Презентація "Культурні надбання Стародавнього Сходу"

Про матеріал
Презентація "Культурні надбання Стародавнього Сходу" розкриває роль писемності в збереженні історичної пам'яті Стародавнього Сходу. Наукові відкриття народів Стародавнього Сходу та мистецтво народів Стародавнього Сходу. Діти уявляють себе екскурсоводами-мистецтвознавцями та розповідають про пам’ятки мистецтва.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Культурні надбання Стародавнього Сходу

Номер слайду 2

Роль писемності в збереженні історичної пам'яті Стародавнього Сходу. Піктографічне письмоІдеографічне письмоІєрогліфічне письмомалюнкипостійні малюнки- знаки, що позначали словаієрогліфи, що позначали звуки або цілі слова. Абеткове письмобукви, що позначали окремі звуки

Номер слайду 3

РОЛЬ ПИСЕМНОСТІ В ЗБЕРЕЖЕННІ ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУПисьмо було винайдене людством понад 5 000 років тому. Відтоді воно стало одним із головних способів передавання та зберігання різноманітної інформації. Формування писемності вчені відносять до ознак цивілізованості давніх суспільств. Винайдення писемності називають першою інформаційною революцією. На вашу думку, чому?Давньоєгипетські ієрогліфи. Фінікійська абетка. Давньокитайське письмо. Клинопис Межиріччя

Номер слайду 4

На основі життєвого досвіду та вже відомої вам інформації про розвиток перших цивілізацій стародавнього Сходу назвіть (за зразком) сфери застосування письма в давніх державах (кількість варіантів відповідей необмежена).

Номер слайду 5

Близько XV ст. до н. е. була винайдена абеткова писемність. Фінікійці, які займалися торгівлею в цьому регіоні, мали швидко робити необхідні записи, але використовувати для цього ієрогліфи або клинопис було незручно. Так було вигадане більш просте єврейсько-фінікійське письмо на основі алфавіту, в якому особливі значки позначали спочатку склади («складове письмо»), а потім — літери. Майже всі алфавіти, що існують у наш час, створені на основі того першого алфавіт. Звичне слово «папір» походить від давньоєгипетського «папірус» — назви нільського очерету. Вислів «почати з червоного рядка» (з абзацу) має давньогоєгипетське походження. Звичай зберігати книги в бібліотеках був започаткований у давнину. Під час розкопок столиці Ассирії Ніневії в руїнах палацу царя Ашшурбаніпала (VII ст. до н. е.) археологи знайшли понад 20 тис. глиняних табличок. Завдяки першій в історії бібліотеці Ашшурбаніпала ми добре знаємо історію, міфи й легенди шумерів, вавилонян та ассирійців, їхні наукові досягнення.

Номер слайду 6

2. НАУКОВІ ВІДКРИТТЯ НАРОДІВ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУВавилоняни впровадили систему обліку, засновану на числі 60. Саме із цієї системи до нас дійшли розподіл години на 60 хвилин, хвилини — на 60 секунд, а також число градусів у колі (60° • 6° = 360°).Індія є батьківщиною відомих нам цифр. Європейці дізналися про ці цифри за посередництва арабів, тому їх називають арабськими. Давні індійці також придумали гру в шахи, володіли знаннями про рух небесних тіл. Вавилонський календар. Китайські астрономи в 104 р. до н. е. обчислили, що тривалість року становить 365,25 доби, склали точний календар. У Китаї добре була розвинена медицина. Особливим методом китайської медицини є акупунктура — голковколювання У Китаї вперше в історії людства навчилися виготовляти папір і порох, туш і лак, гармати й кулі, винайшли друкарство, виготовили перший компас і сейсмограф (прилад для визначення сили землетрусів). Шахи. Індія. Акупунктура. Китай. Сейсмограф. Китай. Шовк. Китай

Номер слайду 7

3. МИСТЕЦТВО НАРОДІВ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУ«Відвідайте» фотовиставку «Пам’ятки мистецтва стародавнього Сходу». Уявіть себе екскурсоводами-мистецтвознавцями й підготуйте повідомлення про зображені експонати (попередньо розподіліть їх між собою) за планом:1. Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка?4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідає» ця пам’ятка як історичне джерело?Сфінкс і піраміда в м. Гіза (Єгипет)У нільських хащах)Нефертіт. Статуетка Гудеа.(Межиріччя)Левова капітель з Ашоки (Індія)Буддійська ступа в м. Санчі (Індія)Великий китайський мур. Теракотова армія імператора Цінь Ши Хуан-ді

Номер слайду 8

Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка?4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідаєСфінкс і піраміда в м. Гіза (Єгипет)

Номер слайду 9

1. Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка?4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідає»У нільських хащах (давньоєгипетський малюнок)

Номер слайду 10

1. Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка?4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідає»Погруддя цариці Нефертиті (Єгипет)

Номер слайду 11

1. Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка?4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідає»Статуетка Гудеа — правителя шумерського м. Лагаш (Межиріччя)

Номер слайду 12

1. Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка?4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідає»Левова капітель Ашоки (Індія)

Номер слайду 13

1. Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка? 4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідає» ця пам’ятка як історичне джерело?Буддійська ступа в м. Санчі (Індія)

Номер слайду 14

1. Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка?4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідає» ця пам’ятка як історичне джерело?Штандарт із шумерського м. Ура (Межиріччя)

Номер слайду 15

1. Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка?4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідає»Великий китайський мур

Номер слайду 16

1. Назва пам’ятки.2. У якій давній країні вона була створена?3. До якого виду мистецтва належить пам’ятка?4. У чому її художня цінність?5. Яку інформацію про минуле «розповідає»Теракотова армія імператора Цінь Ши Хуан-ді (Китай)

Номер слайду 17

Хронологічні задачі Вавилонський цар Хаммурапі почав керувати державою в 1792 р. до н. е., а індійський цар Ашока - у 268 р. до н. е. Хто з царів почав царювати раніше й скільки років минуло між двома подіями?У 1750 році до н. е. в Єгипті спалахнуло велике повстання бідноти та рабів. Скільки років від цієї події до наших днів минуло?

Номер слайду 18

1. Чому важливо зберігати пам’ятки культури різних народів світу?2. Що свідчить про високий рівень культури народів стародавнього Сходу?

pptx
Додав(-ла)
Tokaruk Svitlana Ivanivna
Додано
9 грудня 2023
Переглядів
707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку