Розробка уроку курсу за вибором "Каліграфія (з елементами розвитку зв язного мовлення), 1 клас. "Вправи на розвиток дрібної моторики: гра на музичних інструментах"

Про матеріал

Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

І.Д. Ягупа, учитель початкових класів

КУ Сумська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №27, м. Суми, Сумської області

 

Курс за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку зв’язного мовлення)», 1 клас.

Урок №10.

Тема уроку. Вправи на розвиток дрібної моторики: гра на музичних інструментах. Побудова зв’язних монологічних висловлювань.

Мета уроку: вчити складати короткі монологічні висловлювання за серією малюнків; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки способом гри на музичних інструментах, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність, естетичні смаки, почуття ритму.

Обладнання: сопілки, саморобні маракаси, картки із зображенням музичних інструментів для розфарбовування, кольорові олівці, мультимедійна презентація, фонозапис польки.

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Сіли діти всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали!

 

  •       У мене зараз дуже гарний настрій. А у вас?

Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій

 

 

 

 

 

 

(Учні «малюють» настрій. Опитування)

– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.

  • А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)

– Щоб усі ваші сподівання справдилися…

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у першім класі

                        Учні – просто…(Молодці.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Королева Письма запрошує вас до цікавої подорожі у країну Письмоляндію до замку Музики.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати короткі монологічні висловлювання; будемо збагачувати словниковий запас; розвивати дрібну моторику руки грою на музичних інструментах та розвивати зв’язне мовлення; повторимо правила штрихування.

ІV. Мовленнєва розминка.

  1. Гра «Зроби, як...»

— Як плаче дитина?

— Як сміється маля?

— Як мама заколисує дитину?

  1. Робота над чистомовкою

Шу-шу-шу — чистомовки я пишу.

Ят-ят-ят — їх пишу для всіх малят.

Ки-ки-ки — всі говорять залюбки,

Ло-ло-ло — щоб чисте мовлення було.

  1. Вивчення вірша напамять.

Малювали мавпенята

мавпу – маму, мавпу – тата.

Малювали мальву квітку,

будуть малярами дітки.

V. Актуалізація опорних знань.

  1. Штрихування. Виконання завдання у зошиті з друкованої основи        О. Ніулочкіної, с. 4.
  • Ви теж побудете малярами, намалюєте чарівну квітку.

Завдання: за зразком заштрихувати квіточку.

Творче завдання: намалюй свою квітку.

  1. Гра «Впізнай мене». Орієнтування на площині.

Завдання: назвіть квітку.

  • Які квіти зображено у верхньому (нижньому) ряді?
  • Між якими квітами знаходиться ромашка (волошка)?
  • Яка квітка у лівому нижньому (верхньому) кутку?
  • Назвіть польові квіти.

 

 

  1. Розвиток зв’язного мовлення. Бесіда «Квіти у моєму садку (на клумбі)»
  • Які квіти ростуть на ваших клумбах вдома?
  1. Фізкультхвилинка.

А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов качата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став.

VI. Робота над темою уроку.

1. Побудова зв’язного монологічного висловлювання за серією малюнків.

 

 

Завдання: скласти речення за кожним малюнком так, щоб утворилась розповідь.

2. Рубрика «У світі цікавого».

Музи́чний інструме́нт — інструмент, призначений для виконання музики.

Історична довідка

Сопі́лка — народний духовий музичний інструмент, в Україні відомий з княжих часів. Виготовлявся із калинової гілки, бузини, ліщини, очерету та ін. Довжина сягала 30-40 см, у нижньому кінці просвердлювали 5-6 дірочок. У західних регіонах побутували різновиди сопілки  денцівка, дводенцівка, флояра.

Прототипом сучасної сопілки були різноманітні духові інструменти, які колись називали дудками, ріжками, піпелями, сопелями тощо. Остання назва найбільш схожа з назвою сучасної сопілки, але вони далеко не тотожні.

Сопілка зустрічається в усіх народів світу, тільки по-різному оформляється і називається.

 На Україні вона стала національним інструментом, їй, як і скрипці, належить велика роль в становленні й розвитку народної інструментальної музики. На Поділлі сопілку називають ще дудкою або дудочкою, а виконавця на ній — дудариком.

Маленька сопілочка й тепер, як і колись, залишається улюбленим інструментом українського народу.

3.Розповідь вчителя про важливу роль для розвитку дитини від гри на музичних інструментах.

Уміння грати на музичному інструменті дає не  тільки музичний розвиток. Спектр  облагороджувальних впливів набагато ширше. Навчання грі на сопілці розвиває органи слуху, почуття ритму, музичні здібності у дитини, координацію руху рук. Допомагають дітям тренувати пам'ять, концентрувати увагу. Виховують почуття прекрасного.

4.Гра вчителем на сопілці (особисто або відео).

5. Навчальна гра на сопілці з учнями.

- У кожного з вас є сопілка. Спробуємо пограти на ній елементарні звуки. Послухаємо як звучить сопілка. Тримайте сопілку в лівій руці, правою по черзі будемо закривати дірочки на ній. Набирайте повітря і тихенько його видувайте.

6. Масаж рук з використанням сопілки.

  • Розтирання долонь сопілкою рухами вгору – вниз. Долоні розташовані вертикально (горизонтально).
  • Утримувати сопілку кожним зігнутим пальцем, двома будь-якими зігнутими пальцями під рахунок до 10.
  •  Утримувати пальцями сопілку, розташованими так: вказівний і безіменний зверху, середній  і мізинець – знизу.

Вірш.

Сопілочку в руках катаю,

Між пальчиків верчу.

Неодмінно кожен пальчик бути слухняним навчу.

7. Ознайомлення із ударними музичним інструментами.

Макаси та барабан – ударні музичні інструменти. Музикант, що грає на ударних інструментах називається уда́рником.

  • Ви сьогодні побудете у ролі ударників. Будете грати на маракасах. Відчуєте ритм.

8. Вивчення ритму. Побудова ритмічного такту.

Та- довгий звук, ті – короткий звук.

Та-та-ті-ті-та.

Та-та-та-та.

9. Гра учнів маракасами під звучання польки.

У кожного учня саморобні маракаси, виготовлені із пластмасових коробочок, всередині яких пшоно. Кріпляться на олівці.

VIІ. Закріплення та узагальнення знань.

1. Обведення малюнка по контуру. Розфарбовування.

Для виконання даного завдання у кожної дитини картка з малюнком.

Картинки по запросу картинки для разрисовки музыкальные инструментыКартинки по запросу картинки для разрисовки музыкальные инструменты

Картинки по запросу картинки для разрисовки музыкальные инструменты

 

 

 

 

 

 

 

2. Графічний диктант (у зошиті у клітинку).

Картинки по запросу графічні диктанти для 4 класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

– Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Що було вам найцікавіше?

– Яке завдання було найважчим?

– Яке завдання найлегшим?

– До чого спонукав урок?

– З яким настроєм ви завершуєте урок?

(Учні «малюють» настрій, пояснюючи свій вибір.)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
2428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку