Практична робота до теми "Комп'ютерна графіка. Векторний графічний редактор." - 9 клас.

Про матеріал

Комплексна інструкція - практична робота, призначена до виконання на 3-4 уроках поетапно. Паралельно вчитель показує нові функції та можливості векторного графічного редактора та принципи побудови векторного зображення. Ця практична охоплює все: основні фігури, які можна побудувати, способи їх заливки, роботу з контурами, шарами і. т. д. У результаті учень отримує дві оцінки - за гарбуз, та за комплексний малюнок.

Перегляд файлу
  1. Побудуйте овал.
  2. Виберіть режим роботи «Контур», виділіть всі вузли і зробіть їх автоматично зглаженими
  3. Виділіть два бічні контури і, затиснувши клавішу CTRL, опустіть їх вниз (мал 1-2). Рухаючи вузли, вказані на 3-му малюнку зробіть верх овалу трішки вужчим,

1

2

3

результат

 

  1. Встановіть для об’єкта висоту 90, ширину 50.
  2. Скопіюйте даний об’єкт. Встановіть для нового об’єкта ширину 65.
  3. Перейдіть у режим роботи з контурами, виділіть верхній і нижній вузли і , затиснувши клавішу CTRL, потягніть їх трішки вправо. ( мал 1)
  4. Зробіть копію другого об’єкта, і встановіть для нього ширину 77, висоту 80.(мал 2)

1

2

 

  1. Виділіть перший створений вами об’єкт, виберіть для нього тип заливки «лінійний градієнт».
  2. Перейдіть у режим «редагувати градієнт» ( ) і встановіть опорні точки вертикально. (мал 1)
  3.  Затиснувши клавішу Shift, виділіть обидва вузли градієнта і додайте ще один вузол () і опустіть його трохи нижче (мал 2).
  4.  Для опорних точок встанвіть такі значення кольорів:

Верхня точка

R

210

G

100

B

0

A

255

Середня точка

R

255

G

120

B

0

A

255

Нижня точка

R

230

G

120

B

0

A

255

  1.  Виберіть другий, створений вами об’єкт, для нього виберіть заливку «лінійний градієнт», лінію градієнта поверніть вертикально і виберіть серед заготовок останній створений вами градієнт (мал 3).
  2.  Аналогічно зробіть з третім об’єктом. (результат – мал. 4)

1

2

3

4

 

  1.  Добавимо об’ємності. Для цьогопродублюйте всі об’єкти (виліть всі зразу і натисніть правою кнопкою миші→продублювати). Не зміщуючи копії, перефарбуйте її в довільний інший колір (просто виберіть на палітрі знизу).
  2.  Виділіть копію першого об’єкта, перейдіть на вкладку «контур» → «динамічна обтяжка» і потягніть вузол, що утвориться трошки в низ, а налогічно зробіть з двома іншими об’єктами, але з другим трошки більше зменшіть копію, а з третім ще більше. (мал 1).

1

2

  1. Зафарбуйте копії заливкою «лінійний градієнт, змінивши напрямок градієнта і додавши ще одну точку за такою схемою: (мал 2)

Верхня точка

R

255

G

130

B

60

A

255

Середня точка

R

255

G

160

B

90

A

255

Нижня точка

R

255

G

130

B

60

A

255

  1.  Для копії першого елемента виставіть розмивання -7, для другої–8, для третьої–9. (мал. 1)
  2.  Згрупуйте відповідні об’єкти та їхні копії. (мал. 2)
  3. Користуючись кнопками розмістіть дані об’єкти як на малюнку 3.

 

1

2

3

 

 

  1.  Продублюйте 2-й і 3-й об’єкти і відобразіть копії симетрично, користуючись кнопками .
  2. Розмісттіть всіоб’єкти як на малюнку 1. і згрупуйте їх.

 

  1.  Користуючись інструментом «Крива Безьє» і згладивши потрібні вузли малюємо плодоніжку і групуємо об’єкти.(мал 2)

 

1

2

 

  1.  Намалюємо очі. Для цього намалюйте два овали і зафарбуйте їх різними кольорами і розмістіть так, як на мал. 1.
  2. Виділіть ці два об’єкти, перейдіть на вкладку контур і виберіть «Разность».
  3. Після корекції контурів отриманої фігури має вийти мал. 2.
  4.  Малюємо ніздрю, виділяємо око і ніздрю, дублюємо і відображаємо горизонтально.  (мал 3)

 

1

2

3

  1.  Зафарбуйте очі та ніздрі в брудний зелений, продублюйте дані об’єкти і, утримуючи клавішу ctrl потягніть за бічні стрілки так, щоб вийшов мал. 1
  2.  Згрупуйте дані об’єкти.
  3. Побудуйте три круга і розташуйте їх так як на малюнку 2.
  4. Виділіть всі 3 об’єкта, перейдіть на вкладку Об’єкт→Вирівняти і розставити→Центрувати на вертикальній осі().
  5. Продублюйте середній за розміром круг і відставте його його копія потрібна буде пізніше)
  6.  Виділіть найменший і середній за розміром круг, перейдіть на вкладку Контур→Разность. (результат на мал 3)

1

2

3

  1. Поверніть продубльоване коло назад, розмістіть його так, щоб получилась та сама картинка як на попередньому малюнку 2.
  2. Виділіть його і найбільше коло перейдіть на вкладку Контур→Разность. (результат на мал 1)
  3.  За потреби розтягніть нижню смужку, знову відцентруйте отримані об’єкти, зафарбуйте їх у кольора, як на мал1. і згрупуйте їх.
  4. Розмістіть всі об’єкти на гарбузі так, як вони мають знаходитись в результаті.
  5. Розгрупуйте всі об’єкти очей і усмішки, виділіть всі чорні об’єкти, перейдіть на вкладку Контур→Сума.
  6. Ви отримали один об’єкт, який складається тільки з чорних деталей. Виберіть для нього заливку «Радіальний градієнт». Для ключових точок встановіть параметри:

Центральна точка

R

255

G

90

B

0

A

255

Крайня точка

R

0

G

0

B

0

A

255

Результат на малюнку 2.

  1.  За допомогою інструмента «Крива Безьє» намалюйте гарбузу зуби (мал 3).

1

2

3

 

  1. Виділіть всі (клавіша Shift) зуби, зафарбуйте їх в довільний колір, зніміть обводку.
  2. Виділіть зуби і усмішку, перейдуть на вкладку Контур→Разность (якщо не вийшло з виділеними всіма зубами зразу, виділяйте по одному) (результат на мал1).
  3. Згрупуйте свій гарбуз – це готовий об’єкт. (ВІТАЮ!!!)
  4. А зараз ми створимо три шари (слоя) малюнка. Для цього перейдіть на вкладку Слой→Новий слой (і так 3 рази). Один з них назвіть « зловіщий фон», інший «зловіщий будинок» інший «гарбуз».
  5. Виберіть вкладку Слой→Слои. У правому верхньому кутку відкрилось вікно для роботи з шарами (мал 2).
  6. Користуючись зеленими стрілочками поставте шари так як на мал. 2.
  7. Натискаючи на кнопку «Око», що навпроти назви шару, ви робите даний шар видимим чи невидимим, на кнопку «Замок» - доступним чи не доступним.
  8. Зараз наш гарбуз у нейтральному шарі. Виріжте його (права кн. миші), перейдіть на шар «Гарбуз» (просто клацніть на його назву) і вставте його туди.
  9. Якщо ви зараз натиснете кнопку «око» даного шару, то гарбуз стане невидимим, якщо натиснете «ключ» - недоступним.
  10. Перейдіть на шар «зловіщий фон», а інші шари зробіть недоступними і невидимими.
  11.  Побудуйте прямокутник з висотою 500, шириною 900, зафарбуйте в темно – фіолетовий.
  12.  Намалюємо місяць. За межами прямокутника побудуйте круг, зафарбуйте в світло-сірий, зробіть тоненький чорний контур.
  13. За його межами намалюємо кратери. Для цього малюємо круг і викривляємо його контури, щоб було схоже на кратер, дублюємо отриманий об’єкт кілька разів, робимо отримані об’єкти різних розмірів, фарбуємо у темно-сірий, забираємо контури, переносимо на попередньо створений круг і розміщуємо так, щоб було схоже на місяць. Групуємо отримане. (результат – мал 3)

 

1

2

3

 

  1. Побудуйте у два-три рази менший круг, ніж місяць (приблизно). Зафарбуйте у яскраво-червоний колір, заберіть контури, розмийте його на 80-90% (приблизно) і розмістіть на місяць. Аналогічно побудуйте круг трошки меншого розміру ніж місяць і також розмийте його, помістіть другий червоний круг за місяцем. (результат – мал. 1)
  2. У верхній частині прямокутника намалюйте нічний зловіщий туман. (Малюйте прості хвилеподібні лінії, перефарбуйте у білий колір, зробіть їх ширшими, змінюючи значення пункту властивості «Обводка», і розмийте їх на 15-20%.)
  3. Додайте кілька чоних ліній, також розмийте їх. Розмістіть місяць на прямокутнику так, щоб туман був зверху. (результат – мал. 2)
  4. Побудуйте еліпс (пропорція відносно місяця на мал. 3), зафарбуйте його в білий колір, розмийте його на 60-70%.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розмістіть його за місяцем(це місячне сяйво – мал. 1).
  2.  Зробіть видимим та доступним шар «Зловщий будинок», і недоступним але видимим шар «Зловіщий фон».
  3. Зараз ви маєте працювати у шарі «Зловіщий будинок». Тут ми побудуємо будинок і дерево.
  4. Побудуйте будинок як на малюнку 2. (користуйтесь інструментом побудови Многокутник/Зірка і надаючи при цьому параметру «Заокруглення» від’ємних значень). Вікна  - у прямокутники вставлені розмиті еліпси жовтого кольору. У допомозі стане можливість продублювати деталі.
  5. За допомогою інструмента «Крива Безьє» побудуйте дерево. (мал. 3)
  6. Перейдіть на шар «Зловіщий» фон і домалюйте пагорби. Згрупуйте фон.

1

2

3

  1. Зробіть видимими всі шари і розмістіть об’єкти так як на малюнку – результат.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Горбатенко Олена Олександрівна
    Чудова робота! Але підскажіть у якому редакторі Ви її робите?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лукичова Наталя Сергіївна
    Класно! Саме те, що потрібно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Крайнева Татьяна
    Дякую за прекрасний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
5130
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку