Презентація "Кібербулінг-загроза ХХІ століття"

Про матеріал

Ознайомити учнів із поняттям "кібербулінг", його типами, ознаками та відмінностями від булінгу; пояснити, яку користь та небезпеку несе інтернет; застерегти учнів, як не стати жертвами кібезлочинців; навчити створювати надійні паролі, а в разі виникнення такої проблеми-розробимо покроковий алгоритм дій потерпілого щодо видаленя інформації про нього в комп'ютерній мережі; сприяти розвитку відповідальності за свої вчинки; закріпити знання -переглядом корисних відеороликів про кібербулінг.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виховна година «Кібербулінг-загроза ххі століття»вихователь Бєлєвич І. М.

Номер слайду 2

6 лютого – Міжнародний день безпеки Інтернету (ця міжнародна календарна подія виникла за сприяння організації Insafe, починаючи з 2004 року, відзначається у другий день, другого тижня лютого)

Номер слайду 3

Кібербулінг. Асоціативний кущ

Номер слайду 4

Кібербулінг-це один із різновидів булінгу (цькування), що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, признизити людину з використанням сучасних електронних технологій: Інтернету (електронних пошт, форумів, чатів) та інших засобів електронної техніки (мобільних телефонів та інших гаджетів)

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Типи кібербулінгу. Флемінг (перепалка)Нападки (домагання)наклепсамозванство. Публічне розголошення особистої інформаціїошуканство. Відчуження (острокізм, ізоляція)кіберпереслідуванняхепіслепінг. Онлайн-грумінг

Номер слайду 7

Ознаки Кібербулінгу: Систематичність (повторювання) діяння. Наявність сторін. Дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого

Номер слайду 8

Сторони кібербулінгу (їх ролі)1) Кривдник (булер) –учасник, який вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника2) Потерпілий (жертва) - учасник щодо якого було вчинено булінг (цькування)3) Спостерігач - свідки або безпосередні очевидці випадку булінгу (цькування)

Номер слайду 9

Користь «+»НЕБЕЗПЕКА «-»

Номер слайду 10

Двоетапна автентифікація — це посилений захист облікових записів, що складається з двох кроків або двох етапів: введення пароля та підтвердження входу за допомогою додаткових способів/пристроїв/додатків. Які бувають способи підтвердження другого етапу: SMS-пароль. Голосовий дзвінок на телефон. Підтвердження за допомогою телефону. Мобільні програми, що генеруютьодноразові коди. Токени або апаратні ключі безпеки. 

Номер слайду 11

Надійний пароль — це пароль, який: Щонайменше 12 символів, але краще 14 символів Створіть довгий пароль, який легко запам’ятати. Ось що можна спробувати:текст із пісні чи віршацитату з фільму чи промовиуривок із книгинабір слів, які асоціюються у вас із чимосьабревіатуру, наприклад, з перших літер кожного слова в реченніУникайте паролів, які можуть легко вгадати:ваші знайомілюди з доступом до ваших відкритих даних, як-от профілю в соціальній мережіНадійний пароль

Номер слайду 12

Як створити надійний пароль1. Візьміть будь-яку випадкову фразу, наприклад Лондон. Париж2. Напишіть її транслітом: London. Parizh3. Замініть частину літер на спеціальні символи. Простіше запам’ятати, якщо заміните літери за принципом схожості. Наприклад, а на @, i на !, о на 0. Ось що вийшло: L0nd0n. P@r!zh4. Тепер додайте до кінця кожного слова цифри. Це можуть бути ваші улюблені числа, ваш вік або код оператора. Подивимося, що сталося у результаті: L0nd0n13 P@r!zh097 Вийшло 15 символів. Неважко запам’ятати, складно зламати. Такі способи хороші, якщо ви хочете легко запам’ятати свій пароль

Номер слайду 13

Алгоритм дій потерпілого щодо видалення інформації про нього в комп'ютерній мережі:1) емоційно не реагувати, оскільки «емоції породжуються емоції» (не панікувати!);2) фіксувати всі дії кривдника (наприклад, робити фото або скріншоти неправдивої інформації про себе; інформації, що містить персональні дані; інформації, що принижує честь та гідність;3) звернутися за порадою щодо дій кривдника до батьків, вчителів, довіреної особи або зателефонувати на національну дитячу "гарячу" лінію (у будні: з 12.00 по 16.00 за номером 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних) та 116 111(безкоштовно з мобільних);4) звернутися із заявою або повідомленням про вчинення кібербулінгу до керівника навчального закладу, якщо кібербулінг вчиняється щодо потерпілого в навчальному закладі і кривдником є учень;

Номер слайду 14

Алгоритм дій потерпілого щодо видалення інформації про нього в комп'ютерній мережі:5) якщо кібербулінг відбувається в соціальній мережі (наприклад, Facebook, Telegram, Twitter, Youtube тощо), потерпілий має можливість звернутися зі скаргою до адміністратора сторінки або групи, що створена у відповідній соціальній мережі, з метою видалення інформації про нього. У випадку відмови адміністратора виконати відповідні дії, потерпілий може звернутися безпосередньо до служби підтримки соціальної мережі (наприклад, у соціальній мережі Facebook міститься вкладка "Довідка та підтримка") або натиснути кнопку "Поскаржитися»;6) у випадку виявлення в мережі Інтернет, на вебсайті інформації, потерпілий має право вимагати видалення такої інформації з вебсайту, а також, з результатів видачі за відповідними запитами з пошукових систем, котрі скеровують на вказані вище сайти. З цією метою варто звернутися до власника вебсайту;7) якщо в досудовому порядку з'ясувати питання не вдалося, потерпілий має право, керуючись статтями 277 та 278 Цивільного кодексу України, звернутися безпосередньо до суду для захисту або поновлення своїх порушених прав*

Номер слайду 15

Алгоритм дій потерпілого щодо видалення інформації про нього в комп'ютерній мережі:8) звернутися до органів Національної поліції із заявою про вчинення адміністративного правопорушення відповідно до статті 1734 Кодексу України про адміністративні правопорушення;9) якщо дитина стала жертвою кібербулінгу, варто звернутися до управління/відділу протидії кіберзлочинам Департаменту кіберполіції Національної поліції України у відповідній області або направити електронне повідомлення про вчинення кримінального правопорушення

Номер слайду 16

Відповідальність за вчинення кібербулінгу:цивільнакримінальнаадміністративна

Номер слайду 17

Підведемо підсумки

Номер слайду 18

Домашнє завдання: Перегляд ОСВІТНЬОГО СЕРІАЛУ ПРО КІБЕРБУЛІНГ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ https://youtu.be/pbqixy4 HGm. M?si=htv. RVMDWraqw51 Mp2. Створення надійного пароля

Номер слайду 19

Вправа «Побажання»Створимо  гарний настрій- Давайте побажаємо   один одному  по черзі щось приємне. Побажання можуть бути пов’язані з темою «Кібербулінг»

Номер слайду 20

«Йдучи в світ віртуальний, не забувайте залишати відкритими двері в реальний світ» Венедикт Немов

Номер слайду 21