План-конспект інтегрованого уроку фізичної культури та основ здоров’я для учнів 5 класу

Про матеріал
. Закріпити отримані учнями уміння й навички з техніки ведення м’яча, зупинки м'яча на місці підошвою правою і лівою ногами, зупинки м'яча підошвою в русі. 2. Навчити учнів техніці виконання удару серединою підйому в русі й на місці. 3. Розвивати в учнів загальної витривалості засобами спеціальних вправ й навчальної гри у футбол. 4. Формувати в учнів навичок здорового способу життя. 5. Виховувати морально-вольових якостей: відповідальності за своє здоров’я, дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою спортивної естафети.
Перегляд файлу

 

План-конспект

інтегрованого уроку фізичної культури та основ здоров’я

для учнів 5 класу

 

                                                                                                  Розробила:

                                                                                                                            учитель фізичної культури

   вищої кваліфікаційної категорії

                                                                                                                      Калюжна Т.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ

Місце проведення: спортивний зал

Дата проведення: ______________

Тема: «Футбол».

Мета уроку: Довести доцільність ведення здорового способу життя, Орієнтувати учнів на формування і зміцнення як індивідуального, так і суспільного здоров’я, збільшення рухової активності. Формувати системність валеологічних знань. Закріпити отримані дітьми навички й уміння з техніки ведення м’яча, зупинки м'яча підошвою й удару серединою підйому в русі й на місці, введення м’яча у гру. Розвиток в учнів загальної витривалості. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і умінь, створення умов для самостійного розвитку кондиційних якостей. Виховувати морально і фізично здорову особистість із почуттям відповідальності за своє здоров’я.

Завдання уроку:

1. Закріпити отримані учнями уміння й навички з техніки ведення м’яча, зупинки м'яча на місці підошвою правою і лівою ногами, зупинки м'яча підошвою в русі.

2. Навчити учнів техніці виконання удару серединою підйому в русі й на місці.

3. Розвивати в учнів загальної витривалості засобами спеціальних вправ й навчальної гри у футбол.

4. Формувати в учнів навичок здорового способу життя.

5. Виховувати морально-вольових якостей: відповідальності за своє здоров’я, дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою спортивної естафети.

Методи навчання: словесний, наочний, практичний, повторний, ігровий, змагальний.

Обладнання: секундомір, футбольні м'ячі, скакалки, обручі, гімнастичні палиці, магнітофон, фішки.

 

 

 

Тип уроку: комплексний.

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1.Підготовча частина. 8-12 хвилин

1.

1. Організація учнів до уроку:

  • Шикування учнів за рівнем фізичної підготовленості.
  • Перевірка правильної постави.
  • Привітання.
  • Повідомлення завдань уроку.
  • Підрахунок ЧСС.

2. Мотивація діяльності учнів на уроці:

  • Діти! У нас сьогодні буде незвичайний урок – присвячений нашому здоров’ю. Тільки здорова людина може бути успішним в житті, може бути багатим, може жити повноцінним життям. Як що буде здоровий кожен з вас – буде здорова українська нація – буде здорова Україна!
  • Діти по черзі читають вірші.
  • Діти разом вимовляють девіз уроку:

Спорт-краса, здоров’я – сила.

Фізкультура теж нам мила.

Геть від нас «хвороби віку»,

Жити хочемо без ліку!

  • Діти! Сьогодні на уроці я пропоную вам побудувати «фортецю вашого здоров’я», яка складається з багатьох чинників : повноцінного харчування, відсутності шкідливих звичок, рухової активності і т.і.
  • Протягом всього уроку ви маєте можливість за правильне виконання того чи іншого завдання, той чи іншої вправи, отримувати особисті бонуси: у кожного з вас е такі бонуси, і за моїм дозволом ви будете опускати їх до скарбнички класу. А на при кінці уроку наше умовне журі, до якого входять Міністр спорту, Лікар, Тренер з футболу зроблять підрахунки, а ви за цими підрахунками отримуєте оцінки до класного журналу.
  • А зараз ми і займемося фізичними вправами – основною, найважливішою складовою частиною здорового способу життя!

3. Стройові вправи:

  • стройові команди, повороти на місці, розрахунок.

4. Різновиди ходьби:

  • на шпиньках;
  • на зовнішньому, на внутрішньому боці стопи;
  • у напівприсіді, в повному присіді;
  • спортивна ходьба.

5. Спеціальні бігові вправи футболіста (вправи виконуються за діагоналлю спортивного залу):

 

 

 

 

    з високим підняттям стегна;

    з захлестом гомілки назад;

  • стрибками в широкому кроці, з підскоками.
  • приставними кроками лівим і правим боком;
  • спиною уперед;
  • з прискореннями, із зупинкою по свистку і зміною напряму руху.

6. Повільна ходьба з помахами рук.

7. Комплекс ранкової гімнастики з малим м’ячем:

1. В.п. – о.с. м’яч в лівої руці

1 – 2 – руки через сторони вверх, підтягнуться и передати м’яч в правую руку.

3 – 4 – опустити руки вниз.

2. В.п. – стойка ноги нарізно, м’яч в лівої руці

1 – нахил вправо, руки за голову, передаючи м’яч у праву руку,  випрямитися, руки вниз.

3 – 4 – то же в іншу сторону, передаючи м’яч в ліву руку

3. В.п. – стойка ноги разом, руки в сторони, м’яч в правої руці

1 – глибокий присід, коліна разом, руки вниз, передати м’яч у леву руку, встати, руки в сторони.

3 – 4 – то же в іншу сторону

4. В.п. – стойка ноги нарізно, м’яч в руках внизу

Повернути тулуб вправо, ударити м’ячем об підлогу, спіймати його двома руками и вернутися у В.п. Те ж в інший бік.

5. В.п. – упор, стоячі на колінах, м’яч на полу між долонь:

1 – 4 - взяти м’яч правої рукою и, зробивши велике коло вперед – вверх (у боковій площині), положити м’яч на місце. Те ж лівою рукою.

6. В. п. — ноги розставити ширше, руки вверх, м’яч держать двома руками.
1-2. — нахил вперед, положити м’яч на підлогу, випрямиться, руки вверх;

3-4 - знов нахилитися, узяти м’яч и вернуться в в. п.
7. В. п. — ноги на ширині плеч, руки в сторони, м’яч в правій руці.

1-2 — нахил вправо, перекласти м’яч за спиною в ліву руку, вернутися в и. п.;

3-4 - те ж вліво.
8. В.п. – стійка ноги нарізно, руки на поясі, м’яч на підлозі між ногами

1 – стрибок ліву ногу вперед, праву назад (в лінію)

2 – стрибок ноги нарізно

3 – стрибок праву ногу вперед, ліву назад

4 – стрибок, ноги нарізно

9. Підрахунок ЧСС.

 

1 хв.

30 сек.

30 сек.

 

30 сек.

1 хв-10 сек

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

1-2 хв.

6 хв.

6-8 разів

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

8-10 разів

 

 

 

 

3-4 рази

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

8-10 разів

 

 

8-10 разів

 

 

1хв.-10сек

 

Фронтальний метод

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та самопочуття

 

 

70-75 ударів за хвилину

 

 

 

Хочеш бути гарним?

Хочеш сильним бути?

Треба щодня вранці

Ось що не забути:

Перш за все – це вмитись чистою водою,

Потім застелити ліжко за собою…

 

А потім квартирку треба відчинити,

Свіжого повітря в кімнату впустити.

А тоді почати виконувати вправи,

Вправи з фізкультури – спортивні забави.

 

Присядь і підведися разів 20-30,

Нахили всебічні роби, не лінися.

Якщо є еспандер, з ним займайся,

Мамі-фізкультурі чемненько вклоняйся.

 

Під кінець на місці бігай до утоми,

Бігати безпечно у власному домі.

Коли скінчив вправи, до ванни швиденько,

І під душ на хвильку, під душ холодненький.

 

 

 

 

 

Стежити за правильною поставою учнів

 

Учні з низькою фізичною підготовленістю переходять на ходьбу і виконують вправи через одну, коли відпочинуть

 

Поточний метод, дистанція 3 кроки, звертати увагу на частоту рухів

 

 

 

 

За сигналом учителя

 

 

 

 

 

 

 

Перешикування з 1 в 2 шеренги на місці.

 

Максимально потягнутися, розправити грудну клітку – вдих, стежити за диханням

 

Лікті тримати точно у бік, лопатки звести при передачі м’яча з рук у руки

 

 

М’яч передавати під колінами, коліна не розводити

 

 

 

Поворот тулуба максимальний, темп середній Дітям, які не спіймають м’яч, дозволити підняти його з підлоги і встати на своє місце.

Амплітуда рухів максимальна, темп середній

Початок руху – вдих, закінчення - видих
 

 

Нахил тулуба нижче, м’ячем торкатися підлоги. Під час нахилів ноги в колінних суглобах напружені

 

 

Нахил тулуба максимальний, м’яч передавати з руки в руку за спиною.

 

 

 

Приземлення на носки. Висота стрибка середня, темп повільний з поступовим. Стрибати м’яко, на шпиньках. Після стрибків перейти на ходьбу, дихання рівномірне.

 

150-180 уд. за хвилину.

2.Основна частина. 20-25 хвилин.

 

1. Клас розподілити на дві команди «Айболіти» та «Бармолєї».

2. Спортивна естафета з використання раніш вивчених елементів з футболу «Захисти фортецю здоров’я»:

ведення м’яча внутрішньою частиною стопи лівою та правою ногами;

 

 

 

 

 

     ведення м’яча зовнішньою частиною стопи, зупинка м’яча підошвою біля фішки, удар по стіні, спіймати м’яч, бігти назад з м’ячем у руках.

 

 

 

 

ведення м’яча між фішками вперед, зупинити м’яч біля фішки, назад  - звичайним бігом, наступний гравець: вперед – звичайний біг, назад – ведення м’яча між фішками.

 

 

 

 

зустрічна естафета: передача внутрішньою частиною стопи – зупинка м’яча, гравець, який виконав передачу – біжить у іншу команду і становиться останнім, гравець, який отримав м’яч виконує зупинку  та передачу м’яча і те ж біжить у іншу команду.

зустрічна естафета: удар по м’ячу внутрішньою частиною стопи і стає у кінець іншої колони, партнер зупиняє м’яч, теж робить удар по м’ячу і стає у кінець іншої колони.

3. Рухлива гра між командами «Айболитів» і «Бармолеїв» «Захисти фортецю здоров’я».

Необхідно пасувати м’яч один одному, відбиваючі м’яч ногою. Якщо «Бармалеї» зруйнували фортецю, то команди змінюються місяцями. «Бармалеї» визнають свою провину та просять пробачення у команди «Айболітів». Всі команди миряться, беруть один одного за руки та разом говорять девіз уроку:

«Спорт – краса, здоров’я – сила,

Фізкультура таж нам мила.

Геть від нас «хвороби віку»,

Жити хочемо без ліку!»

4. Теоретичні запитання задає Міністр спорту.

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 хв.

 

8-10 хв.

 

Змагальний метод

Обведення фішок біля стіни, повільний темп

Команда, яка перемогла у естафети збирає цеглинки і будує «Фортецю свого здоров’я».

Як що перемогли «Айболити» - будують фортецю, у разі перемоги «Бармолеїв» - фортецю руйнує ця команда, заповнюючи її цеглинками зі шкідливими звичками.

За перемогу у одній естафеті команду надається можливість взяти не більш 6 цеглин.

 

Діти повинні побачити, яка фортеця буде міцню.

 

Учитель: Ну що, «Помічники Айболіта», ви раділи, коли фортеця була міцною, а як же важко її було відновлювати?

- А ви, «Бармолеї», чи не шкода  вам було руйнувати фортецю здоров’я? Фортеця ледь вистояла, людина ледь не захворіла? Діти, ви бажаєте жити з таким здоров’ям? Давайте проженемо цих хворих «Бпрмолеїв»!

-  А може пробачимо їх? Як що вони пообіцяють нам дотримуватися правил здорового способу життя

Правила гри: У центрі кола знаходиться умовна фортеця з кеглів чи кубиків. «Айболіти» знаходяться у колі, їхнє завдання захищати фортецю, «Бармолеї» розташовані за межами кола, їхнє завдання – руйнувати фортецю.

Теоретичні запитання задають Міністр спорту, які  заздалегідь підготував запитання та відповіді з підручника «Основи здоров’я».

3.Заключна частина. 8 хв.

 

1. Спокійна ходьба з помахами рук.

1. Шикування в коло.

  • Під спокійну музику сидячі на підлозі діти виконують дихальні вправи проти грипу:
  • Вправа № 1. Підняти руки через сторони вгору і прогнутися. Зімкнути руки на потилиці, випхнути грудь і відхили голову трохи назад. М’язи розслабити. Зробити енергійний видих так, щоб якомога більш звільнити легені від повітря. Після цього вдихнути вільно, глибоко.
  • Вправа № 2. Зробити вдих, а потім видих. У диханні переважно бере участь живіт, а грудна клітина залишається нерухомою.
  • Вправа № 3. Після енергійного видиху зробити вільний вдих через ніс. У диханні бере участь тільки грудна клітина, а живіт і ключиці залишаються майже нерухомими.
  • Вправа № 4. Повне дихання. Під час вдиху розширюється і грудна клітина і живіт.
  • Вправа № 5. Сісти якнайзручніше, добра випростатися. Зробити видих. Відчувши, що видихнули все повітря, одразу почати вдихати. Видихати та видихати треба тричі випускаючи повітря.

2. Підбиття підсумків уроку: «Отже, діти, сьогодні на уроці ми повторили з вами які є складові здорового способу життя, побудували фортецю свого здоров’я.

Закріпили свої уміння з техніці виконання ведення м’яча, зупинки м'яча підошвою, навчилися виконувати удар середньої частиною підйому.

3. Виставлення оцінок за урок:

Всі діти добре старалися, але протягом уроку ви отримували особисті бонуси за правильне виконання завдання. Тому зараз я хочу надати слово нашому журі (Міністру спорту, Лікарю та Тренеру з футболу).

5. Домашнє завдання.

6. Відхід із спортивного залу.

30 сек.

30 сек.

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

3-4 разів

 

 

6-8 разів

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

30 сек.

 

Вправи на відновлення дихання

 

 

Тривалість вдиху 5-7 сек.

 

 

 

 

 

Для контролю рука лежить на животі.

 

 

Для контролю рука лежить на грудях.

 

 

 

Для контролю одна рука лежить на животі, а друга – на грудях

 

Ритмічні вдихи та видихи протягом 30 секунд

 

 

 

 

 

 

 

Учні, які набрали найбільшу кількість бонусів -  отримують 12-10 балів, меншу – 9-7 балів.

 

Д\з: Повторити основні складові здорового способу життя, приймати участь у різних іграх з м’ячем на свіжому повітрі

 

 


 

Теоретичні запитання до учнів

Міністру спорту

Запитання

Правильна відповідь

1.

Назвіть складові частини здорового способу життя

Повноцінне харчування, рухова активність, відсутність шкідливих звичок, дотримування режиму дня, позитивні емоції, особиста гігієна

 

2.

Назвіть шкідливі звички

Паління, вживання алкогольних напоїв, наркотиків, токсичних речовин.

 

3.

Чи правильно, що куріння спричиняє звикання?

Так

 

4.

Назвіть принаймні 3 причини, через які ти не будеш палити?

Поганий запах, друзі, що не курять, батьки, які те ж не курять

 

5.

Що у людині є найдорожчого в світі?

Здоров’я.

 

6.

Від чого залежить здоров’я підлітка?

Від  способу життя людини.

 

7.

Від чого залежить здоров’я  українського народу?

Від індивідуального здоров’я кожної людини.

 


doc
Додано
8 травня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку