11.1 Генетика як наука. Перший та другий закони Г.Менделя.

Додано: 8 квітня
Предмет: Біологія, 11 клас
14 запитань
Запитання 1

Наука, що вивчає дві фундаментальні властивості живих організмів — спадковість і мінливість, — це

варіанти відповідей

А гістологія.

Б ембріологія.

В генетика.

Г анатомія.

Запитання 2

Який генотип є гетерозиготним?

варіанти відповідей

Аа

АА

аа

bb

Запитання 3

Теоретичні досягнення біології застосовують у медицині для розроблення методів ранньої діагностики, лікування та профілактики багатьох спадкових захворювань людини. Це стало можливим унаслідок сучасних досліджень у галузі

варіанти відповідей

А екології та біохімії

Б анатомії та біоніки

В екології та кібернетики

Г молекулярної біології та генетики

Запитання 4

Який генотип містить однакові алелі одного гена?

варіанти відповідей

Аа

Вb

Сс

АА

Запитання 5

Яка особина є гомозиготою за рецесивними алелями генів?

варіанти відповідей

А aabb

Б AABB

В AAbb

Г AaBb

Запитання 6

Ген, що зумовлює круглу форму плодів помідорів, повністю домінує над геном, що зумовлює грушоподібну форму плодів. Існування якої пари генетичних характеристик неможливе для помідорів?

варіанти відповідей

А круглі гомозиготи

Б грушоподібні гомозиготи

В круглі гетерозиготи

Г грушоподібні гетерозиготи

Запитання 7

Забарвлення в норок визначається одним геном з повним домінуванням. Схрещування коричневої норки із сірою дало лише коричневих потомків. У другому поколінні отримали коричневих та сірих норок. З якою ймовірністю серед потомків другого покоління потрібно очікувати появу гомозиготних?

варіанти відповідей

75 %

50 %

25 %

0%

Запитання 8

Фенотип є сукупністю

варіанти відповідей

А генів

Б хромосом

В ознак

Г білків

Запитання 9

Для визначення ролі середовища й генотипу у формуванні ознак організмів застосовують метод...

варіанти відповідей

А близнюковий

Б генеалогічний

В гібридологічний

Г цитогенетичний

Запитання 10

Яка особина є гомозиготою за рецесивними алелями генів?

варіанти відповідей

aabb

AABB

AAbb

AaBb

Запитання 11

У комахи алель С визначає видовжену форму черевця, алель с – його вкорочену форму; D – бурі плями на крилах, d – відсутність плям на крилах; Т – темне забарвлення тіла, t – світле забарвлення. тіла; М – довгі вусики, m – короткі вусики. Тип взаємодії алелів кожного гена – повне домінування.

На рисунку схематично зображено хромосомний набір соматичної клітини комахи й позначено ці гени.



Яку ознаку кодує ген, що перебуває в гомозиготному стані?

варіанти відповідей

А забарвлення тіла

Б плями на крилах

В довжину вусиків

Г форму черевця

Запитання 12

У комахи алель С визначає видовжену форму черевця, алель с – його вкорочену форму; D – бурі плями на крилах, d – відсутність плям на крилах; Т – темне забарвлення тіла, t – світле забарвлення. тіла; М – довгі вусики, m – короткі вусики. Тип взаємодії алелів кожного гена – повне домінування.

На рисунку схематично зображено хромосомний набір соматичної клітини комахи й позначено ці гени.


Визначте фенотип комахи з наведеним на рисунку генотипом.

варіанти відповідей

А укорочене черевце, немає плям, темне забарвлення тіла, короткі вусики

Б видовжене черевце, є плями, темне забарвлення тіла, довгі вусики

В укорочене черевце, немає плям, світле забарвлення тіла, короткі вусики

Г видовжене черевце, є плями, світле забарвлення тіла, довгі вусики

Запитання 13

Розділ генетики, що займається вивченням спадкових хвороб людини і тварин - це...

варіанти відповідей

А селекційна генетика

Б радіаційна генетика

В молекулярна генетика

Г медична генетика

Запитання 14

Помідор із круглими плодами, гомозиготний за даною ознакою, схрестили з помідором, що мав грушоподібну форму плода. Кругла форма плода доміную над грушоподібною. У F1 і F2 плоди за генотипом і фенотипом будуть:

варіанти відповідей

А F1 = Aa, круглі; F2 = AA : аа; круглі і грушоподібні (1:1)

Б F1 = Aa, круглі; F2 = AA : 2Aa : aa; круглі та грушоподібні (3:1)

В F1 = AA : 2Aa : aa, круглі й грушоподібні (1:2:1); F2=Аа, круглі

Г F1=аа, грушоподібні; F2=АА:2Аа:аа; круглі та грушоподібні (3:1)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест