Урок "Право і закони в житті людини"

Про матеріал

Конспект уроку, який допоможе учням зрозуміти навіщо вивчати право, чому не можна порушувати правила, встановлені для усього суспільства.

Перегляд файлу

Тема : Право і закони в житті людини

 Мета: пояснити учням, що таке правила; ознайомити із процесом виникнення правил у суспільстві; сформувати розуміння необхідності дотримання правил.

Очікувані результати: учні зможуть розповідати що таке правила, та як вони виникають; висловлювати власне ставлення до правил; зрозуміють, що недотримання правил має наслідки.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вчитель ділить клас на дві команди, пояснює учням правила гри. Починається гра “Вгадай мої правила”.

Пояснення:

  • Кожна команда рахує бали та отримує завдання кинути м’яч через відмічений простір.
  • Тільки вчитель знає правила.
  • Вчитель не пояснює правила, учні не можуть його про це запитати.
  • Коли вони порушують правила, вони сідають.
  • Мета гри – рахувати бали та визначити ті правила, які вони не порушували під час гри. Правила є такими:
  • Кожен може грати в гру.
  • Тільки хлопчики можуть бити по м’ячу.
  • Учні, чиї імена починаються на “А”, не можуть бігти.
  • Нікому не дозволено рухатись із м’ячем.
  • Дозволено поводитись грубо.
  1. Гра відбувається перші дві хвилини за першими двома правилами. Далі вчитель включає до гри й інші правила. Вся гра триває 5 хвилин.
  2. Після того, як гру закінчено, вчитель збирає учнів та обговорює з ними такі пункти:
  • Що ви думаєте про гру? Що погано? Добре? Чесно?
  • Чи зрозуміли ви, якими були правила?
  • Як ви себе почували, коли не знали змісту правил?

4.Вчитель залучає учнів до мозкового штурму та записує відповіді на дошці. “Чому нам потрібні правила?” – ключове питання. Відповідно до відповідей учнів учитель може також додавати свої репліки. На дошці повинні бути занотовані такі основні критерії, як “Рівноправність”, “Справедливість”, “Повага”.

 

 

 

Бесіда. Дискусія.

НАВІЩО МЕНІ ЗНАТИ СВОЇ ПРАВА?

  • Для уникнення ситуацій їхнього порушення
  • Для можливості захисту
  • Для відновлення порушених прав
  • Для поваги до прав інших людей, які мене оточують
  • Для того, щоб мати високий рівень правової культури

Запитання

  1. Навіщо потрібні правила?
  2. Чому правила можуть порушувати?
  3. Які наслідки тягне за собою порушення правил?

Сьогодні ми з вами розпочинаємо вивчення цілком нового для вас навчального предмета—основ правознавства. Засвоєння цього курсу є вкрай важливим. Ці знання допоможуть вам захистити свої права та права своїх близьких у повсякденному житті.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Що таке правила та як вони виникають?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила—це норми суспільного життя, які визначають дії людей, організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях.

Правознавці називають правила соціальними нормами, адже суспільство латинською означає «соціум».

Правила бувають дуже різні і класифікувати їх можна за певними ознаками. Правила можна поділити відповідно до того, хто їх запровадив, затвердив.

 

Яке ж значення мають правила в житті людини, у житті суспільства?

Для цього уявімо, що всі правила раптово зникли. Обговоріть цю уявну ситуацію. Складіть розповідь про те, що сталося у світі, якби зникли правила.

Суспільство не може існувати без правил, вони супроводжують його від виникнення до сучасності. Нині правила створює держава та її органи. Деякі з них установлює церква, інші — різноманітні організації, які існують у суспільстві, — партії, клуби, асоціації тощо. Є правила, що виникають самостійно, у процесі людського буття. Саме вони регулюють взаємини між людьми, допомагають попереджати та вирішувати конфлікти.

 

IV. Підсумки уроку

Запитання

  1. Що таке правила?
  2. Які правила існують у суспільстві?
  3. Яких правил учні повинні дотримуватися на уроці?
  4. Висловіть свою думку, до яких наслідків може призвести порушення правил?

V. Домашнє завдання

Висловіть письмово власну точку зору з цього питання.

Для інших ми творимо правила, для себе – винятки. — Ш. Лемель 

docx
До підручника
Основи правознавства (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням основ правознавства) 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
30 липня 2019
Переглядів
6084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку