Розробка уроку курсу за вибором "Каліграфія (з елементами розвитку зв язного мовлення), 1 клас.

Про матеріал

Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

І.Д. Ягупа, учитель початкових класів

КУ Сумська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №27, м. Суми, Сумської області

 

Курс за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку зв’язного мовлення)», 1 клас.

Урок № 7.

Тема уроку. Вправи на розвиток дрібної моторики. Навчання діалогу (телефонні розмови).

Мета уроку: повторити правила  штрихування, продовжувати складати короткі монологічні висловлювання; вчити дотримуватися правил мовленнєвого етикету у телефонних розмовах; формувати вміння використовувати діалогічне мовлення, правильно висловлювати свою думку; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність; виховувати дружні відносини і взаємоповагу у спілкуванні.

Обладнання: зошит з друкованої основи О. Нікулочкіної, кольорові олівці, альбом, мультимедійна презентація.

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас.

Біля парти станем чемно -

Хай мине час недаремно.

Будемо уважні і старанні всі,

       Сядемо рівненько на місця свої.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

            Продовжуємо нашу подорож у країну Письмоляндію. До нас поспішає  Королева Письма із цікавими завданнями.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо будувати предмети за допомогою люмографів та штрихувати їх,  складати короткі монологічні висловлювання; вчитися апрвилам телефонного етикету, розвивати дрібну моторику руки

ІV. Актуалізація опорних знань.

1. Мовленнєва розминка. Повторення за вчителем чистомовки.

Ко-ко-ко – вип’єм  молоко.

 Ок-ок-ок – маленький жучок.

 Ки-ки-ки – смішні малюки.

 Ик-ик-ик – засміявся Петрик.

 Юк-юк-юк – великий дрюк.

 Ку-ку-ку – витягни цю нитку.

2. Заучування скоромовки.

Ворона сороці намисто купила,

 В намисті сорока намистинки лічила.

          Завдання: читання скоромовок різними темпами (вправа «Дощик»).

  • Який звук чуємо у скоромовках найчастіше?

 

3. Повторення вивчених віршів напам’ять.

  • Доберіть слова, де цей звук чуємо на початку ( в кінці) слова.

V. Робота над темою уроку.

У кожного учня картка зі зразками штрихування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Підготовка до штрихування.

Відгадування загадки.

Є у мене вірний друг,

Має він чудовий слух

I говорить голосами

Моїх друзів, тата й мами

                                          (Телефон)

Словник.

Телефон - вид електрозв'язку та мобільного зв’язку, що дає змогу передавати та приймати мовлення на великій відстані.

Завдання.

Скласти звукову модель слова.

Розвиток мовлення.

Опишіть телефон людині, яка його ніколи не бачила.

  •      2. Фізкультхвилинка.
  •                  Щось не хочеться сидіти,
  •                  Треба трохи відпочити,
  •                  Руки вгору , руки вниз,
  •                  Руки в  боки , руки так,
  •                  Руки вгору як вітряк ,
  •                  Вище руки підніміть
  •                  І спокійно опустіть.
  •                  Плесніть діти кільки раз,
  •                  За роботу , все гаразд.

 

3. Побудова предметів у альбомі кольоровими олівцями. Штрихування.

 

 

 

 

 

4. Пальчикова гімнастика.

Доброго ранку

Доброго ранку, сонце привітне!

 Доброго ранку, небо блакитне!

 Доброго ранку, у небі пташки!

 Доброго ранку тобі i мeнi!

 (Пальцями правої руки по черзі „вітатися" з пальцями лівої руки, торкаючись один до одного кінчиками).

 

Спечем хлібчик

Спечем, спечем хлібчик

Дітям на обiдчик.

 Найбільшому — хліб місити,

 А тобі — воду носити,

 А тобі — в печі палити,

 А тобі — дрова рубати,

 А малому — замітати.

 Тільки хліба напекли — танцювати почали.

 Це робота не легка — витинати гопака.

 (Розгинаємо пальчики, починаючи з великого. Імітуємо пальчиками танок).

5. Повторення правил складання діалогу.

6. Ознайомлення з етикетом телефонної розмови.

Основні правила телефонної розмови

  1. Починати будь-яку розмову треба зі слів «Привіт» або «Здрастуйте». У співрозмовника потрібно уточнити, чи зручно йому говорити, не відволікається він від важливих справ.
  2. Якщо на тому кінці дроту просять запросити когось із близьких, питати «Хто ви і навіщо телефонуйте» безцеремонно.
  3. У випадках, якщо той, кому дзвонять на даний момент відсутня, слід поцікавитися що йому передати.
  4. Під час важливих справ необхідно перерватися і відповісти на дзвінок — потрібно це зробити і повідомити, що передзвоніть пізніше, вибачившись за те, що зараз не можете говорити.
  5. Коли з’єднання відбувається помилково не з тим абонентом, потрібно ввічливо вибачиться і покласти трубку. Якщо сталася ситуація навпаки, то не потрібно сміятися і жартувати над людиною, а просто повідомити, що помилилися номером.
  6. Чи не красиво голосно говорити по телефону в громадському місці, в якому люди дотримуються тиші, а тим більше в бібліотеці.
  7. До незнайомій людині на тому кінці дроту не можна звертатися на «ти». Слід завжди говорити «ви». Адже вік по телефону визначити неможливо і навіть у дорослої людини голос може бути схожий на дитячий.

Дотримуючись таких простих правил телефонного етикету можна бути ввічливим і товариським навіть не бачачи співрозмовника. Ніколи не заохочується телефонне хуліганство, адже апарати легко відслідковуються і за неприємна розмова можна отримати пристойний штраф.

7. Зразки телефонних розмов.

Приклади діалогів на тему "Телефонна розмова"

Діалог 1

- Алло, добрий день! Це квартира Тарасенків?

 - Так.

 - Це Михайло, шкільний приятель Сашка. А можна його до телефону?

 - Нажаль, Сашка немає – він зараз на тренуванні з футболу.

 - Тренування проходить у нашій школі?

 - Так. Воно закінчиться десь за півгодини.

 - Дуже добре! То я зустріну його біля школи. Я маю повернути йому енциклопедію з історії, яку він позичав мені два тижні тому. Я захворів і не ходив до школи цей час, тож не мав змоги віддати книгу і подякувати.

 - Зрозуміло. Сашко після тренування піде прямо додому, тож ти теж можеш підійти одразу сюди.

 - Дякую, але я не знаю точно, де ви живете, тому я краще перестріну Сашка біля школи. А якщо раптом ми не зустрінемося, перекажіть йому, будь-ласка, щоб він мені передзвонив.

 - Добре, Михайле!

 - Дякую Вам!

 - Нема за що.

 - До побачення!

Діалог 2

- Алло! Це Наталка Іванченко. Можна Олену до телефону?

 - Привіт, Наталко, це ж я!

 - О, вибач не пізнала твій голос. Ти сьогодні ввечері вільна? Я хотіла запросити тебе до себе – буде невеличка вечірка.

 - Як цікаво! О котрій годині?

 - Починаймо о шостій. Я приготую дещо смачненьке, а потім подивимось нове кіно.

 - Думаю, я зможу прийти. А багато гостей ще буде?

 - Ні, ще Тетянка та Оксана з братом. Ти його знаєш?

 - Миколу? Знаю. Ми з ним разом до музичної школи ходимо.

 - От і добре, усі одне одного знають, тож маж бути цікаво. То ти прийдеш? 

 - Так, із задоволенням. Тобі потрібна якась допомога у приготуваннях?

 - Ні, дякую, все буде просто й невимушено. Впораюсь! Чекаю на тебе о шостій! Бувай!

 - Дякую! До вечора!

8. Робота в парах. Складання діалогу телефонної розмови (на вибір – з другом, його батьками).

VІ. Закріплення знань.

1. Наведення малюнка по контуру. Розфарбовування.

У кожного учня картка з малюнком.

C:\Users\IREN\Desktop\графічні диктанти\c370416bd42d48c75ceeba04434460f2.jpg

 

  1. Виконання завдань у зошиті з друкованою основою О. Нікулочкіної  (с. 5)

 

VІІ. Підсумок уроку.

  • Чи сподобались вам завдання від Королеви Письма? Що було цікавого? Що було нового? Чого навчились?

- Дякую вам за роботу на уроці!

 

 

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
2044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку