Спосіб знаходження однакової величини Задача. Маса 6 однакових гусей складає 30 кг. Яка маса 4 таких самих гусей? Про що розповідається в цій задачі? Які величини містить ця задача? Розгляньте короткий запис цієї задачі: Випадки Загальна маса (кг) Маса 1 гуски (кг) Кількість гусей (шт.) І 30 кг 6 шт. Однакова ІІ ? 4 шт.
Аналіз задачі Що треба знати, щоб відповісти на запитання задачі? Якою арифметичною дією відповімо на запитання задачі? Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? Що сказано в задачі про масу 1 гуски в першому та другому випадках? Що треба знати, щоб знайти масу 1 гуски – однакову величину?
Розв’язання задачі Розбийте цю задачу на прості, сформулюйте кожну просту задачу. Складіть план розв’язування задачі та запишіть її розв’язання. 1) 30 : 6 = 5 ( кг) – маса 1 гуски, однакова величина. 2) 5 · 4 = 20 (кг) – загальна маса 4 гусей. Відповідь: 20 кг маса 4 таких самих гусей. ? 4 30 6 ? : .
Розв’яжіть і порівняйте задачі Купили банани і апельсини по однаковій ціні. За 6 кг бананів заплатили 60 грн. Скільки коштує 4 кг апельсинів ? Вартість 6 кг бананів і 4 кг апельсинів однакова. Ціна кілограму бананів 10 грн. Яка ціна кілограму апельсинів? Купили однакову кількість кілограмів бананів і апельсинів. За банани заплатили 40 грн. Скільки коштують апельсини, якщо ціна бананів 10 грн., а ціна апельсинів 15 грн.?
Підсумок Для того, щоб розв’язати задачу на знаходження четвертого пропорційного способом знаходження однакової величини треба: Першою дією знайти значення однакової величини за відомими значеннями двох інших величин стосовно одного з випадків. Другою дією відповісти на запитання задачі.
Список використаних джерел Богданович М. В., Лишенко Г. П. Математика: Підруч. 4 клас Рекомендовано Міністерством освіти і гауки України. – Київ: Генеза, 2015. – 176 с. Володарська М. О. Усі уроки математики. 4 клас. / М.О.Володарська, Н. О. Ковальчук, Г. П. Мазурок, А.І.Настенко О. В. Тонконог. – Х.: Вид. група «Основа», 2015. – 416 с. Скворцова С.О. Методика навчання розв’язування сюжетних задач у початковій школі: Навчально-методичний посібник для студентів за спеціальністю 6.010100 «Початкове навчання». – Частина ІІ – Методика формування в молодших школярів умінь розв’язувати задачі певних видів. – Одеса : Фенікс, 2011. – 156 с. Математика.Навчальні програми для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. 2015 р.