Пропаганда під час Другої світової війни

Про матеріал
Пропаганда, яку використовувала німецька нацистська партія в роки, що передували та під час диктатури Адольфа Гітлера в Німеччині з 1933 по 1945 рік.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготував: Панкратов Олексій. Пропаганда під час Другої світової війни

Номер слайду 2

Під час Другої світової війни необхідність мобілізувати збройні сили і населення для ведення важкої війни, а також впливати на ворожу армію і населення зайнятих ворожих територій, обернулася розквітом в воюючих країнах різних пропагандистських технологій, які стали невід'ємною частиною самої війни. У хід йшли не тільки плакати і листівки, а й звукозаписи, радіопрограми, прямі пропагандистські аудіотрансляції на ворожі окопи, створення колабораціоністичних організацій. Початок

Номер слайду 3

Радянська пропаганда. З 1933 по 1941рр. образ нациської Німеччини зазнав трансформації кілька разів: 1933 — серпень 1939рр. — образ Німеччини як ворога при поділі нацистської держави і німецького народу; серпень 1939 — травень-червень 1941р. — зняття антинацистських акцентів; травень 1941— 22 червня 1941р.— повернення в пропаганду образу нацистської Німеччини як ворога в передвоєнних умовах. Цією діяльністю займалося Управління пропаганди і агітації ЦК ВКП(б) і Відділ роботи з військами противника Головного політичного управління РСЧА[1]. Періодична преса була провідною формою радянської пропаганди. Сформований радянською пропагандою образ ворога в особі Німеччини, нацистської верхівки і нацизму — став важливим фактором моральнополітичної підготовки СРСР до війни. Істотною складовою радянської пропаганди стало різке неприйняття расизму , нацизму , антисемітизму і шовінізму як прояв загальнолюдської складової ціннісних акцентів.

Номер слайду 4

Пропаганда навласне населення і армію. Пропаганда була зворотним боком силового впливу воюючої держави, зайнятого одночасно озброєним протистоянням на фронті і забезпеченням ефективної роботи тилу. З початком війни жителі втягнутих в неї країн зіткнулися з небезпекою втрати здоров'я і життя, різким зниженням рівня споживання, руйнуванням звичного соціального середовища. Пропагандистська робота була покликана знизити рівень соціального стресу, сприяти підвищенню бойового духу в армії і продуктивності праці в тилу. Майже всі матеріали подібного роду можна умовно розділити на дві категорії— зображують «своїх» і ворогів.«Свої» в пропагандистських матеріалах постають сильними, впевненими в собі людьми. Як правило, широко використовуються зображення державних символів, політичних лідерів, популярних історичних персонажів (частіше пов'язаних з військовою історією). Сама війна в таких матеріалах постає справедливою, зумовленою необхідністю вирішення важливого загальнонаціонального завдання (наприклад, «порятунку європейської цивілізації від більшовизму» або «захисту соціалістичної Батьківщини від німецько-фашистських загарбників»). Народ постає як єдина і незламна сила. В пропагандистських матеріалах перебування на фронті не зв'язується з небезпекою.

Номер слайду 5

Вороги в радянских матеріалах. Вороги в пропагандистських матеріалах постають жалюгідними, безпорадними і нелюдськими монстрами. У деяких випадках центральною ланкою пропагандистського матеріалу стає не сам ворог, а нелюдськість і руйнівність його дій. Це пов'язано з необхідністю одночасно придушити в своїх солдатах страх по відношенню до ворога, вселити в них рішучість і деперсоніфікувати образ противника— зробити так, щоб він не сприймався як людина і в нього було легше стріляти. Як правило, в таких матеріалах сильні мотиви захисту своєї країни, свого будинку, а також мотив помсти.

Номер слайду 6

Пропаганда союзників. Друга світова війна є одним з найяскравіших прикладів репрезентації образу ворога в пропагандистських компаніях. Від того як політики і їх пропагандисти могли зобразити своїх головних військових, політичних та ідеологічних супротивників, навмисно спотворити їх образ, підкреслити негативні риси цього образу, мотивувати звичайну людину не тільки захищати інтереси своєї країни, а й певну ідеологію, залежала доля держав і народів, а також майбутнє всього людства. 

Номер слайду 7

Нацистська пропаганда. Пропаганда, яку використовувала німецька нацистська партія в роки, що передували та під час диктатури Адольфа Гітлера в Німеччині з 1933 по 1945 рік, була ключовим інструментом для здобуття та збереження влади, а також для реалізації нацистської політики.

Номер слайду 8

Спрямована на власне населення і армію. Основою розробленої Геббельсом концепції було інформування та вплив на населення Рейху через радіо— відповідно, практично в кожній німецькій родині був радіоприймач. За роки війни було випущено 150—180 пропагандистських фільмів (із загального числа близько 1300). В кінотеатрах перед кожним сеансом влаштовувався перегляд (обов'язковий, пропустити було неможливо) пропагандистського кіножурналу «Die Deutsche Wochenschau» — на початку війни тривалістю 10-15 хв., в кінці — вже півгодини.

Номер слайду 9

На передовій широко застосовувалися гучномовні рупорні установки, для поширення листівок— агітаційні снаряди і реактивні міни. Листівки Третього рейху для СРСР здебільшого поширювалися літаками люфтваффе. Активно використовувалися факти захоплення в полон або загибелі значущих фігур противника (німецькі листівки з Яковом Джугашвілі, сином Сталіна, сина Хрущова Леоніда, великих воєначальників). Спрямована на армію противника

Номер слайду 10

Пропаганда на окупованих територіях. Під час Другої світової війни тривалу окупацію великих і різнорідних густонаселених просторів території ворога виробляла тільки одна сторона— Німеччина і її союзники. Саме досвід Німеччини в цьому сенсі представляє найбільший інтерес. Оскільки до різних територій, які опинилися в окупації, у німців був різний інтерес, відповідно різними були способи управління підвладними країнами і застосовувалися різні пропагандистські прийоми. Так, жителі захопленої Скандинавії вважалися «арійцями», повноцінними громадянами Рейху, які повинні брати активну участь в його справах.

Номер слайду 11

Посиланняwikipedia.org

pptx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
22 квітня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку