КОНТРОЛЬНА РОБОТА . Синтаксис. Пунктуація. Просте речення. Двоскладне речення

Додано: 17 листопада 2022
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 13 разів
9 запитань
Запитання 1

Складений підмет вжито в реченні

варіанти відповідей

І захлиналась наша переправа шаленим шквалом полум’я й води .

Народилися мої дід та баба ще кріпаками, побралися уже вільними .

Маланка з Гафійкою теж заробляли (М. Коцюбинський).

Хто топиться, той за соломину вхопиться (Народна творчість).

Запитання 2

Складений присудок вжито в реченні:

варіанти відповідей

Оженитися – не дощик переждати (Народна творчість).

Буду я навчатись мови-блискавиці в клекоті гарячім кованої криці… 

 Двері в десятий клас були напіввідчинені (О. Копиленко).

Колись давно я пішов шукати дім.

Запитання 3

Тире між підметом і присудком не ставимо або ставимо лише при логічно наголошеному підметі в реченні ( розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Бджола відома трудівниця... (А. Пашківський)

Правдою дружити щастя заслужити (Нар. творчість).

Новорічна ніч як казка.

Наше завдання здобувати знання.

Запитання 4

Порівняльний зворот не виділяється комами в реченні :

варіанти відповідей

Треба навчитися шанувати свою Батьківщину як матір. (А. Яна.)

Наче зачарований  дивився Василько на вогонь, дивився не кліпаючи. (В. Підмогильний.);

Свіжий перший сніг укрив гори й долини ніби тонким дорогим полотном .  (І. Нечуй-Левицький.)

Мій час пливе собі так тихо-тихо як по ставку пливе сухий листок. (Леся Українка.)

Запитання 5

Форму присудка при підметі вжито неправильно в реченні:


варіанти відповідей

Попереду виднілися чи то ліс, чи то гай. 

Минуло десять років.

Багато людей не змогло потрапити на концерт.

Над дорогою попадалася вся в цвіту груша або кущ черемхи (М. Коцюбинський).

Запитання 6

Через дефіс пишуться всі прикладки в рядку:

варіанти відповідей

озеро/Світязь, гора/Говерла, народи/брати;

 заєць/русак, льон/довгунець, пролісок/квітка 

трава/звіробій, квітка/пролісок, дерево/смерека

Дніпро/ріка, Шевченко/художник, мати/Катерина

Запитання 7

Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в цьому.

1) Простий присудок;

2) дієслівний складений присудок;

3) іменний складений присудок.

А. Стара напнула її мокрим рядном (М. Стельмах)

Б. Один з останніх його рейсів був винятковим (О. Гончар)

В. Починав жевріти схід сонця (І. Нечуй-Левицький).

Г. Вічності дихання золоте (Д. Павличко).

варіанти відповідей

1Б, 2В, 3А

1А, 2В, 3Г

1А, 2В, 3Б

1В, 2А, 3Г

Запитання 8

Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому, вираженого інфінітивом.

1)   Додаток;    2)   означення;  3)   обставина.

А. Дідусь по-справжньому почав цінувати життя після тридцяти.

Б. Бабуся наказала прибрати кімнату.

В. Звичай робити писанки виник в Україні ще з дохристиянських часів. 

Г. На колишній Гетьманщині на Водохреще парубоцтво сходилося на лід помірятися силами.

варіанти відповідей

1А, 2 Б, 3В.

1Б, 2В, 3Г.

1В, 2А, 3Г.

1Б, 2Г, 3 А

Запитання 9

Установіть відповідність між реченням і видом обставини в ньому .

1)   Обставина місця;     2)   обставина часу;   3)   обставина способу дії; 4)обставина причини.

А. На чорному фоні неба заблищали стрілами блискавки (І. Нечуй-Левицький).

Б. Вітер віє з поля на долину, над водою гне з вербою червону калину(Т. Шевченко).

В. Через півхвилини в кабінеті нікого не було (М. Хвильовий).

Г. Ревнув з лютості і з болю Бурунда і лівою рукою стис Максима за груди (І. Франко).

варіанти відповідей

1Б, 2В, 3А, 4Г.

1А, 2Б,3В, 4Г.

1Г, 2А, 3Б, 4В.

1В, 2Г, 3 А. 4 Б.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест