Тема: Рослини восени (продовження). ( 1 клас)
Мета:Формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, парі, проявляти ініціативу); формувати предметні компетентності: узагальнити і систематизувати знання учнів про характерні ознаки осені в живій природі, збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю восени; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів, мислення, пам'ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції; пробуджувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою. Виховувати любов до природи.
Обладнання: зразки осіннього листя різних порід дерев, вироби з природного матеріалу, шаблони їжачків, листя верби.
Предмети, що інтегруються: природнича, технологічна, мовно-літературна.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч.
1.Привітання
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
(Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
2. Інформація.
-Скажіть, що ви сьогодні побачили, перш ніж вийти з дому до школи?
3. Щоденні новини.
-Що ви можете сказати про стан погоди сьогодні?
- Який сьогодні день? Число? Місяць?
- Яка пора року?
- Який стан неба?
- Чи є опади, вітер?
-Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від нашого уроку, яким він має бути? (цікавим, веселим, корисним, пізнавальним,продуктивним)
-А я очікую, що ви на уроці будете працьовитими, активними, життєрадісними, обізнаними та щасливими.
ІІ.Оголошення теми і мети уроку.
-На попередньому уроці ми ходили на екскурсію в осінній парк.
І сьогодні продовжимо вести розмову про рослини восени.
І урок хочу розпочати віршем. Адже гарний вірші допомагає побачити світ яскравішим, неначе розмальованим чарівними фарбами. Дуже хочу, щоб ви навчилися слухати вірші серцем, розуміти ті почуття, які хотів передати в них автор
Жовтень
Подивись, на видноколі,
Мов змінилися ліси.
Хто це їх у жовтий колір,
Так яскраво прикрасив?
Ось край річки – жовті клени
І берізки золоті.
А ялиночки зелені
Залишились в самоті.
І пишаються дерева
Золотим своїм вбранням.
-Це якийсь маляр, напевно,
Догодити хоче нам.
А маляр цей місяць Жовтень,
У відерцях чарівних
Жовту фарбу перебовтав
І розбризкує на них. (Н. Забіла)
- Як ви здогадалися, що мова йде саме про цю пору року?
Послухайте ще раз останню строфу вірша. Як ви розумієте слова «…. Жовтень у відерцях чарівних жовту фарбу перебовтав і розбризкує на них…»?
‒Який колір осені подобається вам найбільше? Чому?
‒Чому осінь часто називають золотою?
‒Який з осінніх кольорів нагадує золото?
‒Погляньте у вікно і назвіть слова, якими можна розповісти про осінь.
- Осінь хазяйнує скрізь, куди не поглянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори!
Фізхвилинка
- Діти, пограємось у гру «Так чи ні»?
- Чи відбувається це восени:
1.Осінь дарує нам полуниці;
2.Осінь фарбує листя у зелені кольори;
3.Восени ніч стає довшою, а день – коротшим;
4.Восени дощів дуже мало;
5.Осінь приходить після зими;
6.Осінь дарує нам картоплю, буряк, капусту;
7.Розцвітають підсніжники, тюльпани, нарциси ?
8.Жовтіють і відмирають трав'янисті рослини ?
9.Жовкне і опадає листя на деревах і кущах ?
10.Достигають плоди черешні, вишні, малини ?
11.Цвітуть яблуні, вишні, груші ?
12.Цвітуть чорнобривці, айстри, жоржини, хризантеми ?
13.Залишаються зеленими сосни і ялини ?
14.Достигають плоди калини, горобини, шипшини, дуба ?
4.Групове заняття.
Діти за допомогою шаблонів і листочків з верби роблять аплікацію їжачка.
Виставка учнівських робіт.
ІІ. Підсумок уроку
Які явища відбуваються з рослинами восени?
— Які зміни в природі спричиняють ці явища? (Осінь принесла прохолоду, знижується температура повітря, сонце світить, але не гріє. День стає коротше, осінні дощі холодні, перші заморозки.)
— Чому відбувається листопад у дерев і кущів?
— Чи є рослини, які на зиму не скидають листя?
— Яке значення має листопад для життя дерев і кущів?
Цікаво знати!
Листя, що впало, теж приносить користь. Розкладаючись, воно збагачує ґрунт добривами. Крім того, щільний килим торішнього листя служить хорошою перешкодою для дощової і паводкової води, не дає струмкам розмити родючий шар. Вкрите першим снігом опале листя — ця ще одна «ковдра» для тих, хто залишився зимувати на поверхні ґрунту.
Тема: Рослини восени (продовження). Вироби з природного матеріалу( 1 клас)
Мета:Формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, парі, проявляти ініціативу); формувати предметні компетентності: узагальнити і систематизувати знання учнів про характерні ознаки осені в живій природі, збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю восени; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів, мислення, пам’ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції; пробуджувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою. Виховувати любов до природи.
Обладнання: зразки осіннього листя різних порід дерев, вироби з природного матеріалу, шаблони їжачків, листя верби.
Предмети, що інтегруються: природнича, технологічна, мовно-літературна.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч.
1.Привітання
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
(Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
2. Інформація.
-Скажіть, що ви сьогодні побачили, перш ніж вийти з дому до школи?
-Що ви можете сказати про стан погоди сьогодні?
- Який сьогодні день? Число? Місяць?
- Яка пора року?
- Який стан неба?
- Чи є опади, вітер?
-Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від нашого уроку, яким він має бути? (цікавим, веселим, корисним, пізнавальним, казковим, проблемним, пошуковим, продуктивним)
-А я очікую, що ви на уроці будете працьовитими, активними, життєрадісними, обізнаними та щасливими.
ІІ.
-На попередньому уроці ми ходили на екскурсію в осінній парк.
І сьогодні продовжимо вести розмову про рослини восени.
І урок хочу розпочати віршем. Адже гарний вірші допомагає побачити світ яскравішим, неначе розмальованим чарівними фарбами. Дуже хочу, щоб ви навчилися слухати вірші серцем, розуміти ті почуття, які хотів передати в них автор
Жовтень
Подивись, на видноколі,
Мов змінилися ліси.
Хто це їх у жовтий колір,
Так яскраво прикрасив?
Ось край річки – жовті клени
І берізки золоті.
А ялиночки зелені
Залишились в самоті.
І пишаються дерева
Золотим своїм вбранням.
Догодити хоче нам.
А маляр цей місяць Жовтень,
У відерцях чарівних
Жовту фарбу перебовтав
І розбризкує на них. (Н. Забіла)
Послухайте ще раз останню строфу вірша. Як ви розумієте слова «…. Жовтень у відерцях чарівних жовту фарбу перебовтав і розбризкує на них…»?
- Осінь хазяйнує скрізь, куди не поглянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори!
Чи відбувається це восени:
1.Осінь дарує нам полуниці;
2.Осінь фарбує листя у зелені кольори;
3.Восени ніч стає довшою, а день – коротшим;
4.Восени дощів дуже мало;
5.Осінь приходить після зими;
6.Осінь дарує нам картоплю, буряк, капусту;
7.Розцвітають підсніжники, тюльпани, нарциси ?
8.Жовтіють і відмирають трав’янисті рослини ?
9.Жовкне і опадає листя на деревах і кущах ?
10.Достигають плоди черешні, вишні, малини ?
11.Цвітуть яблуні, вишні, груші ?
12.Цвітуть чорнобривці, айстри, жоржини, хризантеми ?
13.Залишаються зеленими сосни і ялини ?
14.Достигають плоди калини, горобини, шипшини, дуба ?
3. Щоденні новини.
Гра «Закінчи речення»
Прилетіла з першими прохолодними вітрами …Осінь.
Ніколи їй байдикувати, треба урожай ….
Вправно збирала у свій кошик …., …., ….., ….
Осінь пофарбувала в золотий колір …
На прощання помахала вона рукою перелітним…. .
Провела до вирію …, …, …, … .
Трудівниця осінь, піклувальниця!
4.Групове заняття.
Діти за допомогою шаблонів і листочків з верби роблять аплікацію їжачка.
Виставка учнівських робіт.
ІІ. Підсумок уроку
Які явища відбуваються з рослинами восени?
— Які зміни в природі спричиняють ці явища? (Осінь принесла прохолоду, знижується температура повітря, сонце світить, але не гріє. День стає коротше, осінні дощі холодні, перші заморозки.)
— Чому відбувається листопад у дерев і кущів?
— Чи є рослини, які на зиму не скидають листя?
— Яке значення має листопад для життя дерев і кущів?
Цікаво знати!
Листя, що впало, теж приносить користь. Розкладаючись, воно збагачує ґрунт добривами. Крім того, щільний килим торішнього листя служить хорошою перешкодою для дощової і паводкової води, не дає струмкам розмити родючий шар. Вкрите першим снігом опале листя — ця ще одна «ковдра» для тих, хто залишився зимувати на поверхні ґрунту.