на цьому уроці ви:• обговорите, які навички є необхідними для ефективного спілкування; • визначите, як різні стилі спілкування виражаються через слова, міміку, жести, положення тіла; • учитиметеся долати невпевненість у спілкуванні з незнайомими людьми; • розвиватимете уміння ефективно спілкуватися, співпрацювати, усвідомлювати цінність поваги до співрозмовників. • ефективне спілкування • пасивність • агресивність • Упевненість (асертивність)РОЗДІЛ 2. СОЦІАЛЬНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
ознаки ефективного спілкування. Спілкування — це обмін думками, враженнями, тобто повідомленнями. Для ефективного спілкування важливо активно слухати, висловлювати свої думки за допомогою слів і мови тіла, проявляти щирість і тактовність, уникати непорозумінь.• Розгляньте мал. 18. Проаналізуйте наведені ознаки ефективного спілкування. Методом мозкового штурму доповніть цей перелік.• Перейдіть за покликанням http://is.gd/Ony. Rfx або QR-кодом. Перегляньте уривок з мультфільму. Назвіть, які вербальні та невербальні ознаки спілкування у ньому відображено.
Асертивне (упевнене) спілкування. На відміну від пасивного чи агресивного стилів, упевнене (асертивне) спілкування є запорукою рівноправних стосунків, у яких ніхто не по чуватиметься ображеним чи приниженим. Розгляньте мал. 20. Об’єднайтесь у пари та потренуйтеся ввічливо висловлювати прохання.
Тренуємо впевненість. Ви дорослішаєте і дедалі частіше потрапляєте в ситуації, коли необхідно впевнено спілкуватися з незнайомими людьми. Найкращий спосіб трену-вати навички впевненого спілкування — зіграти роль (як актор чи акторка). • Об’єднайтесь у пари та розкажіть одне одному про випадок із життя, коли ви спілкувалися з незнайомою людиною та відчували невпевненість. Як відбувалося ваше спілкування? Оцініть рівень своєї впевненості у спілкуванні за шкалою, наведеною за QR-кодом або покликанням http://is.gd/LMQIp. P.