Поговоримо про підходи до організації та проведення онлайн-зустрічей

Професійна діяльність вчителя передбачає забезпечення постійної комунікації та взаємодії з учнями, батьками та колегами. Крім викладання навчальних предметів, педагог має проводити позашкільні заходи та батьківські збори, брати участь у засіданнях педради та методичних об'єднаннях, презентувати власний  педагогічний досвід та ще багато іншого. Через виклики, з якими зіштовхнулись освітяни протягом декількох останніх років, їм довелось трансформувати цю роботу та перевести її в онлайн-площину. Чи існують правила, дотримання яких допоможе провести віртуальну зустріч на відмінно? Командою Освітнього проєкту «На Урок» проведено понад тисячу різноманітних заходів, тож ми із задоволенням ділимось порадами, які допоможуть зацікавити аудиторію та ефективно подати матеріал.

До речі, наша наступна масштабна зустріч, присвячена ефективному застосуванню онлайн-сервісів в освітньому процесі, відбудеться 11.03.2023. Тож долучайтеся до Всеукраїнської інтернет-конференції «Навчання в умовах війни: використання інтернет-ресурсів» та дізнавайтеся багато цікавої та корисної інформації!

Підготовка до проведення онлайн-заходу

Якість проведення заходу залежить від багатьох факторів, які слід врахувати під час його підготовки. Аби правильно скординувати свою роботу та не витрачати зайвий час, радимо скористатись такими порадами:

1. Приділіть увагу назві вашого заходу – вона має бути цікавою й такою, що «чіпляє», відображати тематику та, по можливості, вказувати на цільову аудиторію.

2. Вибирайте перевірений сервіс для проведення онлайн-зустрічей. Віддавайте перевагу тим майданчикам, які гарантують стабільність трансляції та захист від збоїв. Заздалегідь ознайомтеся з особливостями роботи служби технічної підтримки, елементами управління та функціями сервісу, потренуйтеся та поспілкуйтеся з близькими чи колегами у режимі тестування. 

За годину до заходу перевірте підключення, звук та зображення. Це дозволить вам виправити можливі неполадки, звернутись до відповідного фахівця чи підготувати  резервне обладнання.

3. Швидкість інтернету є одним із найважливіших нюансів, який впливає на успіх проведення онлайн-заходу. Адже низька якість з'єднання може призвести до того, що інші учасники заходу будуть вас погано бачити чи чути або ви не зможете показати аудіовізуальний контент. Аби забезпечити більш стабільний інтернет,  спробуйте виконати такі дії:

  • від'єднайте від мережі пристрої, які не знадобляться вам під час зустрічі;
  • не використовуйте бездротове з'єднання (Wi-fi), краще підключити комп'ютер до модему за допомогою кабелю;
  • закрийте всі вікна браузера, які ви не плануєте використовувати;
  • вимкніть програми для обміну повідомленнями, які працюють у фоновому режимі (Skype, Viber тощо).

4. Подбайте про освітлення, адже вас має бути добре видно. Стандартні веб-камери при поганому освітленні передають недостатньо чітке зображення, тому для заходів у вечірній час варто скористатись додатковими лампами.

5. Заздалегідь надішліть учасникам заходу інструкцію та план його проведення. Завдяки цьому вам не доведеться витрачати час на організаційні моменти на початку зустрічі.

6. Підготуйте стислу та лаконічну презентацію, уникайте складних схем та графіків – її зміст має бути зрозумілим з першого погляду та не вимагати додаткових роз'яснень.

7. Подбайте про зовнішній вигляд, адже під час віртуального спілкування він має таке ж значення, як і під час особистої зустрічі. Згідно з правилами ділового етикету варто віддавати перевагу акуратному однотонному одягу. Не слід одягати кофти зі стразами або  яскравим принтом, у тому числі у смужку чи клітинку, бо він може «рябити» у кадрі.

8. Не вибирайте для онлайн-зустрічей відволікаючу обстановку, намагайтесь уникати приміщень, де вас можуть турбувати інші особи або домашні тварини. До речі, задній фон можна розмити та затемнити.

Проведення онлайн-заходу

Звісно, тиск відповідальності перед публічним виступом завжди викликає неабияке хвилювання. Особливо, якщо він відбувається у тому форматі, який не дозволяє реально спостерігати за реакцією аудиторію та розуміти рівень їхньої зацікавленості. Наступні поради допоможуть заволодіти увагою учасників із перших хвилин, надати вичерпну інформацію та отримати задоволення від виконаної роботи: 

1. Не запізнюйтесь на онлайн-захід. Якщо за певних обставин ви не можете розпочати зустріч вчасно, спробуйте знайти будь-який спосіб  попередити учасників про зміни у розкладі. 

2. Не варто починати захід за принципом «одразу переходимо до справи». Учасники поки що напружені, тож ваше завдання – їх трохи розслабити і привернути увагу за допомогою будь-якої історії, запитання чи вдалого жарту.

3. Якщо учасники заходу не особливо знайомі з вашою діяльністю, перед початком виступу варто подати своє коротке резюме (протягом однієї-двох хвилин ). Головне – не перетворювати самопрезентацію на  самовихваляння. 

4. Під час ефіру намагайтеся дивитися у камеру, а не на сторонні об'єкти. Якщо ваш погляд буде сконцентрований на інших речах, в учасників онлайн-заходу може скластися враження, що вам байдужа розмова. 

5. Слідкуйте за манерою говоріння. Звісно, мало хто досконало володіє ораторським мистецтвом та талантом переконувати інших. Особливо складно, якщо взаємодія відбувається по різні боки екрану! Аби навчитися говорити перед публікою так, щоб вас слухали, намагайтесь контролювати:

  • темп або швидкість мови;
  • гучність, тон або модуляцію голосу;
  • наявність пауз для підкреслення ключових моментів.

Також не забувайте про жестикуляцію та координацію своїх рухів. Не варто барабанити пальцями, клацати ручкою або ховати руки під столом.

6. Підтверджуйте ваші ключові думки фактами, наводьте конкретну статистику, намагайтеся уникати слів «багато», «більшість» тощо. Включайте в доповідь реальні приклади, що демонструють практичну цінність вашого освітнього продукта. Дотримання цього правила неодмінно викличе довіру учасників зустрічі.

7. Не намагайтеся в рамках одного онлайн-заходу розповісти занадто багато. Оптимальний підхід: один захід – розгляд одного питання. Учасники мають отримати користь від зустрічі – визначити щось нове та вагоме для себе, зрозуміти, як досягти хоч і невеликого, але конкретного результату у розв'язанні певної проблеми. 

8. Використовуйте різноманітний контент, не обмежуйтесь однією презентацією. Адже перевага онлайн-формату саме в тому, що можна використовувати різноманітні додаткові інструменти! Спробуйте надавати слово учасникам, проводити опитування чи пропонувати пройти невеликий тест. 

9. Залишайтеся тактовними, чемно реагуйте на висловлювання інших людей. Не використовуйте мову ворожнечі та нецензурну лексику. 

10. Правильно розподіляйте час. На жаль, це одне з правил проведення онлайн-заходів, яке найчастіше порушується. Намагайтеся чітко вкластися у визначений термін та встигнути розповісти все, що ви анонсували на початку. 

По завершенню онлайн-заходу

Тож ви надали відповіді на всі запитання учасників,  подякували їм за участь та вимкнули камеру. Але не варто вважати цей захід завершеним!  Бажано зробити ще кілька кроків:  

1. Надішліть учасникам електронний лист, у якому, крім подяки за участь, буде міститись порція корисної якісної інформації. Такий підхід сприятиме формуванню позитивного враження аудиторії від вашого виступу та дозволить краще запам'ятати те, про що ви говорили.

2. Налагоджуйте комунікацію з учасниками. Заздалегідь надсилайте їм листи з анонсами майбутніх заходів, спілкуйтеся в соціальних мережах та заохочуйте до співпраці.

Погодьтеся, що у цих порадах немає нічого складного, чи не так? Але є й багато інших способів налагодити ефективну онлайн-взаємодію! Тож долучайтеся до нашої конференції, дізнавайтеся більше корисної інформації від досвідчених і талановитих спікерів та обирайте прийоми, які працюють краще!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter