) Пригадаймо

Діти , ми виконали підготовчі вправи до письма. А зараз відкрийте робочі зошити , покладіть їх як слід і пригадайте написання великих і малих літер, що позначають голосні звуки. Скільки є голосних? (6). Назвіть їх. (Вчитель називає букву, учнеь виходить до дошки і записує  А а О о У у  Е е І і и. решта учнів записують  у зошит  і перевіряють  з дошки ).

3)Продиктуємо і перевіримо

Малюнковий диктант (Вчитель показує малюнки лиса, сороки, коня, сови. Один  учень називає і записує на дошці, решта в зошитах).

     До останнього слова зробити  зробити звукову модель.

     Пояснити , чому  в слові кінь 4 букви, а три звука.

     Як можна назвати одним словом записані слова? (Тварини)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і оголошення завдань уроку

  1. Відпочиньмо

Я знаю, що ви всі дуже любите казочки. І багато їх знаєте. Правда. Але такої ви ще не чули. Отже, сідайте зручніше і слухайте.

В казковому містечку жила та поживала собі буква «и». Хороші у неї подруги букви а, о, у, е, і.Але буква «и» дуже сумувала. І було чого. Бо кожна літера може стояти на початку слова. Лише вона , не починала жодного слова. Ніхто не бачив , як вона часто плакала вночі. Тільки місяць

Одного разу, коли настав вечір, ясний місяць задивився на букву «и», йому стало дуже шкода її. І аж похилився. Став ріжками догори, тобто залишився висіти  над нею. І висів навіть тоді, коли настав день.

І тепер  літера «и» мала трішечки інший вигляд і по-іншому стала називатися: «ій». А ще вона стала    дуже щасливою. Адже тепер вона може починати нові слова.

  • Діти, ви зрозуміли , про яку літеру йшла мова у моїй казочці? Без зразка , без малюнка ви можете сказати ,який вона має вигляд?
  • Хто піде до дошки і зобразить її? (кілька учнів виходять до дошки)

Послухайте віршик, який написаний про букву «ій»

Чи то дощик ллє довкола,

Чи лютує завірюха.

Буква «ій» ніде й ніколи

Не скидає капелюха.

А в букви «и» - навпаки,

Мокро чи сухо – без капелюха.

       ІV. Робота над матеріалом уроку

  1. Попрацюємо

Як ви вже зрозуміли, ми сьогодні будемо вчитися писати  букву «й» і слова з нею.  

  А)показ вчителя на дошці,

Б) письмо в повітрі,

В) письмо із заплющеними очима,

Г)письмо декількох учнів на дошці,

Д) письмо в зошиті.

        2. Подумаємо

 Підберемо слова  із буквою «й», вказати де вона знаходиться ( на початку слова, всередині, в кінці)

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Відгадаймо

Я знаю, що ви полюбляєте загадки. Спробуйте відгадати такі, а відгадки запишемо  у клітинках кросворду

1 ябез діла не лежу

Кого хочете здружу.

Щоб жили у мирі

Скло, пластмаса, шкіра,

Целофан, хутро й бетон,

Пінопласт, папір, картон.

Всіх здружу я , крім людей

Зрозуміли, хто я?  клей.

2 – Ой!- порізала пальчик Оленка.

 І у друзів стільки турбот.

І промити ранку гарненько

І залити у ранку …йод.

3.Мама в будь-яку погоду

П’є з криниці чисту воду.

Тато – соки п’є весь час,

А бабуся – хлібний квас.

Полюбляє дід Федот

З холодильника компот.

А Василько, братик мій,

Мандариновий напій.

А що я люблю вгадай?

Запашний солодкий    чай.

2.Згадаємо.

Буркотливий, вайлуватий

Ходить лісом дід лахматий

Все ламає без упину

Мед шукає і малину.

-Про кого йде мова в загадці?

-що шукає ведмідь?

-розгляньте малюнок і скажіть, що трапилося з ведмедиком?

Так, на нього напали бджоли. Діти, бджоли дуже корисні комахи. Їх треба берегти , бо збирають мед, запилюють рослини. В  Америці навіть платять гроші пасічникам за те , що вони тримають бджоли, пасіки, бо їх бджілки запилюють поля, сади. І ще бджілки дають прополіс, який є цінним продуктом для виготовлення ліків.

Спробуємо скласти речення за малюнком про ведмедя, про бджіл.

Бджолина  сім’я – це рій. І живе вона у вуликах.

Викладемо на полотні слово  рій, зробимо звукову модель.

3.Письмо слів рій гай у зошитах.

4.Фізкультхвилинка

Руки вбоки, нахились вперед, нахились назад.

І направо, і наліво, щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири-

Набираємося сили, нахились, повернись

До товариша всміхнись.

5.-Кого звас ужалила бджілка? Вам було боляче? Що ви казали? Які слова вимовляли? Ну, звичайно,  «Ой!» і «Ай!».(Пишу ці слова на дошці ). Зверніть увагу на знак в кінці .Це знак оклику.

6.Письмо в зошитах «Ай!» і «Ой!».

7.Пограймо. Утворити слова за зразком : дати- дай.

Лити, шити, співати, мити, малювати.

8.Пригадаймо

-Про який мед йшла мова в тексті «Пасіка» (Липовий, гречаний). Є ще мед із різноцвіття.

9.Списування надрукованого но дошці речення: Липовий мед.

VІ .Підсумок уроку

Ось і закінчується наш урок. Що нового ви навчилися  і дізналися на уроці.

Мені хочеться вам усім подякувати за роботу на уроці, а дідусь Матвій передав вам гостинець. Він сказав, щоб я вам  його дала при умові , коли ви скажете, який звук ви чуєте на початку слова  «яблучка». Вчитель роздає яблучка.

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку