Презентація до уроку "Моніторинг здоров'я" 9 клас

Про матеріал
У презентації розкрито види та способи моніторингу фізичної складової здоров’я
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я. Основи здоров’я9 клас. У презентації розкрито види та способи моніторингу фізичної складової здоров’я. Олена ГАЙДАШ

Номер слайду 2

Підтримання належного рівня фізичного здоров’я передбачає постійний моніторинг — спостереження, контроль. Деякі параметри фізичного здоров’я потребують медичного моніторингу: профілактичних оглядів, рентгену, ультразвукового обстеження, аналізів. Інші можна контролювати самостійно, наприклад стежити за температурою тіла, частотою пульсу, кров’яним тиском.

Номер слайду 3

Жив собі затятий мельник. Його маленький водяний млин стояв на березі невеликої річки. Вище за течією мельник перегородив річку греблею, і за нею назбиралося стільки води, що утворилося ціле озеро. Трубою вода стікала з висоти на млинове колесо й обертала його. Щодня мельник молов у млині багато мішків зерна. Одного дня він помітив невелику тріщину в греблі, крізь яку ледь просочувалася вода. Мельнику порадили замурувати тріщину, щоб не сталося гіршого. Та він вирішив, що кілька крапель води не зашкодять греблі. Насправді йому не хотілося витрачати час на ремонт, адже в такому разі люди повезуть зерно до іншого млина, а він втратить прибуток. До вечора тріщина збільшилася. Робітники сказали про це мельнику, та надворі вже сутеніло, і всі були надто втомлені, щоб починати ремонт. Тому мельник вирішив зачекати до ранку. Опівночі люди прокинулися від сильного шуму. Вони вибігли надвір і побачили, що вода прорвала греблю. З цим уже нічого не можна було вдіяти, і мельник зі сльозами на очах дивився, як вода руйнує млин і затоплює навколишні поля. Маленька причина, а які руйнівні наслідки!Притча «Затятий мельник»

Номер слайду 4

Дуже важливо протягом усього життя контролювати масу свого тіла і фізичну форму. Яка маса тіла є нормальною? Однозначної відповіді на це запитання немає. Все залежить від зросту, віку, типу статури і складу тіла людини. Якщо порівняти треновану спортсменку та її нетреновану ровесницю зростом 165 см, то вага 65 кілограмів для першої буде нормальною, а для другої — зайвою, оскільки м’язова тканина приблизно втричі важча за жирову. Для двох однакових на зріст (180 см) підлітка і дорослого чоловіка вага 85 кілограмів буде завеликою для підлітка, але нормальною для дорослого.

Номер слайду 5

Досліджено, що люди, які мають занадто низький або дуже високий ІМТ, частіше хворіють. Якщо ваш ІМТ менший за 15 — вам треба звернутися до лікаря. Якщо ви почали без причини худнути й відчуваєте слабкість, також зверніться до лікаря. Це може бути ознакою хвороби, яку треба якнайшвидше почати лікувати. Якщо ваш ІМТ вищий за 25 — не ігноруйте проблеми зайвої ваги, адже в періоди інтенсивного росту в організмі можуть утворюватися зайві жирові клітини. Дорослим людям, які свого часу мали таку проблему, складніше контролювати масу тіла протягом усього життя, оскільки у сформованому організмі можна лише зменшити обсяг, але не кількість жирових клітин. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Для оцінки гармонійності маси тіла та зросту використовують спеціальний індекс – відношення маси тіла до зросту.

Номер слайду 6

Хочете схуднути? Робіть це поступово. Оптимальним є зменшення ваги на 0,5 кг за тиждень. Тривалий успіх залежить від набуття нових харчових звичок у поєднанні з помірною руховою активністю. Уникайте занадто суворих дієт, вони спричиняють «ефект маятника»: після різкого зниження ваги людина швидко набирає втрачені кілограми і ще кілька на додачу. Раціон, який містить менш як 800 ккал, може бути небезпечним для здоров’я. У декого після таких дієт утворюються камені в нирках, спостерігаються розлади харчової поведінки, відомі навіть смертельні випадки. У вашому віці шкідливо самотужки експериментувати з дієтами, адже для нормального росту і розвитку важливо повноцінно харчуватися. Тому, якщо маєте проблеми з вагою, зверніться до лікарів — терапевта або дієтолога. Він допоможе підібрати фізичні вправи і дієту, яка підійде вам і забезпечить потрібну кількість поживних речовин.

Номер слайду 7

Важливою складовою моніторингу фізичного здоров’я є самооцінка фізичної форми. Протестуйте показники своєї фізичної форми і порівняйте їх із минулорічними. Виміряйте показники (Т1–Т5). За допомогою таблиць оцініть свої результати і занотуйте їх у зошиті. Порівняйте отримані показники з минулорічними. Зробіть відповідні висновки. Вам знадобляться: • секундомір; • ручний динамометр; • килимок; • картонна коробка; • лінійка. Самооцінка фізичної форми

Номер слайду 8

Визначають за допомогою тесту «Сходинки»Протягом 3 хвилин піднімайтесь на сходинку і опускайтеся з неї так, щоб за п’ять секунд зробити два підйоми. Через 3 хвилини зупиніться і сядьте на стілець. Через хвилину порахуйте свій пульс за 30 секунд і помножте результат на Знатимете частоту пульсу за 1 хвилину. Оцініть свою витривалість: Т1. Загальна витривалість{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Загальна витривалість. Дуже висока. Висока. Помірна. Низька. Дуже низька. Дівчата< 8282-9092-9698-102> 102 Хлопці<7272-7678-8284-88>88

Номер слайду 9

Витривалість м’язів рук, плечових і грудних м’язів визначають за допомогою віджимань від підлоги. Виконайте якнайбільше повних чи модифікованих віджимань. Оцініть свій результат: Т2. М’язова витривалість{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}М’язова витривалість. Дуже висока. Висока. Помірна. Низька. Дуже низька. Дівчата> 4834-4817-336-16< 6 Хлопці> 5445-5435-4420-34< 20

Номер слайду 10

М’язову силу кисті можна визначити за допомогою ручного динамометра (він нерідко є у парку з атракціонами). Щосили стиснувши динамометр, отри­маєте показник сили в кілограмах. Оцініть свій результат: Т3. М’язова сила {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}М’язова сила. Дуже висока. Висока. Помірна. Низька. Дуже низька. Дівчата> 4038-4025-3722-24< 22 Хлопці> 7062-7048-6141-47< 41

Номер слайду 11

Одним із показників гнучкості є здатність нахилятися вперед. Перед виконанням тесту зробіть розминку (нахили вперед-назад, повороти тулуба). Покладіть на підлогу будь-яку коробку, а на неї лінійку так, щоб відмітка 10 см збігалася з ближчим до вас краєм коробки. Сядьте на підлогу, стопи мають торкатися коробки. Повільно витягніть руки якнайдалі вперед. Кінчиками пальців торк­ніться лінійки і затримайтесь у цьому положенні на 3 секунди. Запам’ятайте цифру на лінійці, до якої вдалося дотягнутись. Ваш результат — найкращий із трьох спроб (не намагайтеся поліпшити його за рахунок різких рухів. Т4. Гнучкість{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Гнучкість тіла. Дуже висока. Висока. Помірна. Низька. Дуже низька. Дівчата> 2825-2815-235-12< 5 Хлопці> 2520-258-183-5< 3

Номер слайду 12

Для оцінки спритності виконайте таку вправу. Правою рукою поплескайте себе по голові. Це дуже просто. Лівою рукою погладьте круговими рухами живіт. Це також нескладно. А тепер виконайте ці рухи одночасно . Приблизно оцініть свою спритність за 5-бальною шкалою. Т5. Спритність

Номер слайду 13

Деякі параметри фізичного здоров’я потребують медичного моніторингу, інші можна контролювати самостійно. Протягом усього життя важливо контролювати масу свого тіла і фізичну форму. Презентацію створено за матеріалами підручника Основи здоров’я для 9 класу закладів загальної середньої освіти. Автори Іван Бех, Тетяна Воронцова, Володимир Пономаренко, Станіслав Страшко

Номер слайду 14

pptx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
29 січня
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку