"Телебачення: реальний та ілюзорний світ"

Про матеріал
Сучасний урок, відповідає вимогам освітнього процесу, структурований, насичений цікавим матеріалом.
Перегляд файлу

Урок 28

ТЕМА: Телебачення: реальний та ілюзорний світ

МЕТА: формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної; міжпредметної естетичної компетентності: оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв; предметних мистецьких компетентностей: ознайомити учнів з історією телебачення, його особливостями; вчитися характеризу­вати художньо-образний зміст мистецьких творів, формулювати власні враження, отримані під час спіл­кування із мистецтвом, використовуючи спеціальну мисте­цьку термінологію; розвивати естетичний смак, здатність да­вати естетичну оцінку художнім творам; виховувати інтерес та необхідність спілкування з мистецтвом

Хід уроку

I  ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Доброго ранку. Рада вас всіх бачити. Як самопочуття?  Бажаю вам гарного настрою, позитивних емоцій.

  Оцінювати роботу  ви будете самостійно.  Я підготувала чек-лист, на якому ви виставлятимете бали за свою роботу на уроці,  вкінці уроку узагальнимо.

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Хочу почати нашу роботу з повторення по   темі «Кінематограф».

-          Вправа «Так-ні»

 

IIІ  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

-Без чого не може обійтись у наш час сучасна людина?

-Біля чого ми проводимо найбільше часу, не уявляємо свого існування? – біля екрану 

 Екран заполонив наше життя, і ми навіть не уявляємо існування без нього. Кіно, телебачення, відео, світлодіодні вуличні екрани, рекламні відеомонітори в торговельних та розважальних центрах, технічно модернізовані кіноекрани, телевізори, комп’ютерні дисплеї, мобільні телефони та смартфони ввійшли в наше життя й заволоділи нашим часом.

 

-Кінематограф, телебачення, відео. Належать до екранних видів мистецтва. Отже ми сьогодні помандруємо у  світ  телебачення. Дамо відповіді на запитання – телебачення це технічний засіб чи мистецтво?

-Які  ваші очікування від сьогоднішнього уроку?.............

IІІ     ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

-Що зараховують до медіа?

    Як виникло телебачення,

1.Перегляд відеоматеріалу

Узагальнення переглянутого:

Інтеграція з уроком фізики:

1.З чого почалась історія телебачення……(з відкриття явища фотоефекту)

2. які прізвища  вчених запам,ятали, котрі мали відношення до відкриття телебачення ( Мілд-_диск з отвором – розвитку механічного телеб., Розінг – електронна променева трубка, Зворикін – кінескоп, ташкентські вчені ( узбекистан) – телефот.

Телефот – знімав рухомі об,єкти. 1928р. – народження сучасного телебачення

В якій країні виникло кольорове телебачення?   США

Всесвітній день телебачення – 21 листопада

Назвіть групу новітніх технологічних комунікацій:  кабельне мовлення,  телерадіомовлення,  мережа інтернет

-          Хто знає, які існують екранні види мистецтва?.........

 Кінематограф, телебачення, відео належать до екранних видів мистецтва. Їх називають синтетичними (поєднуючий), чи аудіовізуальними, тому що ми сприймаємо їх водночас слухом і зором.

-Які  види мистецтва поєднані в телебаченні? ……………………………….

Нині телебачення є могутнім засобом масової інформації. Воно є послідовником попередніх видів ЗМІ:

-          преси,

-          фотографії,

-          радіо.

 Відповідно до суспільних потреб воно виконує такі основні функції:

-          Хронікальна (подання інформації)

-          Просвітницька (поширення знань)

-          Розважальна (забезпечення дозвілля)

-          Рекламна (оголошення)

 

Розглянемо приклади реклами. Розставимо у хронологічній послідовності .  1, 3, 2.

  1.  Соса – 1886р. США виробництво.
  2.  Перша реклама на телебаченні з’явилась  1987р.
  3. Засоби теле- радіотрансляції.

 

Телебачення здійснюють телерадіоорганізації, що створюють або комплектують телепрограми і телепередачі та розповсюджують їх за допомогою технічних засобів мовлення.

 

Трансляція (телерадіотрансляція) телепродук-тів здійснюється наземними передавачами, за допомогою кабельного телебачення або супутників будь-якого типу в кодованому або відкритому вигляді телевізійних чи радіопрограм, що приймає населення.

На зламі ХХ-ХХІ століть вірним супутником інформаційного телебачення стали комп’ютерні мережі, зокрема Інтернет. Не виходячи з дому, ми можемо віртуально відвідати музей, театр чи концертну залу тощо. Реклама на телебаченні не дасть нам пропустити будь-яку значну подію культурного життя: фестиваль, виставку творів мистецтва, прем’єру театрального спектаклю, гастролі видатних артистів, показ нового фільму тощо.

-Наведіть приклади телепередач та телепрограм, яким надаєте перевагу. Яким і чому.

Перегляд відеоматеріалу

  1. Інтер’єр телестудій

Телебачення - не тільки засіб масової інформації, це й вид творчості, що має свою специфічну художню мову: сукупність технічних прийомів і зображально-виражальних засобів, за допомогою яких творець утілює свій задум. Телебачення і кіно, будучи екранними засобами вираження, мають спільну у своїй основі мову.

Телебачення, як і кінематограф, щонайперше сприймається зором, і успіх телепередачі часто залежить не тільки від професіоналізму знімальної групи, але й від якості візуального оформлення ефіру. Для кожного теле-проекту створюється відповідний дизайн студії. Інтер’єр телестудії має повністю відповідати концепції передачі. Візуальне оформлення телестудій вимагає наявності сучасного обладнання, застосування новітніх цифрових технологій та врахування специфічних телевізійних особливостей. Наприклад, матеріали, що використовуються для візуального оформлення телестудій, не повинні відбивати зображення та давати відблисків, що вимагає від дизайнерів знання фізичних характеристик великої кількості речовин.

  1. Дизайн телестудій.

1.  Робота з підручником: Дати відповіді на питання : Що таке дизайн. Види дизайну

            2.   Групова робота

1група:

 Створити дизайн студії новинних програм. ( на уроці словесно описуємо. Д/з-намалювати, або створити в графічному  редакторі)

2 група:

 Професія – дизайнер інтер’єру. Інтер’єр телестудії спортивних програм  - словесний опис, д/з – намалювати, або в графічному редакторі(комп.

 

ІV.  ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Вправа

https://wordwall.net/play/52951/076/657

IV. Підсумок уроку

 Рефлексія. Вправа «Продовж думку»

Сьогодні на уроці …

Я зрозумів …

Я запам'ятав …

Мені сподобалось …

Хотілося б ще …

Було цікаво….

 

V.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

          Завершити роботу, яку розпочали на уроці:

Створити дизайн студії новинних програм. Намалювати, або створити в графічному  редакторі.

2 група:   Інтер’єр телестудії спортивних програм   – намалювати, або створити в графічному редакторі.

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку