Позаурочний захід на тему "Біологічний калейдоскоп"

Про матеріал

В ігровій формі перевірити екологічні і біологічні знання учнів,розширити кругозір дитини;стимулювати інтерес до вивчення біології; формувати вміння командної гри,розвивати інтуїцію,творчі здібності.

Перегляд файлу

     Тема позаурочного заходу: «Біологічний калейдоскоп»

                             (інтелектуальна гра)

 

Мета: в ігровій формі перевірити екологічні і  біологічні знання учнів, розширити кругозір дитини; стимулювати інтерес до вивчення біології; формувати вміння командної гри, розвивати інтуїцію, творчі здібності.

Виховувати в учнів дбайливе ставлення до свого здоров’я  та бережливе ставлення до живої природи.

Розвивати інформаційно-комунікаційні компетентності: логічне, аналітичне, критичне мислення; вміння спостерігати та аналізувати навколишні явища; розвивати швидкість мислення та вміння працювати злагоджено.

 

Форма проведення заходу: інтелектуальна гра.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійне обладнання, відеофрагменти, завдання-картки для конкурсів,олівці.

                                       

                                            Хід заходу:

І.   Вступ.

      Привітання з учнями та членами журі. Знайомство з командами та вибір                       капітанів.      Капітани представляють назву своєї команди.

 

ІІ.  Основна частина

  1. Конкурс –красворд   « Скарби нашої планети »

 

      1.   Назва нашої планети.      (Земля)

      2.   Рідина- основа життя.       (Вода)

      3.   Ним ми дихаємо.            (Повітря)

      4.   Частина природи: ліса, поля, луки.       (Рослини)

      5.   Назва зірки, завдяки якій існує життя на Землі.       (Сонце)

      6.   Назва частина природи:комахи, риби, птахи.       (Тварини)

      7.  Частина земної поверхні, на якій вирощують

            сільськогосподарські культури. (Поля)

       

                

           

  

 

  1. Конкурс « Екологічні анаграми».  Із переплутаних літер учасники мають зібрати певні терміни з теми « Охорона природи».

 

Завдання № 1 :   ПОВІЗАКИНД

Підказка: природоохоронна територія або акваторія,на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс і яка перебуває під охороною держави.

Відповідь:   Заповідник.

 

Завдання № 2 :   РОНДПАДЕРК

Підказка: природоохоронна територія,на відкритому грунті якої культивуються деревні рослини. Парк з колекцією різних порід дерев.

Відповідь:   Дендропарк.

 

Завдання № 3:  КАЗНИКЗА

Підказка:природоохоронна територія, де можливе часткове взяття під охорону тварин,рослин,а також дозволене часткове використання природних ресурсів.

Відповідь:   Заказник.

                         

 

 

  1. Бліц – турнір « Екологогія  в народній мудрості»

Завдання командам:  підібрати закінчення до приказки чи прислів’я .

Продовжіть  прислів’я та приказки    (читає викладач)

  1. Горнешся до природи – не матимеш…                    пригоди.
  2. З природою живи в дружбі, то буде вона тобі в …   службі.
  3. Де природа – мати, а людина – батько, там добра …багато.
  4. Як у травні дощ надворі, то восени хліб у …             коморі.
  5. Посієш вчасно – збереш …                                             рясно.
  6. Зима без снігу – літо без …                                             хліба.
  7. Доглядай землю плідно, як матір…                               рідну.
  8. Підійми всяк колосок – з колосків росте …                 мішок.
  9. Грак на горі – весна на …                                                дворі.
  10. Де пташки – там гинуть  …                                       комашки.
  11. Зіпсував воду, не буде честі твоєму …                           роду.
  12. Хто полю годить, тому жито …                                   родить.

 

 

 

 

 

 

  1.   Конкурс  «Термінологічний »

 

За 2 хвилини учасники повинні записати якнайбільше назв рослин і тварин , що починаються з букв слова « біосфера»

Відповідь:

Наприклад: береза,акація,амброзія,ірис,осока,смородина,ромашка,білка,

барсук,оса, сурок, фазан тощо.

 

                      

  1. Конкурс  «Відгадай мелодію»   (відображення природи у піснях,

                                                                відгадати пори року)

  1. Мы поедим , мы помчимся ( Самоцветы) https://www.youtube.com/watch?v=twXjJ36i5RQ
  2. Белый снег ( ВИА- Верасы)

https://www.youtube.com/watch?v=r8uP_7sVCNw

  1. Дівчина  весна ( Наталія Бужинська)

https://www.youtube.com/watch?v=O3mcoAHZJLw

  1. Клён ты мой опавший ( Н.Расторгуев и Е.Гусева)

https://www.youtube.com/watch?v=b1bQzkVvbhc

  1. Лето, ах лето! ( Алла Пугачёва)

https://www.youtube.com/watch?v=NSwudcOXSn8

  1. Соловьиная роща (Красные маки)

https://www.youtube.com/watch?v=KhDg21HG548

  1. А у леса на опушке ( Едуард Хиль)

https://www.youtube.com/watch?v=8SB6VfJ_l-o

  1. У природы нет плохой погоды (песня из кинофильма « Служебный роман)

https://www.youtube.com/watch?v=W_0J4oclPTs

  1. Чистые пруди( Игорь Тальков) https://www.youtube.com/watch?v=jtVjEy2oP_s
  2. Белая метелица ( Вадим Казаченко)

https://www.youtube.com/watch?v=hhydNVA4o1I

 

 

 

 

 

 

  1.   Конкурс – «Хто більше»

Дати якомога більше відповідей на запитання. ( Читає викладач )

Кожна правильна відповідь — 1 бал.

Запитання для команд:

1. Наука про клітину. (Цитологія)

2. Захворювання, що розвивається в разу вкороченого очного яблука. (Далекозорість)

3. Найпоширеніша хвороба зубів. (Карієс)

4. Сукупність захисних реакцій організму. (Імунітет)

5.  Судини, по яких кров тече до серця. (Вени)

6. Вроджені рефлекси. (Безумовні)

7. Стан підвищеного кров’яного тиску? (Гіпертонія)

8. Які клітини людського організму не відновлюються? (Нервові)

9. Як називається нерухоме з'єднання кісток? (Шов)

10. Наука про збереження й зміцнення здоров'я? (Валеологія)

11. Ці пігменти забезпечують забарвлення шкіри, волосся, райдужки ока. (Меланіни)

12. Які клітини крові беруть участь у згортанні крові. (Тромбоцити)

13. Озвучена думка, властива лише людині. (Мова)

14. Судини, по яких кров тече від серця. (Артерії)

15. Рефлекси, набуті протягом життя. (Умовні)

16. Яке явище називають «шостим чуттям»? (Інтуїцію)

17. Речовини, що є основним джерелом енергії в організмі. (Вуглеводи)

18. Речовини, що виробляються ендокринними залозами. (Гормони)

19. Найбільша залоза в організмі людини. (Печінка) 

20. Рухливе з'єднання кісток. (Суглоб)

 

  1.    Конкурс «Творче завдання»

Завдання для команд:

Перед тим , як почати цей конкурс, перегляньте відео та скажіть про що воно і які будуть у вас творчі завдання. https://www.youtube.com/watch?v=05OLTmnLXyg

Перша команда презентує рекламу на тему «Способи здорового життя»

Друга команда презентує рекламу на тему «Що шкодить здоровому способу життю»

ІІІ.    Підсумки.  Оголошення переможців.

 

                     

                            Роздатковий матеріал для учнів:

 

               №1.         Конкурс –красворд   « Скарби нашої планети »

 

      1.   Назва нашої планети. _______________    

      2.   Рідина- основа життя.____________________      

      3.   Ним ми дихаємо.   ___________________        

      4.   Частина природи: ліса, поля, луки.   _____________________   

      5.   Назва зірки, завдяки якій існує життя на Землі.   _______________ 

      6.   Назва частина природи:комахи, риби, птахи. _________________     

      7.  Частина земної поверхні, на якій вирощують

            сільськогоспо- дарські  культури. __________________________

 

               № 2.         Конкурс « Екологічні анаграми».

 

 

 Із переплутаних літер учасники мають зібрати певні терміни з теми « Охорона природи».

                           Завдання № 1 :   ПОВІЗАКИНД

Підказка: природоохоронна територія або акваторія,на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс і яка перебуває під охороною держави.

Відповідь:   ___________________________

 

 

                         Завдання № 2 :   РОНДПАДЕРК

Підказка: природоохоронна територія,на відкритому грунті якої культивуються деревні рослини. Парк з колекцією різних порід дерев.

Відповідь:  ___________________________

 

 

                         Завдання № 3:   КАЗНИКЗА

 Підказка:природоохоронна територія, де можливе часткове взяття під охорону тварин,рослин,а також дозволене часткове використання природних ресурсів.

     Відповідь:   ______________________________

 

         № 3.        Конкурс  «Термінологічний »

За 2 хвилини учасники повинні записати якнайбільше назв рослин і тварин , що починаються з кожної  букви  слова    « біосфера»

Відповідь: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                    Лист оцінювання  команд

 

Назва конкурсу

Команда № 1

Назва команди

«____________________»_»

Команда № 2

Назва команди

«_____________________»   »

Скарби нашої планети

 

 

Екологічні анаграми

 

 

Екологія в народній

мудрості

 

 

Конкурс

«Термінологічний»

 

 

Відгадай мелодію

 

 

Хто більше

 

 

Творче завдання

 

 

 

docx
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
1490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку