Тема уроку: Країна Західної Європи Німеччина (др.пол. ХХ – на поч. ХХIст.)

Про матеріал
Політична ситуація в Німеччині після Другої світової війни (др.пол. ХХ – на поч. ХХIст.)
Перегляд файлу

 

План-конспект уроку

з предмету: «Всесвітня історія»

 

Тема уроку: Країна Західної Європи Німеччина (др.пол. ХХ – на поч. ХХIст.

Мета:

       сформувати знання з даної теми; закріпити навички аналізу і зіставлення історичних фактів та подій, працювати з історичними джерелами; робити висновки, формувати власну точку зору і вміти її відстоювати; продовдувати навчати аналізувати історичні джерела, уміння використовувати карту як історичне джерело;

          розвивати  вміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки, вести  дискусію, уміння порівнювати і логічно мислити;

       виховувати  почуття патріотизму, почуття гідності та поваги до історичного минумого, уміння аргументувати власні судження,  розуміння впливу історичних подій на формування сучасної історії.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: урок-відеоподорож.

Форма організації навчальної роботи: робота в малих групах, індивідуальна, фронтальна.

Методи і методичні прийоми:

1.Інформаційно-рецептивний

- словесні (розповідь-пояснення,опис,бесіда,повідомлення інформації);

- наочний: ілюстрація, демонстрація, робота з картою.

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та  креативного мислення, одержання з тексту та іллюстрації нових знань.

Репродуктивний.

Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

  1. Проблемно-пошуковий: постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

  1. Інтерактивні: «прогнозування за ілюстрацією»,« діаграма Вена», робота в малих групах.
  2. Сугестивний: застосування різних видів мистецтв - музика, кіно.

Матеріально технічне обладнання: комп’ютер, екран, проєктор.

Дидактичне забезпечення:  карта, історичні документи,опорні конспекти, презентації,фотоматеріали, відеоматеріали.

Міжпредметні зв’язки: географія, право.

Опорні поняття та терміни: демілітарізація, денацифікація, демократизація,  економічне диво, холодна війна.

 

 

Основні дати:

 7 вересня 1949 р.  - проголошення ФРН;

7 жовтня 1949 р. -  проголошення  НДР;

13 серпня 1961 р. — споруджено «Берлінський мур»;

9 листопада 1989 р.- повалення Берлінської стіни.                                                                  

Персоналії: К. Аденауер, Л. Ерхард, А. Меркель.

Очікувані результати: після цього уроку здобувачі зможуть:

  • проаналізувати політичну ситуацію в Німеччіні даного історичного періоду;
  • визначати хронологічну послідовність подій;
  • формулювати особисту позицію щодо розвитку подій;
  • визначити позитивні і негативні наслідки.

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.

Привітання викладача. Перевірка готовності до уроку. Здобувачі попередньо об’єднюються в  групи (вагончики), які мають випереджальне завдання.

Вступне слово викладача.

 

Психологічне налаштування:  показ відеороліку «Німеччина»

                  (відео 1)

Інтерактивна вправа «Асоціації»

Перегляньте фотографії  і скажіть з якою країною Західної Європи  вони у вас асоціюються?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Актуалізація опорних знань.

 

Зупинка : «Пригадай»

(усне фронтальне опитування з використанням методу « Клоуз - тесту»)

  1. План Маршала це…..
  2. Розвиток сильних мафіозних структур пов’язують із….
  3. Франція,Італія ,Велика Британія - країни….
  4. Шарль де Голль президент якої країни….
  5. Тетчеризм це….
  6. Перша в британській історії жінка -  премьер – міністр…..
  7. Четверта, П’ята республіки існували в……
  8. НТР…..
  9. Ф. Міттеран (1981-1995рр.);  Н. Саркозі (2007-2012рр.) -  ……
  10.  Уряд Берлусконі сворено в країні
  11. Голлізм- це…
  12.  Машини Фіат ,Феррарі, Альфа Ромео, Ламборджині  створені у…
  13.  Холодна війна –це…...

Викладач:

Разом  із вами  ми згадали  ряд країн Західної Європи  після Другої світовой війни, а також зупинилися ще раз на основних термінах, що вам необхідні для вивчення сьогодняшньої теми.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

відеоуривок

(повідомлення теми і мети уроку)

Викладач:

ОТЖЕ ,тема нашого уроку:  Німеччина. Країни Західної Європи у др. пол. ХХ – на поч. ХХI.

Зупинка : «Повоєнна Німеччина".

Перегляд відеороліка:  «Німеччина після війни- кінохроніка»

           (відео 2)

Питання  здобувачам:

  1. Що  ми побачили після перегляду історичної кінохроніки ?
  2. Як виглядала Німеччина після Другої світової ?
  3. Які висновки можна зробити?

Викладач: Повоєнний безлад

Людські втрати Німеччини у війні досягали 8 %-10 % від довоєнного населення від 5.5 до 7 мільйонів людей. Країною панував безлад, хаос,безробіття.  Німеччина перебувала у повній післявоєнній  розрусі.

Наше завдання – проаналізувати  і  ознайомитись з подіями, станом  та  політикою країни Німеччина

Проблемне питання

Чому Німеччина із однієї країни перетворилась на дві країни?

 

 

 

 

 

 

  1. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу

 

                             ПРАЦЮЄМО ЗА СХЕМОЮ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка : «Розкол країни»

Викладач:

 ( робота з презентацією)

 

Подання нового  матеріалу:

 Після Другої світової війни Німеччина через  свою поразку в 1945 році та з початком Холодної війни (Холо́дна війна́  — глобальна геополітична, економічна та ідеологічна конфронтація між  Радянським Союзом і його союзниками, з одного боку, та США, країнами Західної Європи і їх союзниками — з іншого, що тривала з середини 1940-х до початку 1990-х років, призвела до розпаду СРСР та переросла в сучасне протистояння між Росією та Заходом ) країна була розділена між двома геополітичними блоками на східну та західну частини.

Її  розділили: а саме, на Кримській та Потсдамській конференції 1945 року, Німеччина була поділена на чотири військові окупаційні зони,а Берлін на 4сектори. Верховна влада належала урядам СРСР, США, Великобрита-нії,Франції.

З командувачів окупаційних військ було створено Контрольну Раду. Контро-льна Рада – це вищий орган державної влади  - у своїй діяльності керувалася союзницькими угодами та рішеннями Потсдамської конференції. 

 

Прийом «мозковий штурм»:

Які країни ,на вашу думку, входили до Контрольної  Ради,  яка керувала Німеччиною?

Викладач:              

 Для Німеччини планувалось запровадити програму,яка базувалась на  принципі «4Д»:  програма «чотирьох Д» — денацифікація, демілітаризація, демократизація, декартелізація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка :  « Термінал»

Словникова  робота  з термінами:

(запис  у  конспектах)

Де-мі-лі-та-рі-за-ція –

Де-на-ци-фі-ка-ція -

Де-мо-кра-ти-за-ція  -

Де-кар-те-лі-за-ція -

 

13 серпня 1961 р. — споруджено «Берлінський мур» і припинено вільне пересування між Західним і Східним Берліном.

Випереджальне  домашнє завдання:                                                                                                                                             

(здобувачі отримали випереджальне домашнє завдання: підготовити повідомлення відповідно до обраного питання та представити його у вигляді презентації).

Зупинка : «ФРН»

Перша група: захист  презентації.

Зупинка : «НДР»

Друга група: захист  презентації

Зупинка : «Об'єднання  та с учасність Німеччини»

Третя група: захист  презентації

  1. Узагальнення  та систематизація навчального матеріалу

Зупинка:  «Спільне і відмінне»

Прийом «Діаграма Вена»

(за допомогою діаграми «Вена», здобувачі  малюють два поєднані  кола,де вони повинні порівняти дві країни ФРН  і  НДР, знайшовши між ними відмінні та спільні риси)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Рефлексія (проводиться з використанням методу «Прес»)

З теми уроку ми зрозуміли…

Ми навчилися …

  1. Підсумки уроку.

Зупинка : «Кінцева»

 Підсумки:

        

Оголошення  оцінок та аналіз роботи.

  1.  Домашнє завдання:

ОПРАЦЮВАТИ:

-         опорний конспект з теми уроку та вивчити термінологію;

-         підручник Т.Ю. Земерова, І.М. Скирда. Всесвітня історія у визначеннях, таблицях і схемах, стр.84-87;

-         інтернет-джерела: (https://uk.wikipedia)

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Полянський П.Б.)
Додано
7 лютого
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку