Презентація до уроку з теми "Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль"

Про матеріал
Презентація до першого уроку з теми "Числівник" у 6 класі. Може бути використана як основа для проведення онлайн-уроку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Яку частину мови потрібно використати, щоб назвати дату, час, розв’язати математичну задачу?

Номер слайду 2

ЧИСЛІВНИК. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Номер слайду 3

ЧИСЛІВНИК— це самостійна частина мови, що означає число, кількість предметів або порядок їх при лічбі й відповідає на питання скільки? котрий?Загальне значення

Номер слайду 4

Яку роль відіграють числівники у нашому мовленні?

Номер слайду 5

ЧИСЛІВНИКИЗагальне значення. КІЛЬКІСНІПОРЯДКОВІскільки?котрий?вказують на кількість предметіввказують на порядок прилічбі

Номер слайду 6

ЧИСЛІВНИКИЗагальне значення

Номер слайду 7

Розподільний диктант

Номер слайду 8

ЧИСЛІВНИКИМорфологічні ознаки. КІЛЬКІСНІПОРЯДКОВІзмінюються за відмінками. Вони не мають ні роду, ні числа, крім числівників один (одна, одне, одні); два (дві); обидва (обидві); півтора (півтори); нуль, тисяча, мільйон, мільярд.змінюються за родами, числами, відмінками.

Номер слайду 9

Працюємо усно. У якому році ти народився (-лася)?Скільки буде, якщо до десяти додати один?3. Яке число йде після тринадцяти?4. О котрій годині розпочинається перший урок?

Номер слайду 10

Вправа 1. Утворіть від кількісних числівників порядкові й запишіть. Якими морфологічними ознаками різняться кількісні та порядкові числівники? ЗРАЗОК. Двадцять один – двадцять перший. Два, одинадцять, шістнадцять, дев’яносто, сорок, сто, тисяча, мільйон, п’ятдесят шість, шістдесят дев’ять, триста двадцять сім.

Номер слайду 11

ЧИСЛІВНИКИСинтаксична роль (найчастіше в сполученні з іменником) можуть бути різними членами речення1. П’ять плюс три – вісім.2. Учні прочитали три сторінки.3. Заняття відбудеться в шостій аудиторії.4. Двоє хлопців ловили рибу

Номер слайду 12

Вправа 2. Складіть і запишіть з кожним поданим словосполученням по два речення так, щоб у першому випадку це словосполучення було підметом, а в другому – додатком. П’ятнадцять курчат, три яблуні.

Номер слайду 13

Домашнє завдання12 Опрацювати § 45. Виконати вправу 451. 3 Виписати у робочий зошит п’ять фразеологізмів із числівниками.

pptx
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку