Презентація "Правопис прислівників" 7 клас

Про матеріал
В презентації міститься матеріал для проведення повноцінних 4-х уроків за темами: "Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників", "Правопис прислівників разом,через дефіс", "Правопис прислівників окремо" та "Правопис прислівникових сполук". Серед матеріалів - інтерактивні ігри на повторення матеріалу, музичний супровід, кросворди, вправи з ключем, тестові завдання, тощо. Сподіваюся, презентація стане у нагоді педагогам та допоможе урізноманітнити уроки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Правопис прислівників. Вчитель української мови та літератури. Голубцова Олена7 клас

Номер слайду 2

Мета урок. У1. Правилами правопису «о», «е» в прислівниках, утворених від прикметників і дієприкметників2. Правописом прислівників разом, через дефіс3 Правописом прислівників окремо Познайомимося з….1. Способи творення прислівників2. Правопис Н та НН у прислівниках3. Правопис І та И в прислівниках4. Правопис НЕ та НІ з прислівниками Пригадаємо

Номер слайду 3

Правопис прислівників «о», «е» в прислівниках, утворених від прикметників і дієприкметниківурок1

Номер слайду 4

Пригадаймо!

Номер слайду 5

робота за варіантами. Правопис Н та НН в прислівниках. Утворити від прикметників прислівники. Записати їх. Пояснити написання  -н- та -нн- у прикметниках і прислівниках. Варіант 1. Яс_ ий, безмеж_ий, незмі_ий, глиби_ий, швидкопли_ий, щоде_ий, стара_ий, жаліс_ий. Варіант 2. Сум_ий, поваж_ий, спокій_ий, тума_ий, со_ий, позитив_ий, невтіш_ий, смире_ий, доброчи_ий, страше_ий.

Номер слайду 6

робота за варіантами. Правопис Н та НН в прислівниках. Перевірьмо!Варіант 1. Ясно, безмежно, незмінно, глибинно, швидкоплинно, щоденно, старанно, жалісно. Варіант 2. Сумно, поважно, спокійно, туманно, сонно, позитивно, невтішно, смиренно, доброчинно, страшенно.

Номер слайду 7

Кросворд. Правопис І та И в прислівниках. Впишіть слова в пелюстки квіточок та отримайте вислів. Згор…., назирц…, нарешт…, гопк…, заввишк…, насторож…., навкруг…, трич…, повол…, мовчк…., нараз…ИіЯк ви цей вислів розумієте?

Номер слайду 8

Правопис -о, -е в прислівниках. Робота з підручником . Стор. 136. п 38.https://www.youtube.com/watch?v=y4qhnxu. QOss Перегляньмо відео на закріплення матеріалу:

Номер слайду 9

Захоплений. Швидкий. Швидший. Високий. Вищий. Повільний. Хвилюючий Блискучий. Чистий. Неминучий. Байдужийдобрячий. Утворіть від поданих прикметників та дієприкметників прислівники на -О,-е, з’єднайте з суфіксами. ОЕ

Номер слайду 10

Домашня робота. П.38 на стор. 136, вивити правило. Виконати письмово вправу 387 на стор. 136 (І, ІІ)

Номер слайду 11

Правопис прислівників. Правопис прислівників разом та через дефіс. Урок 2

Номер слайду 12

Перевірка домашньої роботиІІ. Сонце – сонячно, галактиці – галактика, зорі – зірки, засніжене – сніг, сонях - соняшник І. весні, привітно, вистеля, нерівномірно, ніжно, добряче, смутно

Номер слайду 13

Пригадаймо: Правопис НЕ та НІ з прислівникамиhttps://wordwall.net/uk/resource/70223968/%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%be%d0%bf%d0%b8%d1%81-%d0%bd%d0%b5-%d1%82%d0%b0-%d0%bd%d1%96-%d0%b7-%d0%bf%d1%80%d0%b8%d1%81%d0%bb%d1%96%d0%b2%d0%bd%d0%b8%d0%ba%d0%b0%d0%bc%d0%b8

Номер слайду 14

Спишіть речення, поясніть правопис виділених слів. Хлопці домовилися йти в/купі до міста. У/купі піску гралися діти. Зауважую вам в/останнє. Вони постукали в/останнє вікно. Ми чуємо це в/перше. Зайдемо в/перше село. У/тім, я не заперечую і У/тім спектаклі виступав і я. Ми зробили чи/мало. Чи/мало вам допомагали в житті? На/що було починати справу?  На/що ви натякаєте? Ми те/ж виступали на зборах. Він говорив те/ж, що і я. Як/ось уже воно буде. Як/ось і батько на поріг.

Номер слайду 15

Спишіть речення, поясніть правопис виділених слів. Хлопці домовилися йти вкупі до міста. У купі піску гралися діти. Зауважую вам востаннє. Вони постукали в останнє вікно. Ми чуємо це вперше. Зайдемо в перше село. Утім, я не заперечую і У тім спектаклі виступав і я. Ми зробили чимало. Чи мало вам допомагали в житті? Нащо було починати справу?  На що ви натякаєте? Ми теж виступали на зборах. Він говорив те ж, що і я. Якось уже воно буде. Як ось і батько на поріг.

Номер слайду 16

аби-, ані-, де-, чи-, що-, як-прислівники, утворені поєднанням словотворчих часток  аби-, ані-, де-, чи-, що-, як- зі словом будь-якої частини мови: абияк, анітрохи, деколи, чимало, щотижня, якомога. АЛЕ!!!! Хіба що; дарма що.прислівники, утворені сполученням прийменника з різними частинами мови прислівником: відни́ні, відтепе́р, дони́ні, іменником: бе́звісти, вбік (убі́к), вве́чері (уве́чері) віддієслівним коренем: впа́м’ятку, вперéміш,коротким (нечленним) прикметником: відда́вна, воста́ннє, вручну́ займенником: внічию́ (унічию́), втім (утíм)числівником У В На: вдвóє (удвóє), втрóє (утрóє) кількох прийменників з основою слова будь-якої частини мови: вдóсвіта (удóсвіта), вподóвжз кількох основ (із прийменником чи без нього): босо́ніж, водно́сталь, ліво́руч, Але є ще прислівники, що пишуться разом поза вказаними правилами!Разом !!!часмістонапрямоккількість. АЛЕ!!! На світанку,До обіду,Під вечір

Номер слайду 17

Запам’ятаймо!Пишуться разом такі прислівники. Розташуйте прислівники в алфавітному порядку. Запишіть їх.безвістибезперестанкувнічиювроздрібврозлітврозрізвсмакдодому дотладощентудоволіповолімимоволізаочізапанібратазозланавиворіт навідрізнавікинавшпинькахнавприсядкинапам’ятьнарізноспочаткунасампереднапрокатнатщесерценаявуспоконвікуспрожогучимдужчимраз

Номер слайду 18

аби-, ані-, де-, чи-, що-, як-Це правило знає і рак -Аби-, ані-, де-, чи-, що-, як-. Пишемо разом, а не на свій смак -Аби-, ані-, де-, чи-, що-, як- !Разом !!!Не знаєш як запам’ятати?Лови ритм!!!!

Номер слайду 19

Будь-, -Будь, -небудь,Казна-,-То, хтозна-,3. З дефісом пишемо:1) прислівники, утворені від прикметників і займенників за допомогою прийменника-префікса по та суфіксів -ому або -(к)и, зрідка — -(ч)и, -(ж)и:  по-сво́єму, по-лю́дськи, по-за́ячи, по-ведме́жи; Але !!! - по-лати́ні.2) прийменника-префікса по від порядкових числівників: по-пе́рше, по-дру́ге, по-тре́тє і т. д.;3) неозначені прислівники, що мають у своєму складі словотворчі частки будь-, -будь, -небудь, казна-, -то, хтозна-: будь-де́, будь-коли́, будь-куди́; коли́-будь, куди́-будь; де-не́будь, коли́-не́будь, куди́-не́будь, як-не́будь; ка́зна-де, ка́зна-коли́; аби́-то, де́сь-то, та́к-то; хто́зна-де, хто́зна-як;4) складні прислівники, утворені з двох схожих за значенням прислівників: вряди́-годи́, десь-і́нде, десь-і́нколи, сяк-та́к та ін.;5) складні прислівники, утворені повторенням слова або основи без службових слів чи зі службовими словами між ними: дале́ко-дале́ко, ле́две-ле́две, ось-о́сь, тúхо-тúхо; будь-що-бу́дь, віч-на́-віч, всього́-на́-всього, де-не-де́, коли́-не-коли́, пліч-о́-пліч, хоч-не-хо́ч, як-не-я́к, тет-а-тет;АЛЕ!!! Якщо між основами є У , В , ПО – рік у рік, один в один, раз по раз6) прислівники термінологічного характеру за традицією: де-фáкто, де-ю́ре, ва-банк, Через дефіс!!!

Номер слайду 20

Переписати речення Знімаючи риску. Ходила мати по/своєму городу та дивувалася як се так швидко за ніч попідростала огудина почепившись казна/як за плетений тин. Спитав дід ледве/ледве вимовляючи слова То як тебе кличуть по/батькові юначе Ніч тихо/тихо наближалася по/своєму розфарбовуючи стіни квартири по/таємничому прорисовуючи чорні тіні у вікніХтозна/де та хтозна/як те відбулося похитала примара головою

Номер слайду 21

Ходила мати по своєму городу та дивувалася, як се так швидко за ніч попідростала огудина почепившись казна-як за плетений тин. Спитав дід ледве-ледве вимовляючи слова То як тебе кличуть по батькові юначе. Ніч тихо-тихо наближалася по-своєму розфарбовуючи стіни квартири по-таємничому прорисовуючи чорні тіні у вікніХтозна-де та хтозна-як те відбулося похитала примара головою.розставте розділові знаки, Поясніть їх використання, підкресліть граматичні основи речення.

Номер слайду 22

Ходила мати по своєму городу та дивувалася, як се так швидко за ніч попідростала огудина, почепившись казна-як за плетений тин. Спитав дід ,ледве-ледве вимовляючи слова: « То як тебе кличуть по батькові, юначе?»Ніч тихо-тихо наближалася, по-своєму розфарбовуючи стіни квартири, по-таємничому прорисовуючи чорні тіні у вікні.«Хтозна-де та хтозна-як те відбулося»,- похитала примара головою. Перевірьмо. Дієприслівниковий зворот. Пряма мова після слів автора. Звертання. Дієприслівниковий зворот. Дієприслівниковий зворот. Дієприслівниковий зворот. Пряма мова перед словами автора

Номер слайду 23

Домашня робота. П 39 на стор. 137-138 вивчити правило. Виконати письмово вправу 390(І) на стор. 138. За бажанням: пригадати або знайти до цієї вправи приказки або прислів'я з прислівниками (2-3 речення), записати знайдені або пригадані приказки, прислів’я. Прислівники підкреслити.

Номер слайду 24

Правопис прислівників. Правопис прислівників разом. Урок 3https://www.youtube.com/watch?v=ij3 CQJu. TR-s

Номер слайду 25

Перевірка письмової домашньої роботи

Номер слайду 26

Вправа за варіантами!Завдання на наступному слайді

Номер слайду 27

Вправа 397 на стор. 140

Номер слайду 28

Перевірьмо!Високо-превисоко, відучора, часто-густо, щовесни, нашвидку, зрідка, вчетверо, внічию, знадвору, десь-то, пліч-о-пліч, де-не-де, видимо-невидимо, хтозна-коли, звечора, по-нашому, по-іншому, з діда-прадіда, деколи, щомиті, по-козацькому, абиколи, врешті-решт, більш-менш, без кінця-краю, з давніх-давен.2. Наскрізь, завидна, зроду-віку, звечора, знадвору, вдосвіта, повсякчас, по-новому, геть-чисто, по-своєму, учетверо, набагато, навесні, рано-вранці, наполовину, зранку, наверх, усередині, начетверо, по-дитячому. СУПЕР!!!!

Номер слайду 29

Перегляньмо відео https://www.youtube.com/watch?v=ij3 CQJu. TR-s

Номер слайду 30

Перевірка знань. Випишіть словосполучення в колонку в тому порядку, як пишуться частини, взяті в дужки: 1) разом; 2) через дефіс; 3) окремо. Торгівля в/роздріб, сиділи (до) пізна, (по) справжньому влип, (по) нашому сказано, мчав (на) вскач, по/одну сторону, пропав (без) вісти, (по) вінця повен, (до) гори дном, (по) вовчому завив, складено (в) четверо, (в) цілому закінчили, вийшов (на) зустріч, на/бік ворога втік, відклав (на) завтра, заговорив (по) французьки, видніється ген (ген), узяв (за) багато, купив (на) виплат, кинув (на) відліг, (по) іншому думав син, з ним (за) одно, написано (по) латині, це мені (до) вподоби. Підкресліть останню букву в останньому слові кожного словосполучення. З цих букв прочитаєте закінчення вислову голландського філософа XVII ст. Б. Спінози: «Знаючи свої вади, ми...».

Номер слайду 31

Перевірка знань. Підкресліть останню букву в останньому слові кожного словосполучення. З цих букв прочитаєте закінчення вислову голландського філософа XVII ст. Б. Спінози: «Знаючи свої вади, ми БАЧИМО, ЧОГО ПОВИННІ УНИКАТИ». Разом. Торгівля вроздрібсиділи допізнамчав навскачпропав безвістидогори дномскладено вчетверовийшов назустрічузяв забагатокинув навідлігз ним заодно. Через дефіспо-справжньому влиппо-нашому сказанопо-вовчому завивзаговорив по-французькивидніється ген-генпо-іншому думав синнаписано по-латиніОкремо. По одну сторонупо вінця повенв цілому закінчилина бік ворога втіквідклав на завтракупив на виплатце мені до вподоби. Як ви розумієте цей вислів?

Номер слайду 32

Стор. 141. опрацювати тему. Письмово виконати вправу 400, а саме: списати речення, правильно записуючи слова та роставляючи пропущені розділові знаки. Зробити синтаксичний розбір 1-го та 2-го речення ( підкреслити члени речення)

Номер слайду 33

Правопис прислівників. Написання прислівникових сполук. Урок 4

Номер слайду 34

Перевірьмо домашнє завдання

Номер слайду 35

Інтерактивна гра. Склади пазл https://learningapps.org/view23291634

Номер слайду 36

тест1. Прислівниками є всі слова рядка. А зокола, безперестанку, тут. Б по-угорському, будь-що, щосереди. В догори, навмисне, навіть. Г почасти, пізно, перебиваючи. Д хтозна-де, сотня, безтактно

Номер слайду 37

тест 2. Літеру і треба писати на місці всіх пропусків у варіантіА поноч…, до реч…, утрич…Б заввишк.., заоч.., опівноч.. В укуп.., напівдороз… навік…Г по-вовч.., навесн.., удвіч... Д у віч.., сьогодн.., безвіст..

Номер слайду 38

тест 3. Літеру и треба писати на місці всіх пропусків у варіантіА по-ведмеж.., удвіч.., навтік.. Б навскок.., настільк.., зарад.. В докуп.., навкруг.., наспод.. Г нахильц.., інкол.., анітрох.. Д зовн.., мовчк.., по-китайськ..

Номер слайду 39

тест 4. Разом треба писати прислівник у реченніА Що/вечора дівчинонька в садочок виходить. Б І блідий місяць на ту пору із хмари де/де визирав. В У неділю вранці/рано поле вкрилося туманом. Г Без ворогів можна в світі як/небудь прожити. Д Один собі навік/віку в снігу заночую.

Номер слайду 40

тест 5. Разом треба писати у варіантіА по/польськи, на/вхрест, по/тиху. Б до/щенту, на/весні, в/основному. В з/висока, на/вшпиньки, уві/сніГ на/гору, з/середини, по/іншому. Д за/панібрата, не/сказанно, у/день

Номер слайду 41

тест6. Через дефіс треба писати всі прислівники у варіантіА по/середині, по/київськи, по/третєБ час/від/часу, коли/не/коли, як/не/як. В рік/у/рік, вряди/годи, будь/де. Г сам/собою, повік/віки, такий/сякий. Д по/латині, тет/а/тет, по/свійськи

Номер слайду 42

тест7. Виділена сполука не є прислівником і її треба писати окремо в рядку. А На/четверо розкопана, розрита могила. Б Вони в/двох хутенько піднялися на гору. В У/перше ми зустрілися давно. Г Поїхали спочатку в/перше село, потім — далі. Д Горде місто раз одбилось, потім — в/друге.

Номер слайду 43

тест8. Окремо треба писати всі прислівники у варіантіА поза/торік, з/розгону, до/смаку. Б по/черзі, по/можливості, в/міру. В на/сміх, при/вселюдно, під/час. Г як/слід, на/тщесерце, за/кордон. Д у/ночі, до/сих/пір, до/останку

Номер слайду 44

тест9. Правильно написано всі прислівники рядка. А спідлоба, вдвічі, аніскільки. Б уранці, день у день, в п’яте. В поза торік, як-не-як, на жаль. Г будь ласка, що ночі, по-перше. Д з ліва, раз у раз, ледве-ледве

Номер слайду 45

тест10. Іменником є виділене слово в реченніА Яке добре гостювання було завжди в бабусі!Б З усіх іспитів він отримав «добре». В Мені давно не було так добре й затишно. Г У нього було добре, щире серце.

Номер слайду 46

тест11. Укажіть рядок з прислівниками, від яких можна утворити ступені порівняння: А. прекрасно, боляче, біло, зранку; Б. щоденно, міцно, вчора, виразно; В. по-німецьки, весело, помітно, зручно; Г. холодно, спокійно, сумлінно, врочисто

Номер слайду 47

тест 12. Знайдіть речення, у якому нема прислівників:варіанти відповідей  А. Знайомі з дитинства рідні місця чомусь викликали сьогодні в дівчини ясний неспокій. Б. Глянула вгору на горби, які височіли над рікою.   В. Вони були голі, руді.   Г. Ще малим дівчам вона блукала отут з подругами, купалась ось у тому загоні з похилою вербою. 

Номер слайду 48

Перевірьмо!1 Б2 А3 Б4 А5 Д6 Д7 Г8 Б9 А10 Б11 Г12 В

Номер слайду 49

pptx
Додано
2 квітня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку