План-конспект уроку
з предмету: «Всесвітня історія»
Тема уроку: Країна Західної Європи Німеччина (др.пол. ХХ – на поч. ХХIст.
Мета:
сформувати знання з даної теми; закріпити навички аналізу і зіставлення історичних фактів та подій, працювати з історичними джерелами; робити висновки, формувати власну точку зору і вміти її відстоювати; продовдувати навчати аналізувати історичні джерела, уміння використовувати карту як історичне джерело;
розвивати вміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки, вести дискусію, уміння порівнювати і логічно мислити;
виховувати почуття патріотизму, почуття гідності та поваги до історичного минумого, уміння аргументувати власні судження, розуміння впливу історичних подій на формування сучасної історії.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: урок-відеоподорож.
Форма організації навчальної роботи: робота в малих групах, індивідуальна, фронтальна.
Методи і методичні прийоми:
1.Інформаційно-рецептивний
- словесні (розповідь-пояснення,опис,бесіда,повідомлення інформації);
- наочний: ілюстрація, демонстрація, робота з картою.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та креативного мислення, одержання з тексту та іллюстрації нових знань.
Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
Матеріально технічне обладнання: комп’ютер, екран, проєктор.
Дидактичне забезпечення: карта, історичні документи,опорні конспекти, презентації,фотоматеріали, відеоматеріали.
Міжпредметні зв’язки: географія, право.
Опорні поняття та терміни: демілітарізація, денацифікація, демократизація, економічне диво, холодна війна.
Основні дати:
7 вересня 1949 р. - проголошення ФРН;
7 жовтня 1949 р. - проголошення НДР;
13 серпня 1961 р. — споруджено «Берлінський мур»;
9 листопада 1989 р.- повалення Берлінської стіни.
Персоналії: К. Аденауер, Л. Ерхард, А. Меркель.
Очікувані результати: після цього уроку здобувачі зможуть:
Хід уроку:
Привітання викладача. Перевірка готовності до уроку. Здобувачі попередньо об’єднюються в групи (вагончики), які мають випереджальне завдання.
Вступне слово викладача.
Психологічне налаштування: показ відеороліку «Німеччина»
(відео 1)
Інтерактивна вправа «Асоціації»
Перегляньте фотографії і скажіть з якою країною Західної Європи вони у вас асоціюються?
Зупинка : «Пригадай»
(усне фронтальне опитування з використанням методу « Клоуз - тесту»)
Викладач:
Разом із вами ми згадали ряд країн Західної Європи після Другої світовой війни, а також зупинилися ще раз на основних термінах, що вам необхідні для вивчення сьогодняшньої теми.
відеоуривок
(повідомлення теми і мети уроку)
Викладач:
ОТЖЕ ,тема нашого уроку: Німеччина. Країни Західної Європи у др. пол. ХХ – на поч. ХХI.
Зупинка : «Повоєнна Німеччина".
Перегляд відеороліка: «Німеччина після війни- кінохроніка»
(відео 2)
Питання здобувачам:
Людські втрати Німеччини у війні досягали 8 %-10 % від довоєнного населення від 5.5 до 7 мільйонів людей. Країною панував безлад, хаос,безробіття. Німеччина перебувала у повній післявоєнній розрусі.
Наше завдання – проаналізувати і ознайомитись з подіями, станом та політикою країни Німеччина
Проблемне питання
Чому Німеччина із однієї країни перетворилась на дві країни?
ПРАЦЮЄМО ЗА СХЕМОЮ:
Зупинка : «Розкол країни»
Викладач:
( робота з презентацією)
Подання нового матеріалу:
Після Другої світової війни Німеччина через свою поразку в 1945 році та з початком Холодної війни (Холо́дна війна́ — глобальна геополітична, економічна та ідеологічна конфронтація між Радянським Союзом і його союзниками, з одного боку, та США, країнами Західної Європи і їх союзниками — з іншого, що тривала з середини 1940-х до початку 1990-х років, призвела до розпаду СРСР та переросла в сучасне протистояння між Росією та Заходом ) країна була розділена між двома геополітичними блоками на східну та західну частини.
Її розділили: а саме, на Кримській та Потсдамській конференції 1945 року, Німеччина була поділена на чотири військові окупаційні зони,а Берлін на 4сектори. Верховна влада належала урядам СРСР, США, Великобрита-нії,Франції.
З командувачів окупаційних військ було створено Контрольну Раду. Контро-льна Рада – це вищий орган державної влади - у своїй діяльності керувалася союзницькими угодами та рішеннями Потсдамської конференції.
Прийом «мозковий штурм»:
Які країни ,на вашу думку, входили до Контрольної Ради, яка керувала Німеччиною?
Викладач:
Для Німеччини планувалось запровадити програму,яка базувалась на принципі «4Д»: програма «чотирьох Д» — денацифікація, демілітаризація, демократизація, декартелізація
Зупинка : « Термінал»
Словникова робота з термінами:
(запис у конспектах)
Де-мі-лі-та-рі-за-ція –
Де-на-ци-фі-ка-ція -
Де-мо-кра-ти-за-ція -
Де-кар-те-лі-за-ція -
13 серпня 1961 р. — споруджено «Берлінський мур» і припинено вільне пересування між Західним і Східним Берліном.
Випереджальне домашнє завдання:
(здобувачі отримали випереджальне домашнє завдання: підготовити повідомлення відповідно до обраного питання та представити його у вигляді презентації).
Зупинка : «ФРН»
Перша група: захист презентації.
Зупинка : «НДР»
Друга група: захист презентації
Зупинка : «Об'єднання та с учасність Німеччини»
Третя група: захист презентації
Зупинка: «Спільне і відмінне»
Прийом «Діаграма Вена»
(за допомогою діаграми «Вена», здобувачі малюють два поєднані кола,де вони повинні порівняти дві країни ФРН і НДР, знайшовши між ними відмінні та спільні риси)
З теми уроку ми зрозуміли…
Ми навчилися …
Зупинка : «Кінцева»
Підсумки:
Оголошення оцінок та аналіз роботи.
ОПРАЦЮВАТИ:
- опорний конспект з теми уроку та вивчити термінологію;
- підручник Т.Ю. Земерова, І.М. Скирда. Всесвітня історія у визначеннях, таблицях і схемах, стр.84-87;
- інтернет-джерела: (https://uk.wikipedia)
1