Тема. Розрядні числа п’ятого розряду. (Порівняння розрядних чисел. Лічба тисячами у прямому і зворотньому порядку. Нумераційна таблиця п’ятицифрових чисел. Арифметичні дії додавання і віднімання з розрядними числами) (с. підручника 97–99) (слайд 2)
Мета. Класифікувати багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі. Утворювати багатоцифрові числа різними способами. Розвивати навички читати і записувати багатоцифрові числа . Учити порівнювати багатоцифрові числа різними способами. Закріплювати вміння розв’язувати задачі, розвивати мислення, пам’ять; виховувати моральні якості, свідоме і творче ставлення до навчання. (слайд 3)
Ключові поняття, терміни, математичні компетентності.
Розрядні числа п’ятого розряду. Порівняння круглих десятків тисяч. Додавання й віднімання круглих тисяч. Ускладнені задачі на знаходження невідомого множника
Повторення, закріплення та поглиблення вивченого.
Розв’язування простих рівнянь; розв’язування задач складанням «дерева» аналізу; складання й розв’язування обернених задач.
Обладнання, засоби навчання. Картки для усного обчислення. Нумераційна схема — таблиця. Таблиці мір вартості, довжини; презентація.
Хід уроку
І. Вступна частина
а) Створення позитивного та ділового настрою учнів. ( слайд 4)
Вітаю вас діти на уроці математики!
Привітаємося з гостями!
На початок хочу,
Побажати вам цікавого уроку,
Щоб було всім легко працювати
І хотілось відповідати.
А уміння міркувати
Допоможе вам цікаві оцінки заробляти!
Для уроку нам потрібно: підручник, зошит, ручка, знання, вміння, увага та зібраність.
ІІ. Організаційний момент.(слайд 5)
Наш урок розпочинаємо.
- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. (слайд 6)
Повторення.
ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Повторення вивченого матеріалу.
Назвіть наступних п’ять чисел у кожному ряді.
100, 200, 300,_______________________
1000, 2000, 3000,__________________
10 000, 20 000, 30 000, _________________
100 000, 200 000, 300 000, _____________
3.Записуємо 15 листопада (СЛАЙД 8)
Класна робота
1Калігафічна хвилинка. Запишіть число - 1450
2.Математичний диктант. Запишіть цифрами числа: 3 тис., 5 тис., 7 тис., 9 тис. Порівняйте числа. 5 тис. і 4 тис., 2 тис. і 5 тис., 4 тис., і 10 тис. (слайд 9), Перевіряємо (слайд 10)
ІV. Повідомлення теми, формулювання мети і завдань уроку. (слайд 2)(Визначення основної мети і завдань відповідно до теми уроку вчителем / учителькою із залученням учнів) Сьогодні на уроці ми будемо розвивати навички читати та записувати багатоцифрові числа, класифікувати їх за кількістю цифр у їх запису, порівнювати багатоцифрові числа та розв’язувати задачі.
-Прочитайте чотирицифрові та п’ятицифрові розрядні числа. Яке число в кожному ряді найменше? Найбільше?
Поміркуйте, чому числа другого рядка називають числами п’ятого розряду.
.
1.Фронтальна робота за нумераційною таблицею:
Скільки розрядів зазначено в таблиці? Назвіть їх.
Який розряд має найменшу одиницю лічби? А який — найбільшу? Назвіть лічильні одиниці кожного розряду.
4. с. 97. № 518. Фронтальна робота. Розрізнення – класифікація чисел за кількістю цифр у їх записі. ( слайд 11)
7. с. 97. № 519. Робота в групах. Порівняння круглих тисяч і десятків тисяч. (Відповідь: за кількістю цифр у записі числа). Додаткові запитання і завдання. (слайд 12)
V. Руханка. (слайд 13)
VІ. Ознайомлення, дослідження, вивчення та опрацювання нового навчального матеріалу.
1. С. 98. № 522. Робота в парах. Розгляд нумераційної таблиці за кількістю розрядів, читання чисел і їх записів. ( слайд 14)
2. С. 98. № 521. Робота в групах. Записування чисел цифрами. Класифікація чисел, їх розрізнення. (слайд 15)
3. С. 98. № 523. Робота в парах. Формування вмінь читати п’ятицифрові числа, що містять одиниці 4 і 5 розрядів.
4. Самостійна робота. С. 98. № 524. Робота в парах. Ознайомлення з виконанням дій над круглими числами. (слайд 16)
1. Самостійна робота. Виконання чотирьох арифметичних дій з розрядними числами 4 і 5 розрядів. Примітка – порада. Порадьте дітям мовчки промовляти числа, і це буде підказкою для знаходження результату (обчислення буде зводитися до виконання дії над одноцифровими числами, двоцифровими розрядними).
2. Рівняння. (слайд 17)
VІІ. Руханка.
VІІІ. Повторення і закріплення навчального матеріалу. Формування та розвиток математичних і ключових компетентностей у розв’язуванні математичних задач.
Що ж таке іменоване число? Іменоване число – це число, що супроводжується назвою одиниці міри: маси, часу, довжини, вартості.
1 С. 98. № 526. Робота в групах. Розв’язування задачі на рівність двох добутків. Примітка – порада. Для розв’язання задачі важливо зрозуміти, про які предмети (об’єкти) йдеться в задачі, і що про них відомо (кількість і ціна). Ці дані зручно зобразити на блок-схемі. Блок-схема — це представлення алгоритму (плану) розв'язування або аналізу задачі за допомогою геометричних елементів (блоків), які позначають операції (арифметичні дії), дані (числові буквені) тощо. (слайд 19, 20)
ІХ. Домашнє завдання № 527, № 528 на с. 99 підручника.(слайд 21)
Х. Підсумок уроку. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності. Коротке повторення суті / змісту здобутих математичних знань. Оцінювання учнів.(слайд 22)
Що найбільше сподобалось на уроці?
Що запам’яталося?
Хто з вас уважає, що працював/ ла на уроці дуже гарно?
Молодці діти!!! А тепер давайте оберемо, самого найкмітливішого, самого активного, самого найрозумнішого, самого найшвидшого, самого доброзичливого, самого уважного.
Рефлексія На кінець нашого цікавого уроку я вам приготувала невеликий сюрприз «Кошик» в якому- цукерки.