Дієслово. Узагальнення вивченого. 06.05 10кл

Додано: 20 квітня 2023
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 511 разів
24 запитання
Запитання 1

У котрому рядку всі дієслова подано у неозначеній формі?

варіанти відповідей

Оточуючи, оторопівши, перебрівши, підохочуючи, позаклеювавши.

Розварений, модифікований, позеленілий, розпорошений, осілий.

Позасихати, заметушитися, присвятити, розбовкати, розважати.

Розважимо, сахається, сідаємо, спускають, трухлявіє.

Запитання 2

У котрому рядку всі слова є дієсловами недоконаного виду?

варіанти відповідей

Марнувати, змарніти, змарнілий, марний, марно.

Згаяний, збентежений, зазначений, започаткувати.

Напружуватися, розслаблятися, готуюся, чепуришся, сахаєтесь.

Засміятися, захлинаючись, співаючи, очоливши.

Запитання 3

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку

варіанти відповідей

читаймо, їжмо

бережімо, печімо

дихаймо, граймо

живімо, стіймо

сядемо, повірмо

Запитання 4

Форму наказового способу дієслова вжито в реченні

варіанти відповідей

Музеї Львова гостинно запрошують туристів.

Хто може нині обійтися без комп'ютера?

Шукати славу - суєта, здобути славу - щастя!

Не варто піддаватися спокусам реклами.

Хай не розбудить смутку телефон.

Запитання 5

Форму наказового способу дієслова вжито у значенні дійсного в реченні

варіанти відповідей

Не копай яму, бо сам туди впадеш.

Ступай упевнено, не бійся, відважним будь.

Дівчата на вулиці гуляють, а ти вечерю готуй.

Тільки на правду складаймо надії.

Глянь на двір, а тоді питай про господаря

Запитання 6

Усі дієслова одного способу подано в рядку

варіанти відповідей

передамо, шукають, мріятиму, жартували

зустрів би, доглядай, зачекали б, несла б

пригостіть, возять, попроси, повідомте

вивчіть, сподіваюся, бринить, хвалитиме

пригостіть, возять, полікувала, возвеличу

Запитання 7

Форму умовного способу дієслова вжито у значенні наказового способу в реченні

варіанти відповідей

Чи не приніс би ти мені підручник з біології?

Кіт їв би рибу, та лап не хоче мочити.

Риба співала б, коли б голос мала.

Я б навіть сонцю одягнула вінок із колосків.

Якби знав, де впадеш, то соломки підстелив би.

Запитання 8

Укажіть ряд дієслів другої дієвідміни:

варіанти відповідей

Оцінити, заморитися, прибирати.

Стелити, оборонити, впасти.

Говорити, задивитися, побачити.

Стирати, білити, виносити

Запитання 9

Укажіть ряд дієслів із закінченням -ете:

варіанти відповідей

Прибуд..., змел..., підмет..., колиш...

Переглян..., вимет..., полегш...., почис...

Довар..., дмухн..., впевн..., закопт...

Запитання 10

Правильно названо усі форми дієслова:

варіанти відповідей

дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на –но, -то

неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;

особове дієслово, інфінітив;

неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник

Запитання 11

Виберіть рядок, у якому в особовому закінченні дієслова є помилка

варіанти відповідей

доять, сплять

мріють, клеять

боряться, хочуть

міркують, промовляють

Запитання 12

Редагування потребує речення

варіанти відповідей

Блискавиці шматували небо, розколюючи хмари.

Наївшись огіркових пуп"янків, Сашко натрапив на моркву.

Причаївшись у малині, мене наздогнали бабині молитви.

Прощався з літом я, блукаючи лугами

Запитання 13

Які із форм дієслова є незмінювані?

варіанти відповідей

Дієприкметник

Дієприслівник

Початкова форма (інфінітив)

Особові форми

Безособові форми

Запитання 14

Знайдіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду

варіанти відповідей

ходить,шумить, захитався, зіскочив

скотився, штовхнув, випив, принесе

глянув, заснув, приїхав, злиться

казатиме, ідуть, розбив, прожив

Запитання 15

Укажіть рядок з перехідними дієсловами

варіанти відповідей

кататися з гірки, принести води, усміхнутися мені

вітатися з учителем, читати швидко, шити голкою

побудував будинок,випити чаю, не знати спокою

грати на скрипці, дівчина усміхалася, шити плаття

Запитання 16

Визначте синтаксичну функцію інфінітива у поданому реченні

Бажання творити добрі діла зосталось при мені на все життя (О. Довженко)

варіанти відповідей

означення

додаток

підмет

частина складеного присудка

обставина

Запитання 17

Знайдіть рядок, у якому усі дієслова є перехідними:

варіанти відповідей

винайти пристрій, розвязати задачу, стати дорослим

зачитатися книгою, написати твір, йти до школи

побачити брата, зірвати яблуко, підмести підлогу

мріяти про подорож, намалювати сонечко, не зустріти подруги

Запитання 18

Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:

варіанти відповідей

Ще почуєте про нього не раз.

Прополете моркву, потім поллєте квіти.

Відчуваєте пахощі лугових трав?

Будете читати вголос.

Запитання 19

Укажіть ряд дієслів першої дієвідміни:

варіанти відповідей

Полоти, тонути, заліпити.

Клеїти, зважати, бувати.

Стелити, оборонити, ударити.

Сказати, проорати, підписати

Запитання 20

Закінчення-емо в першій особі множини теперішнього часу має особова форма дієслова, утворена від інфінітива

варіанти відповідей

бігти

ходити

говорити

кричати

писати

Запитання 21

Чергування приголосних за дієвідмінювання відбувається в усіх дієсловах у рядку

варіанти відповідей

берегти, пекти, летіти

простити, грати, їздити

ловити, бігти, шити

писати, просити, вірити

читати, любити, водити

Запитання 22

Правильно утворено дієслівні форми в рядку

варіанти відповідей

могти – можу, можеш, можите

сидіти – сидю, сидиш, сидите

їздити – їзджу, їздиш, їздите

текти – течу, течеш, течете

хотіти – хочу, хочеш, хотять

Запитання 23

Усі дієслова умовного способу в рядку

варіанти відповідей

святкували б, співала б, піклувався б, зрозуміла б

бовваніла, наздогнав би, нехай свіисне, дізнався б

хотіла б, втік би, відчули б, пробачила

заборонили б, шукав би, цікавилась, грала б

Запитання 24

Усі слова безособові в рядку

варіанти відповідей

підмерзає, не сидиться, віриться,дозволимо

світило, винесло, спиться, не можеться

блиснуло, прогримить, мерзнемо, ріжемо

не вистачає, мрячить, похолодало, кортить

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест