Культурне та духовне життя в Україні в 20-30-ті рр. XX століття

Додано: 30 січня 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 230 разів
15 запитань
Запитання 1

Оберіть терміни, які допоможуть вам розкрити питання ліквідації неписьменності серед дорослих в Україні у зазначений час:

варіанти відповідей

вечірні школи;

лікнеп;

обов"язкова 4-річна освіта;

вищі школи;

скасування соціальних обмежень на навчання в університетах;

плата за навчання.

Запитання 2

Виберіть факти, які стосуються життя і творчості людини, про яку йде мова в історичному джерелі:"З ним ми зустрілися в травні 1935 року на Медвежій горі: мені випало щастя працювати з ним в Медвежегорському театрі (Біломорсько-Балтійського каналу). ...Він приїхав у прекрасному англійському костюмі (в тім, в якому його забрали), гарний, сивий, стрункий, наповнений творчими мріями. Взявся ставити "Інтервенцію" Л. Славіна... Прем"єра не відбулася...

варіанти відповідей

очолював об"єднання "червоних театралів";

засновник театру "Березіль";

один з провідників "українізації";

розстріляний енкаведистами в урочищі Сандармох;

створив 5 майстерень, які готували кадри для театру;

активно закликав до індустріалізації.

Запитання 3

З даного переліку виберіть фільм, який на міжнародному кінофестивалі в Брюсселі у 1958 році, визнаний одним із 12 кращих кінострічок усіх часів і народів:

варіанти відповідей

"Аероград";

"Земля";

"Арсенал";

"Щорс".

Запитання 4

Вкажіть автора триптиху "Життя", який органічно поєднав мистецькі надбання Європи і національного живопису:

варіанти відповідей

М. Самокиш;

В. Касіян;

О. Довженко;

Ф. Кричевський.

Запитання 5

Основоположником історичного і батального українського живопису, який звернувся до теми козацтва, є:

варіанти відповідей

М. Самокиш;

Ф. Кричевський;

В. Касіян;

М. Скрипник.

Запитання 6

Виникла гаряча і гостра літературна дискусія між окремими літературними школами, групами, напрямками, організаціями та їх представниками... Ці питання були такі: про орієнтацію українського культурного і літературного розвитку (Європа чи Москва?); про українізацію пролетаріату; про роль української інтелігенції в українському культурному будівництві; теорія боротьби двох культур, національне відродження України... Хто був "винуватцем" цієї дискусії?

варіанти відповідей

В. Касіян;

М. Хвильовий;

Л. Курбас;

Г. Петровський.

Запитання 7

Як назвали групу письменників в українській літературі , які збагатили її найяскравішими здобутками західноєвропейської літератури та вкажіть рядок, де вони перелічені:

варіанти відповідей

неореалісти; О. Бурггардт, М. Рильський, М. Зеров;

романтики; П. Тичина, М. Рильський, Г. Тютюнник;

неокласики; О. Бурггардт, М. Рильський, М. Драй-Хмара;

футуристи; В. Винниченко, М. Рильський, М. Зеров.

Запитання 8

Вкажіть рік, коли відновили діяльність університети в Україні:

варіанти відповідей

1934;

1933;

1935;

1937.

Запитання 9

З даного переліку виберіть науковців-фізиків:

варіанти відповідей

Д. Багалій;

Л. Ландау;

Л. Курбас;

Є Ліфшиць;

А. Кримський;

Є Патон.

Запитання 10

Виберіть твердження, які характеризують розвиток науки у зазначений період:

варіанти відповідей

йде реформування Академії наук;

наукові дослідження носили практичний характер;

українознавчі дослідження влада критикувала;

наукові дослідження переважно носили теоретичний характер;

влада сприяла українознавчим дослідженням;

директором інституту електрозварювання був М. Боголюбов,

Запитання 11

Вкажіть правильне твердження:

варіанти відповідей

"українізація", що розгорнулася у суспільстві не підтримувалася народом;

"українізація" сприяла бурхливому розвиткові української освіти та культурному відродженню;

"українізація" сприяла ліквідації неписьменності серед дорослого населення;

в період утвердження радянської влади в культурі панувало жанрове різноманіття, модерні напрямки творчості.

Запитання 12

Вкажіть позитивні моменти розвитку культури в 20-30-х рр. XX століття:

варіанти відповідей

масштабні репресії радянської влади серед діячів культури, які "очистили"культуру від опозиції;

до культурних здобутків долучилися широкі маси;

радянська влада забезпечила можливість навчання для дітей щкільного віку та ліквідувала неписьменність серед дорослого населення;

радянська влада, діючи методами терору та пропаганди, намагалася обмежити внутрішній світ людини комуністичними цінностями;

більшовицький режим цілеспрямовано нищив надбання попередніх поколінь;

культурне життя було політизоване.

Запитання 13

Вкажіть тезу, яка розкриває мету шкільної освіти у зазначений час:

варіанти відповідей

початкова і середня школа "має продовжити кращі традиції виховання молодого покоління, які склалися в попередні роки";

початкова і середня школа "повинна виховати покоління, здатне остаточно встановити комунізм";

початкова і середня школа "повинна виховати молоде покоління, яке відмінно засвоїло уроки української історії;

початкова та середня школа " має бути віддаленою від політики".

Запитання 14

Про кого йде мова? Відомий мовознавець, сходознавець, його дослідження поставили українську мову в рівноправний ряд з іншими, був репресований радянською владою,

варіанти відповідей

А. Кримський;

М. Грушевський;

М. Василенко;

Є. Патон.

Запитання 15

Який терміни застосовують для позначення літературного процесу в кінці 20 - в 30-х рр. XX століття;

варіанти відповідей

"розстріляне відродження" - "червоний ренесанс";

"філософський корабель" - "розстріляне відродження";

"червоний ренесанс" - "розстріляне відродження";

"воєнний комунізм" - "нова економічна політика".

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест