Нормативні документи Закон України «Про освіту»0102030405 Конвенція ООН про правалюдини. Наказ МОН від 09.01.2019 № 17"Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти"Закон України «Про внесеннязмін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.02.2018 №2657-VIIIЗакон України «Про позашкільну освіту»06 Лист МОН України 29.01.2019№1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти, педагогічнихпрацівників щодо застосуваннявнесення зміннорм Закону Українидо«Про деяких. України булінгузаконодавчих актів щодо протидії (цькуванню)»
Наказ МОН "Деякі питанняреагування на випадки булінгу (цькування) та застосуваннязаходів виховного впливу в закладах освіти" від 28 грудня 2019 року N 1646.0708091011 Лист МОН від 18.05.2018 №1/11-5480 “Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству”Лист МОН від 14.08.2020 №1/9-436 “Пробезпечногостворення освітньогосередовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)”Лист МОН від 20.07.2020 №1/9-385 “Деякі питанняорганізації виховного процесу ун.р. щодо в дітей та2020/2021формування учнівськоїмолоді цінніснихжиттєвих навичок”Закон України від 7 грудня2017 року № 2229-VIII "Про запобігання та протидію домашньому насильству"12 Лист МОН від 18.05.2018 №1/11-5480 “Методичні рекомендації щодозапобігання та протидії насильству”Нормативні документи
Чотири ознаки безпечного освітнього середовища в ЦСДЮМ «Олімп»01 Якість міжособистісних взаємин, яківизначають:позитивні чинники:довірадоброзичливістьсхваленнятолерантністьнегативні чинники:агресивністьконфліктністьворожістьманіпулятивність02 Захищеність в освітньому середовищі — оцінка відсутності насильства у всіх його видах, формах для всіх учасників освітнього простору.04 Комфортність в освітньому середовищі– оцінка емоцій, почуттів та переживань,що домінують у процесі взаємодії дорослих і дітей в освітньому середовищі закладу.03 Задоволеність освітнім середовищем — задоволення базових потреб дитини у:допомозі та підтримцізбереженні та підвищенні її самооцінкипізнанні та діяльностірозвитку здібностей і можливостей.
Безпечне освітнє середовище “Кожна дитина має право…”Середовище закладу — це місце, де:надають якісну позашкільну освіту, виховують та навчають;зустрічаються і взаємодіють вихованці, керівники гуртків, батьки та адміністрація;відбуваються заняття, змагання, турніри, фестивалі, родинні свята, виховні години, звітні концерти;танцювальні флешмоби, пізнавальні квести та челенджі.освíтнє середóвище. Конвенція ООН про права дитини
Наші правила. Правила поведінки у гуртках, загальні правила. Вироблені спільно з вихованцями. Правила зрозумілі, точні і короткі, складені в позитивному ключі «як треба», а не як «не треба» поводитися. Дисциплінарні заходи мають виховний, а не каральний характер. Осуд, зауваження, догана спрямовані на вчинок вихованця і його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил. Правила для педагогічного колективу Центру спорту “Олімп” Жодну скаргу не можна залишати без уваги! Важливо пояснити вихованцям, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими. Реакція має бути негайною (зупинити бійку, припинити знущання) та більш суворою при повторних випадках агресії.
Безпечне освітнє середовище. Служба порозуміння ЦСДЮМ «Олімп»допомагає розв’язувати конфлікти мирним шляхом, використовуює в роботі відновні практики, працює над формуванням безпечної атмосфери в закладі. Збирається двічі на рік. Захищеність в освітньому середовищі — оцінка відсутності насильства у всіх його видах, формах. Часто жертвами насильства стають певні категорії дітей, зокрема ті, які: мають фізичні недоліки, особливості зовнішності та (або) поведінки страждають від хвороб, мають низький рівень інтелекту та труднощі в навчанні, відчувають страх перед спілкуванням, мають погані соціальні навички або не мають досвіду життя в колективі («домашні діти»).
анкетування «Що ви знаєте про булінг у вашому закладі»; малюнки на тему «Я вмію бути другом»; заняття у гуртках на тему «Підтримка, взаєморозуміння, довіра»;вправи на формування довіри, толерантності, доброзичливості в гуртках;«Скринька довіри» - це місце, де діти можуть розмістити свої запитання, які їх турбують, побажання та пропозиції.середóвище. Заходи щодо створення безпечного освітнього середовища у ЦСДЮМ Олімп
Методичний захід: Створення безпечного освітнього середовища в ЦСДЮМ «Олімп». Вправа на розкриття чакр методом візуалізації За індійським світоглядом всесвіт пронизаний потоками енергії – Прани. Пранаяма вчить керувати цими потоками, балансувати їх в тілі Керівники гуртків :- отримали позитивні енергетичні потоки - впевненість гарний настрій навчилися як зберігати спокій та самоконтроль у критичних ситуаціях