Складне речення з різними видами зв'язку. 9 клас.

Додано: 17 травня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 93 рази
20 запитань
Запитання 1

Складним із сполучниковим і безсполучниковим зв`язком є речення

варіанти відповідей

На світі складно все і просто: заходить сонце, щоб зійти.

Здається, часу і не гаю, а не встигаю, не встигаю.

Десь, кажуть, є гора, де не співають птиці.

Біда не в тім, що свище вітер лютий, що січень на вікні малює мертві квіти.

Запитання 2

Із скількох частин складається речення

Ураз Хо помічає, що від погляду того діються з ним незвичайні речі: з бороди вже не віє проймаючий холод, вона тратить свою чудодійну силу, тіло його меншає, легшає, немов частина його парою взялася або порохом розсипалася.

варіанти відповідей

7

3

4

5

6

Запитання 3

Укажіть складне речення з різними видами зв'язку, у якому допущено пунктуаційні помилки

варіанти відповідей

З того вечора я часто приходив до дядька, і коли він мав час, ми разом читали якусь книгу, газети чи гомоніли про всяку всячину.

Туман пах бузковим цвітом, а, коли почав розходитись, крізь його тонкий просинюватий серпанок виступили по горі бузкові вали.

З цієї хвилини все те, що він бачив навколо себе, чув і відчував, повнилося для нього новим змістом : йому ніби вставили інші очі, і він ними бачив тепер те, чого раніше не помічав, йому ніби підмінили душу, і він відчув те, про що раніше не знав.

Запитання 4

У реченні

Спав він так твердо (1) що не чув навіть (2) коли його знесли дома до постелі (3) і прокинувся він (4) аж надвечір.

кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 5

Речення

Як крила тих вітряків, що чорніють над полем: байдужно і безупинно роблять в повітрі круг, немов говорять: так буде вічно…

є складним із


варіанти відповідей

сурядним і підрядним зв’язком 


сурядним і безсполучниковим зв’язком


підрядним і безсполучниковим зв’язком 

сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком.


Запитання 6

 Складається з чотирьох простих частин складне речення з різними видами зв’язку


варіанти відповідей

А Товариші поговорили ще трохи у вагоні й забули, повернулися до своїх турбот, а в мене ще довго щеміло в грудях (С. Васильченко).

Б Квіти, які вона так плекала, прив’яли, деякі схилили пуп’янки й голівки, хоч їм би ще цвісти та цвісти (І. Цюпа).

В Дивний, вражаючий і по-своєму романтичний життєвий шлях Івана Кавалерідзе; його доля нагадує гілку грузинського дерева, яка розквітла на українській землі (М. Степовик).

Г Ми всі знали, що поет хворіє, але зараз він виглядав якось особливо молодо; він усміхався, радів білим снігам, зеленим соснам і легенькій завірюсі, що кружляла в повітрі (І. Цюпа).

Д Бережеш і той особливий запах снігу, що нагадує ледь вловимий, кволий аромат пролісків, а значить цей запах снігу є провісницьким, весняним (Є. Гуцало).

Запитання 7

Складне речення із сурядним і підрядним зв`язком

варіанти відповідей

Часто зупинявся, щоб перепочити, а небо над ним все ширшало й прояснювалось.

Дивись: шумує день погожий, кипить зелена заметіль.

Я знаю - ти чекаєш теж, тривожно вгадуєш і любиш.

Пливе над світом осінь, як медуза, і листя падає на брук.

Запитання 8

Складне речення із сурядним і безсполучниковим зв`язком

варіанти відповідей

Пишіть листи і надсилайте вчасно, коли їх ждуть далекі адресати.

Якби зустрілися ми знову, чи ти злякалася б, чи ні?

Я знаю: слабкість - це одна з диверсій, а я ще в диверсантах не була.

Зійде сонце - утру сльози, ніхто не пбачить.

Запитання 9

Знайдіть схему, яка відповідає реченню (розділові знаки пропущено):


Дівчина підійшла до матері і ніжно її обійняла а мама відчула що Бог винагородив її по-особливому щоб вона забула про все страшне що було у минулому.

варіанти відповідей

[  ], а [  ], (що  ), (щоб ), (що  ).

[  ] і [  ], а [  ], (що  ), (щоб ), (що  ).

[  ] і [  ], а [  ], (що  ), (що ).

[  ], а [  ], (що  ), (щоб ).

Запитання 10

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

Оголошено, (що)б усі прийшли вчасно.

(Що)б ви не думали, а я буду працювати.

(Як)би краще виконати завдання?

(За)те її люблю, мою Україну убогу...

Запитання 11

Яка схема даного речення:

Стояла хороша і по-своєму красива година: згори на верхи лісу спускався сизий присмерк, а знизу під кожним кущем повзав туман, і здавалось, що над сонною землею дихали два сонних неба. 

варіанти відповідей

[ ], і [ ]: [ ]; [ ]: [ ].

[ ]: [ ], а [ ], і [ ], (що).

[ ]: [ ], [ ], і [ ], (що).

[ ]: ( ), а [ ], [ ], (що).

( ): [ ], а ( ), і [ ], ().

Запитання 12

Які сполучники передають чергування явищ?

варіанти відповідей

розділові

протиставні

єднальні

Запитання 13

Оберіть речення без пунктуаційних помилок.

варіанти відповідей

Якби ж серцю я міг наказати, наказав би, живи, як є, поки будеш незрадно кохати, поки полум'я в груди б'є.

Якби ж серцю я міг наказати, наказав би: живи, як є, поки будеш незрадно кохати, поки полум'я в груди б'є.

Якби ж серцю я міг наказати, наказав би: живи як є, поки будеш незрадно кохати, поки полум'я в груди б'є.

Якби ж серцю я міг наказати, наказав би: живи, як є, поки будеш незрадно кохати; поки полум'я в груди б'є.

Запитання 14

Оберіть всі рядки, де речення не містять помилок.

варіанти відповідей

А я додам: не любити можна брехню в добу бідності, бо, дивна річ, ми всі якоюсь мірою наїдаємося правдою.

А я додам, що не любити можна брехню в добу бідності, бо, дивна річ, ми всі якоюсь мірою наїдаємося правдою.

А я додам: не любити можна брехню в добу бідності, бо дивна річ: ми всі якоюсь мірою наїдаємося правдою.

А я додам, не любити можна брехню в добу бідності, бо, дивна річ, ми всі якоюсь мірою наїдаємося правдою.

Запитання 15

6. Безсполучниковим є речення:


варіанти відповідей

а) Блукає вечір в чистім полі, допоки захід не згорів (В. Марсюк).

б) Народ сам скує собі долю, аби тільки не заважали (М. Коцюбинський).

в) Хоч була осінь, а день видався теплий, погожий (Панас Мирний).

Г) Бур’ян знищили — урожай підвищили (Народна творчість)

Запитання 16

11.Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному буквою

А. У книжці писалося: " Удав поглинає свою здобич цілою, не пережовуючи, після чого він не може навіть із місця зрушити й спить пів року аж поки перетравить її".

Б. Я показав своє творіння дорослим і запитав, чи воно не страхає їх.

В. На ньому було зображено здоровецького змія- удава, що ковтає якусь хижу звірюку.

Г. Я довго сушив мізки над отакими пригодами в джунглях, аж урешті й сам намалював кольоровим олівцем перший у моєму житті малюнок.

Д. Коли мені було шість років, в одній книжці про дрімучі ліси я угледів чудернацький малюнок.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 17

Кома не ставиться між частинами такого складносурядного речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Жасмин цвіте і трави косять і сіно пахне і п'янить (М. Луків)

Б Іще не виплакалось рнебо а вже співають солов'ї (О. Ющенко)

В Цілий вечір буря шаленіла а вночі зима вляглася біла (М. Луків)

Потім промінь злетить і полинуть потоки тепла (О.Ющенко)

Запитання 18

Тире у безсполучниковому складному реченні ставиться у такому реченні

варіанти відповідей

А Брати - як коти:вони погризуться й помиряться (Нар. творчість)

Б Одійде в морок підле і лукаве, холуйське, зрадницьке, підступне - усе в минувшину спливе.

В немає малого - не буде й великого (Нар. творчість)

Г Захоплений панегірик словам складаючи, я пам'ятаю, що мова - велика і дружна сім'я.

Запитання 19

Пунктуаційну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

Від серця відлягло: хмара покотила за обрій важкі громи, викрешуючи довгі блискавки.

Могутні крила розпростуються для лету; їх не спинить ніяка сила у світі.

Верби сплакували листям, їхні золоті сльози гнало за водою.

Чайка сідає у воду – чекай доброї погоди.

Запитання 20

Тире слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Переконатися пора зробивши зло не жди добра.

У товаристві лад усяк тому радіє.

Не повернуть минулого ніколи воно пройшло і вже здається миттю.

Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест