STEM чи STEAM: в чому відмінності?S - science – наука. Т - technology – технології E - engineering – інженерія А - arts - мистецтво. M - maths - математика. В “STEAM” до підходу додається arts – гуманітарні науки, вивчення мов, танці, драма, музика, візуальне мистецтво та знання в сфері нових медіа.
Основна відмінність підходу STEM від STEAMОсновна відмінність підходу STEM від STEAM полягає в тому, що STEM фокусується на наукових концепціях. А ось STEAM досліджує ті ж концепції, але робить це за допомогою методів дослідження і навчання, які застосовуються як частина творчого процесу
STEAM – це далеко не новий підхід. STEAM – це далеко не новий підхід. Вчені, такі як Леонардо да Вінчі, давно вже довели нам, як важливо комбінувати науку і мистецтво, щоб здійснювати відкриття. Це набагато більше, ніж просто абревіатура. Це філософія освіти, яка дозволяє використовувати навички викладачів, щоб показати, як їхній предмет можна застосувати в реальному житті.
STEAM – це далеко не новий підхід. STEM і STEAM не нові, це спосіб застосування інтегрованої форми навчання, яка дуже близька до реального життя. Замість того, щоб викладати науки окремо, їх можна викладати разом таким чином, щоб показати, як знання з різних областей доповнюють і підкріплюють одне одного
Чому STEАM-освіта важлива?Додавання різних видів мистецтв до підходу STEM допомагає нам формувати критичне мислення в учнів, а також вирішувати реальні проблеми через творчий підхід. Мистецтво – це не просто малювання в студії. Мистецтво – це пошук оригінальних способів вирішення проблем, інтеграції принципів з різних областей або способів подання інформації.
Навички, яким треба навчити дітей сьогодні, щоб вони були затребувані завтракреативне мисленняінформаційна грамотність та використання ІКТкомунікації рідною та іноземними мовамидослідницька діяльність та винахідливістьспівробітництво та підприємливістьробота в команді та відповідальність
Сучасний учень повинен не лише знати та уміти аналізувати художні тексти, а й знаходити у творі джерело для нових ідей, які можна реалізувати, використавши інші науки: інформатику, біологію, географію та інші дисципліни. Залучення педагогами здобувачів освіти до STEM-напрямку на уроках літератури дасть можливість розвиватися їм не лише творчо, а й креативно.
Використані ресурси Відділ STEM-освіти [Електронний ресурс] // Інститут модернізації змісту освіти. – Режим доступу до ресурсу: https://imzo.gov.ua/pro-imzo/struktura/viddilstem-osviti. Вебінар «STEM у школі: методичні рекомендації щодо впровадження на уроках» https://www.youtube.com/watch?v=cr. OG1 VURA60; Упровадження елементів STEM- (STEAM- чи STREAM-) освіти на уроках зарубіжної літератури через проектно-дослідницьку діяльність. Дячок С. О.