Яку роль відіграє в освітньому процесі досвід? Величезну! І це не перебільшення, адже саме завдяки отриманому досвіду ми можемо обирати найкращі стратегії роботи, а отже – реалізувати всі ідеї та підлаштуватися під різні умови.

А ще саме досвід, уміння його аналізувати та використовувати, неабияк допомагає орієнтуватися в епоху освітніх реформ та численних змін. Тож не дивно, що у світі все більшої популярності набирають експірієнс-технології – навчання, засноване на досвіді. 

Експірієнс-технології – це сукупність освітніх технологій, в основі яких лежить опанування і застосування різних видів досвіду особистості. 

Ключовим елементом експірієнс-технологій є аналіз учнями власного досвіду. Діти мають обдумати його, оцінити та реконструювати (індивідуально або разом), щоби максимально розібрати й осмислити отримані завдяки досвіду знання та навички. І найголовніше – навчитися використовувати набуті знання.

Важливо розуміти, як саме працюють експірієнс-технології. Так, діти мають бути особисто залучені, тобто потрібно працювати з інформацією, що має особливе значення для школярів. Фактично ми маємо справу не лише зі знаннями дітей, а й із їхніми почуттями. Також украй важливо відзначати зусилля учнів, створювати атмосферу довіри, поваги та відкритості. 

Навчання із використанням експірієнс-технологій складається з чотирьох етапів:

1. Актуалізація безпосереднього досвіду учнів. 

Як отримати досвід? Найкраще – в ігровому форматі. Тут вам на допомогу прийдуть ігри та симуляції, що відтворюють конкретні життєві ситуації. Також чудово підходять проєктне навчання, досліди та квести.

2. Рефлексія: аналіз отриманого досвіду.

Як осмислити досвід? Зробити це самостійно учням може бути складно, тож тут ви маєте допомогти, поставивши кілька тематичних запитань, розпитавши про враження та почуття.

3. Концептуалізація: створення моделі, що описує отриману інформацію, генерація ідеї, вибудовування взаємозв’язків).

Це теж етап запитань, але вже не про враження: тут ми переходимо до конкретики та намагаємося зробити висновки. Чому ситуація розвивалася саме так? До чого призвело конкретне рішення? Що може вплинути на ситуацію?

4. Експериментування: перенесення отриманих знань у життя.

Апробація нового досвіду. Можна провести рольову гру, під час якої стане зрозуміло, наскільки добре учні засвоїли нові знання.

Тобто навчальний процес розвивається по спіралі: досвід – аналіз – нові знання – впровадження їх у практику – новий досвід.  

Для того, аби краще розібратися із особливостями технологій навчання на основі досвіду, завітайте на вебінар Аліни Архіпової «Моніторинг і проєктування освітньої діяльності в закладі освіти: експірієнс-технології в навчальному процесі». Поговоримо про важливість експірієнс-технологій у проєктуванні освітньої діяльності та розберемо конкретні практичні інструменти. Чекаємо на вас 6 грудня о 18:00!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter