Роль командної роботи в Кіберспорті

Про матеріал

1. Як формуються команди

  • Команди формуються тоді, коли люди із спільними уподобаннями, і ставленнями бажають прийти і працювати разом для досягнення спільної мети. Команди грають дуже важливу роль як в організації, так і в житті окремо взятої особистості. Найбільш яскраво підкреслює важливість спільної роботи у команді вираз Генрі Форда: «Зібратися разом це початок. Залишатися разом це прогрес. Працювати разом це успіх». Кожен працівник залежить від колеги по роботі, а для того, щоб працювати разом і ефективно сприяти розвитку, жоден співробітник не може працювати поодинці. Це ж саме стосується і кіберспорту, згуртованість яка може вивести діяльність команди на високий рівень. Проблема формування і існування команд є актуальною для кіберспорту. Команди відрізняються від інших типів груп тим, що їх члени орієнтовані на загальну мету, а використовуючи знання, вміння та навички своїх учасників, команда може досягти високих результатів. В організації, команди, є робочими групами, які створюються для вирішення певних завдань; їм надаються усі необхідні ресурси і повноваження для досягнення кінцевого результату, за який вони, відповідно, несуть повну відповідальність.

2. Загалом, є багато визначень команди , зокрема:

- «команда – це невелика кількість людей з взаємодоповнюючими навичками, які прагнуть до спільної мети, виконують завдання та підходи, за які вони взаємно відповідальні»

- «люди, що працюють разом на певному шляху для досягнення загальної мети або місії.

- «команда група людей, що працюють разом для досягнення спільної мети»

- «група, в якій члени інтенсивно працюють разом для досягнення спільної мети групи».

Отже, узагальнюючи усе вищезазначене термін «команда» можна визначити – як групу креативних людей згуртовану навколо одного лідера, що займаються спільною справою із задоволенням, сполучають свою особисту мету із загальною, і свідомо взаємодіють один з одним для її досягнення, а результатом їхньої справи є якісно виконана робота та досягнена чітко поставлена мета.

3. Як потрапити в кіберспорт

  • Просто гра в комп'ютерні ігри і кіберспорт - різні речі. Перше - це просто розвага. А кіберспорт - це коли люди змагаються, а гра виступає інструментом - як м'яч і поле у футболі. Зараз є величезний розрив між аматорським і професійним кіберспортом. Якщо ви сидите вдома і граєте в якусь гру, ви не в кіберспорті насправді. Ви можете брати участь в онлайнових турнірах і т.д., але вам це навряд чи щось серйозне дасть. Зіркою вдома не станеш. Потрібно вибиратися на турніри офлайн, знаходити постійних партнерів по команді, щоб грати, тренуватися, кудись виїжджати. Потрібно намагатися пробитися в якусь команду, яка забезпечить вам поїздки на зіркові заходи і зможе платити хоч мінімальні гроші, щоб ви могли дуже багато грати. Тому що ті, хто зараз на серйозному рівні, грають навіть не 8, а більше годин на день. Якщо ви не можете собі дозволити такий графік, швидше за все, у вас нічого не вийде.

4. Як проходять турніри

  • Загальноприйнятої системи проведення немає. Але зазвичай виділяють дві стадії. Першу - яка проходить за груповою або швейцарською системою, де відсіюється частина команд. І другу (play-off) - яка проходить на виліт до визначення переможця. Дисципліни регулярно змінюються. Це пов'язано з виходом нових ігор, заточених під кіберспорт. Зараз в світі найпопулярніші League of Legends, Dota 2 і Counter-Strike: Global Offensive. Кілька років тому ще не було CS:GO і Dota 2. Ще раніше популярними були Counter-Strike 1.6, Dota, Quake III і StarCraft.

5. Хто робить кіберспорт

  • Кіберспорт - це ціла індустрія, в основі якої лежать засновники комп'ютерних ігор, на кшталт Wargaming. Змагання організовують кіберспортивні ліги. Наприклад, ESL - eSports Lig – так називають кіберспорт на Заході. Далі до роботи підключаються студії, які коментують змагання, і створюють так званий тематичний контент - інтерв'ю з гравцями команд, документальні фільми, навчальні гіди для новачків, тощо. По-перше, кілька разів на рік турніри проводять самі розробники ігор. Там найбільші призові фонди, тому там беруть участь елітні команди. По-друге, є ще ряд великих турнірів, які проходять за підтримки розробників або самостійно. Є організації, які проводять події кіберспорту. Схема змагань зараз не впорядкована. Але всі великі організатори один одного знають, тому намагаються погоджувати дати своїх турнірів, щоб вони не перетиналися і у всіх були представлені кращі команди. На глобальному рівні в кіберспорті крутяться мільйони, а на локальному, на жаль, за кілька років все померло. Немає постійних команд, немає регулярних турнірів, і все доводиться будувати заново.

6. Монетизація

  • Є різні види монетизації, але в основному це недорогі або free-to-play ігри, в яких людина стежить за своєю улюбленою командою і може, наприклад, купити за 1-2 долари віртуальну наклейку з логотипом або автографом гравця. Таких фанатів мільйони, і в сумі це складається у великі гроші. Частина цих грошей може йти на призові фонди турнірів, гравці отримують більше грошей, стають зірками, залучають у гру ще більше людей, а розробник отримує більше прибутку. Турніри не від розробника монетизуються в основному за рахунок реклами. Важливу роль при цьому відіграють трансляції турнірів - великі турніри дивляться сотні тисяч людей. Був момент, коли трансляції одночасно дивилися мільйон осіб. До того ж, за кілька днів змагань ця цифра значно зростала. По телевізору майже немає трансляцій. В першу чергу транслюють через Twitch. Потім йде Youtube, який зараз багато вкладає в трансляцію кіберспорту, підписує ексклюзивні контракти. По суті, весь кіберспорт будується навколо уболівальників. Робиться все, щоб вони витрачали якомога більше грошей.

7. Роль судді

  • Сьогодні все набагато простіше, ніж 10 років тому. Ігри більше пристосовані для проведення змагань. Набагато менше багів, глюків, пишуться демки, простіше налаштовуються сервери і т.д. Раніше судді потрібно було знати купу специфічних речей і дуже непогано розбиратися у грі. Сьогодні роль судді - це скоріше роль організатора. Звичайно, потрібно досконально знати різні турнірні системи, мати уявлення про гру, за якою проходить турнір. Але головне - потрібен досвід.

8. Тренер

  • Ігри в кіберспорті змінюються швидко, і тут немає поняття "тренер", як в звичайному спорті. Ігри, які задіяні в основних дисциплінах, є там тільки по 4-5 років. Тому тренери в них грають стільки ж, скільки і гравці. Фактично вони не можуть розповісти чогось нового. Але вони можуть стежити за командами конкурентів, за трендами, дивитися записи ігор. Вони можуть помічати звички, заготовки суперника. У самих гравців немає на це часу. Плюс - вони спостерігають за процесом гри. Коли граєш, часто не бачиш ситуацію в цілому. А тренер може сказати, хто в певній ситуації мав рацію, а хто зробив помилку, і як її уникнути.

9. За що виганяють з команди і як переманюють гравців

  • У контракті між командою і гравцем можна прописати що завгодно, інше питання - чи буде це працювати. Деякі організації вводять штрафи за пропуски ігор, неспортивну поведінку, невиконання медіаплану та інше. Все індивідуально і залежить від гравців та організації. Тут організації потрібно лавірувати: з одного боку - підтримувати хорошу атмосферу серед гравців, з іншого - підтримувати дисципліну. З команди виганяють, якщо виникає внутрішній конфлікт, і вона не може залишатися єдиним цілим. Або якщо у гравця падають мотивація, особистий скіл, і це стає перешкодою в досягненні результату. Проблема переманювання гравців дуже актуальна. В інтернеті легко знайти гравця і написати йому повідомлення. Серед великих команд зазвичай все вирішується полюбовно - важлива репутація. З маленької же команди в більшу часто виманюють, просто пообіцявши в кілька разів більшу зарплату. Сьогодні в більшості країн немає нормального юридичного регулювання в сфері кіберспорту. Найчастіше контракти носять умовний характер і реально не захищають сторони. Оскільки немає глобальної федерації, яка могла би накласти санкції на гравців і команди за переманювання, в суді справу теж не відстояти. Тому гравці можуть піти, а команда втратить гроші та час, і нічого не зможе зробити.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Львівський державний університет фізичної культури

імені Івана Боберського

 

 

 

 

 

Роль командної роботи в Кіберспорті

 

 

 

 

 

 

Виконав

Кункевич Олег Анатолійович

 

 

 

 

 

 

 

Львів – 2021

  1. Роль командної роботи в Кіберспорті.

Як формуються команди

Команди формуються тоді, коли люди із спільними уподобаннями, і ставленнями бажають прийти і працювати разом для досягнення спільної мети. Команди грають дуже важливу роль як в організації, так і в житті окремо взятої особистості. Найбільш яскраво підкреслює важливість спільної роботи у команді вираз Генрі Форда: «Зібратися разом це початок. Залишатися разом це прогрес. Працювати разом це успіх». Кожен працівник залежить від колеги по роботі, а для того, щоб працювати разом і ефективно сприяти розвитку, жоден співробітник не може працювати поодинці. Це ж саме стосується і кіберспорту, згуртованість яка може вивести діяльність команди на високий рівень. Проблема формування і існування команд є актуальною для кіберспорту. Команди відрізняються від інших типів груп тим, що їх члени орієнтовані на загальну мету, а використовуючи знання, вміння та навички своїх учасників, команда може досягти високих результатів. В організації, команди, є робочими групами, які створюються для вирішення певних завдань; їм надаються усі необхідні ресурси і повноваження для досягнення кінцевого результату, за який вони, відповідно, несуть повну відповідальність.

Загалом, є багато визначень команди , зокрема:

- «команда – це невелика кількість людей з взаємодоповнюючими навичками, які прагнуть до спільної мети, виконують завдання та підходи, за які вони взаємно відповідальні»

- «люди, що працюють разом на певному шляху для досягнення загальної мети або місії.

- «команда група людей, що працюють разом для досягнення спільної мети»

- «група, в якій члени інтенсивно працюють разом для досягнення спільної мети групи».

Отже, узагальнюючи усе вищезазначене термін «команда» можна визначити – як групу креативних людей згуртовану навколо одного лідера, що займаються спільною справою із задоволенням, сполучають свою особисту мету із загальною, і свідомо взаємодіють один з одним для її досягнення, а результатом їхньої справи є якісно виконана робота та досягнена чітко поставлена мета.

Як потрапити в кіберспорт

Просто гра в комп'ютерні ігри і кіберспорт - різні речі. Перше - це просто розвага. А кіберспорт - це коли люди змагаються, а гра виступає інструментом - як м'яч і поле у футболі. Зараз є величезний розрив між аматорським і професійним кіберспортом. Якщо ви сидите вдома і граєте в якусь гру, ви не в кіберспорті насправді. Ви можете брати участь в онлайнових турнірах і т.д., але вам це навряд чи щось серйозне дасть. Зіркою вдома не станеш. Потрібно вибиратися на турніри офлайн, знаходити постійних партнерів по команді, щоб грати, тренуватися, кудись виїжджати. Потрібно намагатися пробитися в якусь команду, яка забезпечить вам поїздки на зіркові заходи і зможе платити хоч мінімальні гроші, щоб ви могли дуже багато грати. Тому що ті, хто зараз на серйозному рівні, грають навіть не 8, а більше годин на день. Якщо ви не можете собі дозволити такий графік, швидше за все, у вас нічого не вийде.

Як проходять турніри

Загальноприйнятої системи проведення немає. Але зазвичай виділяють дві стадії. Першу - яка проходить за груповою або швейцарською системою, де відсіюється частина команд. І другу (play-off) - яка проходить на виліт до визначення переможця. Дисципліни регулярно змінюються. Це пов'язано з виходом нових ігор, заточених під кіберспорт. Зараз в світі найпопулярніші League of Legends, Dota 2 і Counter-Strike: Global Offensive. Кілька років тому ще не було CS:GO і Dota 2. Ще раніше популярними були Counter-Strike 1.6, Dota, Quake III і StarCraft.

Хто робить кіберспорт

Кіберспорт - це ціла індустрія, в основі якої лежать засновники комп'ютерних ігор, на кшталт Wargaming. Змагання організовують кіберспортивні ліги. Наприклад, ESL - eSports Lig – так називають кіберспорт на Заході. Далі до роботи підключаються студії, які коментують змагання, і створюють так званий тематичний контент - інтерв'ю з гравцями команд, документальні фільми, навчальні гіди для новачків, тощо. По-перше, кілька разів на рік турніри проводять самі розробники ігор. Там найбільші призові фонди, тому там беруть участь елітні команди. По-друге, є ще ряд великих турнірів, які проходять за підтримки розробників або самостійно. Є організації, які проводять події кіберспорту. Схема змагань зараз не впорядкована. Але всі великі організатори один одного знають, тому намагаються погоджувати дати своїх турнірів, щоб вони не перетиналися і у всіх були представлені кращі команди. На глобальному рівні в кіберспорті крутяться мільйони, а на локальному, на жаль, за кілька років все померло. Немає постійних команд, немає регулярних турнірів, і все доводиться будувати заново.

 

Монетизація

Є різні види монетизації, але в основному це недорогі або free-to-play ігри, в яких людина стежить за своєю улюбленою командою і може, наприклад, купити за 1-2 долари віртуальну наклейку з логотипом або автографом гравця. Таких фанатів мільйони, і в сумі це складається у великі гроші. Частина цих грошей може йти на призові фонди турнірів, гравці отримують більше грошей, стають зірками, залучають у гру ще більше людей, а розробник отримує більше прибутку. Турніри не від розробника монетизуються в основному за рахунок реклами. Важливу роль при цьому відіграють трансляції турнірів - великі турніри дивляться сотні тисяч людей. Був момент, коли трансляції одночасно дивилися мільйон осіб. До того ж, за кілька днів змагань ця цифра значно зростала. По телевізору майже немає трансляцій. В першу чергу транслюють через Twitch. Потім йде Youtube, який зараз багато вкладає в трансляцію кіберспорту, підписує ексклюзивні контракти. По суті, весь кіберспорт будується навколо уболівальників. Робиться все, щоб вони витрачали якомога більше грошей.

Роль судді

Сьогодні все набагато простіше, ніж 10 років тому. Ігри більше пристосовані для проведення змагань. Набагато менше багів, глюків, пишуться демки, простіше налаштовуються сервери і т.д. Раніше судді потрібно було знати купу специфічних речей і дуже непогано розбиратися у грі. Сьогодні роль судді - це скоріше роль організатора. Звичайно, потрібно досконально знати різні турнірні системи, мати уявлення про гру, за якою проходить турнір. Але головне - потрібен досвід.

Тренер

Ігри в кіберспорті змінюються швидко, і тут немає поняття "тренер", як в звичайному спорті. Ігри, які задіяні в основних дисциплінах, є там тільки по 4-5 років. Тому тренери в них грають стільки ж, скільки і гравці. Фактично вони не можуть розповісти чогось нового. Але вони можуть стежити за командами конкурентів, за трендами, дивитися записи ігор. Вони можуть помічати звички, заготовки суперника. У самих гравців немає на це часу. Плюс - вони спостерігають за процесом гри. Коли граєш, часто не бачиш ситуацію в цілому. А тренер може сказати, хто в певній ситуації мав рацію, а хто зробив помилку, і як її уникнути.

За що виганяють з команди і як переманюють гравців

У контракті між командою і гравцем можна прописати що завгодно, інше питання - чи буде це працювати. Деякі організації вводять штрафи за пропуски ігор, неспортивну поведінку, невиконання медіаплану та інше. Все індивідуально і залежить від гравців та організації. Тут організації потрібно лавірувати: з одного боку - підтримувати хорошу атмосферу серед гравців, з іншого - підтримувати дисципліну. З команди виганяють, якщо виникає внутрішній конфлікт, і вона не може залишатися єдиним цілим. Або якщо у гравця падають мотивація, особистий скіл, і це стає перешкодою в досягненні результату. Проблема переманювання гравців дуже актуальна. В інтернеті легко знайти гравця і написати йому повідомлення. Серед великих команд зазвичай все вирішується полюбовно - важлива репутація. З маленької же команди в більшу часто виманюють, просто пообіцявши в кілька разів більшу зарплату. Сьогодні в більшості країн немає нормального юридичного регулювання в сфері кіберспорту. Найчастіше контракти носять умовний характер і реально не захищають сторони. Оскільки немає глобальної федерації, яка могла би накласти санкції на гравців і команди за переманювання, в суді справу теж не відстояти. Тому гравці можуть піти, а команда втратить гроші та час, і нічого не зможе зробити.

 

docx
Додано
4 грудня 2021
Переглядів
351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку