Органічні речовини: вуглеводи, ліпіди, білки, нуклеїнові кислоти

Додано: 21 листопада 2023
Предмет: Біологія, 10 клас
15 запитань
Запитання 1

У лабораторії вчені досліджують біополімери. Яка органічна сполука НЕ є об’єктом їхніх досліджень?


варіанти відповідей

холестерин

крохмаль

альбумін

хітин

Запитання 2

Рибоза належить до


варіанти відповідей

ліпідів.

білків.

вуглеводів.

нітрогеновмісних основ.

Запитання 3

Два учні обговорювали енергетичну цінність напоїв, аналізуючи інформацію в таблиці.

Примітка. За повного розщеплення 1 г білків у середньому вивільняється 17,2 кДж енергії, 1 г жирів - 38,9 кДж, 1 г вуглеводів - 17,6 кДж.

Перший учень зауважив, що найбільшу енергетичну цінність має виноградний сік . Другий учень дійшов висновку, що найменшу енергетичну цінність має апельсиновий сік.

Хто з них має рацію?

варіанти відповідей

лише перший


лише другий

обидва мають рацію

обидва помиляються

Запитання 4

Укажіть процес, який характеризується порушенням первинної структури білка? 


варіанти відповідей

денатурація

деструкція

трансляція

ренатурація

Запитання 5

Укажіть структуру білкової молекули, яка утворена поліпептидною спіраллю, скрученою в глобулу?


варіанти відповідей

первинна

вторинна

третинна

четвертинна

Запитання 6

Для нормального функціонування синапсів потрібні молекули, вбудовані в постсинаптичну мембрану. Вони можуть вибірково розпізнавати сигнальні речовини, що виділяються пресинаптичним закінченням. Схарактеризуйте ці молекули постсинаптичної мембрани.


За хімічною природою є

1 вуглеводами

2 білками

3 ліпідами


Мономерами є

1 моносахариди

2 амінокислоти

3 жирні кислоти


Функція

1 регуляторна

2 захисна

3 рецепторна

варіанти відповідей

2 2 3

3 2 1

2 2 1

1 1 1

3 3 2

Запитання 7

Мономерами яких сполук є речовини, загальну формулу яких наведено на схемі


варіанти відповідей

дисахаридів

білків

вуглеводів

ліпідів

Запитання 8

Проаналізуйте опис: «Білки - біополімери, мономерами яких є залишки (1). До цієї групи належить інтерферон, що забезпечує (2) функцію». Замість цифр в опис потрібно вписати слова, наведені в рядку. Укажіть правильний варіант.


варіанти відповідей

1 - жирних кислот, 2 - транспортну

1 - нуклеотидів, 2 - рухову

1 - глюкози, 2 - структурну

1 - амінокислот, 2 – каталітичну

1 - амінокислот, 2 – захисну

Запитання 9

Обчисліть і укажіть відсоток гуанілових нуклеотидів у ділянці молекули ДНК, якщо тимідилові нуклеотиди становлять 42 відсотки від загальної кількості.


варіанти відповідей

84

42

16

8

Запитання 10

Виберіть ознаки, характерні для тРНК.


Локалізація в клітині

1 ядро

2 комплекс Гольджi

3 рибосома

4 цитоплазма


Кількість ланцюгів у молекулі

1 один

2 два


Моносахарид у складі нуклеотиду

1 глюкоза

2 дезоксирибоза

3 рибоза

4 фруктоза

варіанти відповідей

4 1 3

1 1 2

3 1 3

1 2 3

Запитання 11

За якими ознаками нуклеотиди ДНК відрізняються від нуклеотидів РНК

варіанти відповідей

відсутності дезоксирибози й урацилу

наявності рибози й тиміну

відсутності фосфату й аденіну

наявності дезоксирибози й тиміну

Запитання 12

До складу певного нуклеотиду ДНК можуть входити залишки


варіанти відповідей

ортофосфатної кислоти, дезоксирибози, аденіну

ортофосфатної кислоти, рибози, тиміну

ортофосфатної кислоти, дезоксирибози, урацилу

ортофосфатної кислоти, рибози, гуаніну

Запитання 13

Схарактеризуйте зображену молекулу за наведеними ознаками.


Мономерами є

1 пентози

2 нуклеотиди

3 амінокислоти


Комплементарна пара нуклеотидів

1 А-У

2 Г-Т

3 Г-Ц


Локалізація в клітині

1 мітохондрії

2 рибосоми

3 лізосоми


варіанти відповідей

2 3 1

3 1 2

1 2 2

2 1 2

Запитання 14

Фрагмент одного з ланцюгів молекули ДНК є матрицею для синтезу фрагмента молекули РНК з такою послідовністю нуклеотидів: ЦАЦ-ГАГ-УАГ. Укажіть послідовність нуклеотидів цього фрагмента ланцюга молекули ДНК.

варіанти відповідей

ГТГ-ЦТЦ-АТЦ

АТЦ-ГАГ-ТАГ

УАГ-ЦУЦ-АУЦ

АУЦ-ГАГ-УАГ

Запитання 15

На рисунку зображено молекулу

варіанти відповідей

полінуклеотиду


амінокислоти

нуклеотиду

жиру

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест