Рослини та тварини водно-болотних угідь

Про матеріал
Ознайомити учнів із поняттям «водно-болотні угіддя», з деякими рослинами та тваринами водно-болотних угідь, підвищувати рівень екологічної культури учнів, розвивати спостережливість, мовлення, виховувати бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

http://wetlands.biomon.org/wp-content/uploads/2010/11/DSC_0230-for-web.jpgКартинки по запросу "водно-болотны угіддя" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вчитель початкових класів

                                                                          Малофонтанського НВК

                                                                          Москаленко С.В.

 

 

 2020 рік

 

 

Тема:    Рослини та тварини водно-болотних угідь

 

Мета:  - ознайомити учнів із поняттям «водно-болотні угіддя»,  з деякими

              рослинами та тваринами водно-болотних угідь, підвищувати рівень

              екологічної культури учнів, розвивати спостережливість, мовлення,

              виховувати бережне ставлення до природи.

 

Обладнання:  загадки, зображення рослин та тварин.

 

Хід уроку:    І. Організаційний момент.

 

                      ІІ. Повідомлення теми уроку:

 

 Загадка:  Ні море, ні земля, корабель не плаває, а ходити неможна.  (Болото)

Сьогодні ми з вами дізнаємося, що таке болото, водно-болотні угіддя та

чи є  там  життя.

 

ІІІ. Робота  над  темою  уроку:

 

 1. Розповідь вчителя з елементами бесіди:

    -Діти, що таке болото?  ( це ділянки суші, де ґрунти постійно або більшу

https://st.depositphotos.com/1227027/2577/i/450/depositphotos_25772601-stock-photo-swedish-swamp.jpg   частину року перезволожені).

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   - Як ви ставитеся до боліт?  (Відповіді дітей)

   У наші дні відношення до боліт змінюється.

   Головна цінність боліт – це здатність накопичувати воду і покращувати

її якість. Болота-це охоронці всіх інших водних екосистем, що забезпечують

біосферу прісною і чистою водою.

   Щорічно 2 лютого відзначають Всесвітній день охорони водно-болотних

угідь. Цей день було започатковано за рішенням ЮНЕСКО в 1971 році

у зв’язку з підписанням в іранському місті Рамсар «Конвенції про водно-

болотні угіддя», яке має  міжнародне значення головним чином як середовище існування водоплавних птахів.

   Головна мета цього дня – звернути увагу людей на цінність водно-

болотних угідь для підтримки сталого розвитку на нашій планеті, а також

охорона морських заток, озер і заболочених територій від забруднення

хімічними відходами. 

 

2. - А зараз я вам пропоную «прогулятися» по болоту.

    - Чи боїтеся ви по ньому ходити?   (відповіді дітей).

   Сьогодні на нашій прогулянці ми ознайомимося з рослинами та тваринами,

які живуть на болоті.

   Рослин на болоті росте не багато, але вони є і дуже своєрідні. Вони не здатні виростати на інших територіях, так як не витримують конкуренцію з іншими видами. Важко рослинам на болоті: велика кількість вологи, а повітря і тепло погано проникають в глиб торф’яної товщі, вода бідна азотом, відрізняється кислою реакцією. В таких умовах можуть жити деякі рослини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Рогіз                                                           Латаття  біле

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рогіз та біле латаття мають дуже товсті кореневища.

 

 

  Ряска                                         Калужниця  болотна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загадка:  М’який, а не пух, зелений, а не трава.  (Мох).

  Найбільше на болоті мохів. Пухнастим зелено-бурим, коричневим килимом

вони покривають все купини і поглиблення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Також на болоті можна зібрати дуже смачні ягоди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- А які тварини живуть на болоті?

  Болото – місце проживання багатьох тварин. Тут вони находять їжу та

укриття. Одним з головних елементів боліт є водоплавні птахи. Вони

забезпечують світову єдність системи водно-болотних угідь, мігруючих з

однієї частини світу в іншу.

Болотні птахи: гуси, качки, журавлі, чаплі.

На болотах годуються і хижі птахи: беркут, сова болотна, осоїди, глухарі.

З плазунів болота населяють: гадюка звичайна і живородні ящірки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Висновок:  - Для чого потрібні болота в природі?

 

      Якщо зникнуть болота, то:

      - клімат стане більш сухим;

      - збідніють річки;

      - не буде ягід, грибних місць;

      - зникне болотна фауна і флора;

 

                         - Яке значення водно-болотних угідь?

 

      - Болота накопичують і зберігають воду.

      - Очищують воду.

      - Підтримують біологічне різноманіття (рослини, тварини).

 

V. Підсумок уроку:  - Про що сьогодні говорили?

                                    - Що вам сьогодні особливо запам’яталося?

                                    - Що нового дізналися?

   Кожен із нас може внести свій невеликий внесок в охорону водойм.

Це дуже просто. Це не вимагає грошей або багато часу. Головна ідея –

«не нашкодь»: - не забруднюй водоймище, біля якого ти живеш;

                          - не засмічуй берег, на якому ти відпочиваєш;

                          - висаджуй ліс в прибережній зоні;

                          - дотримуй правил полювання і рибного лову.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
6 січня 2022
Переглядів
1777
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку