Хто підписав документ, уривок з якого наведено:
«Наказ “Сокола-Батька”. Члени всіх філій “Сокола-Батька” як “Січей”, так і “Соколів” мають стати тепер членами “Українських Січових Стрільців”… У стрілецьких справах усі тепер підпадають під наказ “Української Бойової Управи”…»?
Коли оприлюднено відозву, уривок з якої наведено: «Дня 19 жовтня Твоєю волею утворилася на українських землях бувшої Австро-Угорської монархії Українська Держава та її найвища влада – Українська Національна Рада. З нинішнім днем Українська Національна Рада обійняла владу в столичнім місті Львові й на цілій території Української Держави…»?
Директорія здобула владу за підтримки
Укажіть результат наступу Червоної армії, напрямки якого відображено на картосхемі.
Занесення на «чорну дошку» – це захід, який використовувало партійнорадянське керівництво СРСР / УСРР для
«Ще не минуло місяця, як ми вдало перейшли кордон і вступили до лав Січі й уже вчора зіткнулися з наступом ворожого війська та прийняли нерівний бій. Сьогодні Сойм проголосив незалежність Карпатської України. Новообраний Президент відразу звернувся до Німеччини з проханням про взяття країни під охорону Рейху та недопущення захоплення її. Відповіді ще немає…»
Цитований лист написано в
Проаналізуйте директиву керівнику Райхсміністерства в справах окупованих східних територій А. Розенбергу: «Цей мільйон нам конче потрібен протягом наступних чотирьох місяців. Від 15 березня ми встановили щоденні норми вивезення робітників до Райху: з генерального комісаріату “Білорусі” – 500 осіб, з райхскомісаріату “Україна” – 1 000 осіб… Від 1 квітня цього року щоденна квота має бути подвоєна…»
У зверненні йдеться про
Проаналізуйте уривок з історичного джерела: «...Партійні організації не завжди враховують ту обставину, що останнім часом повернулося з місць ув’язнення значне число осіб реабілітованих або відбувших термін покарання. Серед них є особи, особливо із числа буржуазних націоналістів, які ідейно не роззброїлися. ЦК КПРС вимагає від партійних та радянських органів уживати рішучих заходів до тих, які намагаються відновити свою минулу антирадянську діяльність…»
Що стало передумовою появи цитованого документа?
«...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму».
Хто із зображених на фото діячів є автором наведеного уривку документа?
«...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму».
«Працю», згадану в уривку документа, автор написав під впливом арештів
Ігор Юхновський згадував про події серпня 1991 р.: «Референдум був найважливішим з усього. Щоправда, проти нього виступали навіть деякі члени Народної ради. Але я наполягав: референдум є обов’язковим».
На Референдум було винесено питання
Увідповідніть подію періоду боротьби за відновлення державності України (1918–1921 рр.) з її наслідком.
1 проведення Всеукраїнського з’їзду хліборобів-власників (Всеукраїнського хліборобського конгресу)
2 «Листопадовий зрив»
3 підписання Берестейського (Брестського) миру
4 скликання Трудового конгресу України
А визнання Директорії вищою владою в Україні
Б утворення Державного секретаріату на чолі з К. Левицьким
В початок антигетьманського повстання на чолі з Директорією
Г проголошення П. Скоропадського гетьманом України
Д відновлення влади Української Центральної Ради
Увідповідніть ім’я історичного діяча з фактами його біографії:
1 А.-Х. Султан
2 Н. Челібіджіхан
3 П. Григоренко
4 М. Джемілєв
А один з організаторів першого Курултаю, автор національного гімну кримських татар
Б генерал-майор, активний учасник дисидентського руху, обстоював право кримських татар повернутися на батьківщину
В дисидент, перший голова Меджлісу кримськотатарського народу
Г просвітитель, видавець першої в Криму тюркомовної газети «Терджиман»
Д льотчик-ас, учасник Другої світової війни, національний герой кримськотатарського народу
Увідповідніть рік прийняття документа із цитатою з нього.
1 1991 р.
2 1995 р.
3 1996 р.
4 2014 р.
А «Підтверджуючи відданість України ідеалам та принципам, які є спільним надбанням європейських народів,.. Верховна Рада України постановляє: Приєднатися від імені України до Статуту Ради Європи…»
Б «…Верховна Рада України постановляє: 1. Ввести в дію Закон України “Про Збройні Сили України” з моменту його прийняття. 2. Доручити Кабінету Міністрів України розробити пропозиції щодо загальної структури Збройних Сил України...»
В «1. Цим документом створюється асоціація між Україною та Союзом і його державами-членами... Цілями асоціації є: Сприяти поступовому зближенню Сторін.., поглиблюючи зв’язок України з політикою ЄС...»
Г «Верховна Рада Української РСР проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність і неподільність влади республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах...»
Д «…Верховна Рада України постановляє: …Прийняти Конституцію України… Визнати такою, що втратила чинність, Конституцію України від 20 квітня 1978 року з наступними змінами й доповненнями…»
Установіть хронологічну послідовність подій періоду боротьби за відновлення державної незалежності України (1918–1921 рр.).
А Перший «Зимовий похід» Армії УНР
Б «Київська катастрофа»
В трагедія під містом Базар
Г «Чортківська офензива»
Розташуйте плакати відповідно до послідовності віх в історії України
Укажіть заходи непу в Українській СРР.
1 поширення різних форм кооперації
2 запровадження продрозверстки
3 мілітаризація праці
4 відновлення кредитно-банківської системи
5 збереження державної монополії зовнішньої торгівлі
6 розпуск колгоспів і радгоспів
7 денаціоналізація важкої промисловості
«Кияни теж цього були противні й не хотіли… присяги… Митрополит не дозволив присягати, й отець архімандрит, і все духовенство… Гадяцький і Брацлавський полки не хотіли зноситися з Богданом Хмельницьким», – в уривку з джерела схарактеризовано реакцію населення на
«У другій половині серпня відбулися вирішальні за своєю трагічністю події. Залога міста після майже півторамісячної облоги не витримала щоденних штурмів... Коли турки увійшли в місто, пролунав страшенної сили вибух: то вогонь дістався запасів пороху... Отак... перетворено на руїну серце Української козацької держави...»
Про яке місто йдеться в уривку з джерела?
«У другій половині серпня відбулися вирішальні за своєю трагічністю події. Залога міста після майже півторамісячної облоги не витримала щоденних штурмів... Коли турки увійшли в місто, пролунав страшенної сили вибух: то вогонь дістався запасів пороху... Отак... перетворено на руїну серце Української козацької держави...»
Наслідком подій, описаних у документі, стало укладення
За наведеною картосхемою можна визначити
Проаналізуйте уривок з історичного джерела:
«До Нашого відома дійшло, що за прикладом барської змови проти законної влади грішать вони через своє неуцтво, а ще більше – через обман шайки розбишак, що вдають, нібито вони є частиною Нашого вірного низового Війська Запорозького... Ми вважаємо невідхильним обов’язком Нашої монаршої влади оберігати слушні бажання польської Речі Посполитої, з якою Ми є в союзі, тісній дружбі...»
У документі йдеться про події
Зображених на фото діячів об’єднує те, що вони були
Діяльність освітнього товариства галицьких греко-католицьких священників і «Руської трійці» свідчила про
Укажіть картину, де Т. Шевченко втілив центральний образ одного зі своїх поетичних творів
Укажіть одну з основних вимог українських депутатів в австрійському парламенті в другій половині ХІХ ст.
Увідповідніть подію першої половини XVII ст. з її наслідком.
1 ухвалення «Пунктів для заспокоєння руського народу»
2 обрання вперше гетьманом П. Конашевича-Сагайдачного
3 укладення Куруківської угоди
4 видання постанови сейму «Ординація Війська Запорозького…»
А настання періоду «Золотого спокою»
Б збільшення реєстру козаків із трьох до шести тисяч
В морський похід козаків на Кафу й Стамбул
Г обрання православним митрополитом Петра Могили
Д утворення греко-католицької церкви
Установіть послідовність подій, відображених в уривках з історичних джерел.
А «Після раптового вторгнення запорожців у табір Османа турками оволоділа паніка: сам Осман, який ще недавно думав, що немає нікого у світі могутнішого за нього, тепер на власні очі бачив усю хиткість свого становища...»
Б «Орда ж примчала з тилу, так їх змішала, що вони почали тікати, а ми гнали їх аж до Конотопа. Там же потрапили до неволі князь Львов, два Бутурліни; усі полковники, ротмістри, капітани або полягли на полі битви, або пішли в татарську неволю...»
В «За кілька днів після приєднання козацького головнокомандувача графа Мазепи до шведів князь Меншиков на чолі численного війська й артилерії пішов на Батурин, резиденцію гетьмана Мазепи... Здобувши місто силою, Меншиков віддав усе живе мечу та вогню...»
Г «Уся перша війна почалася через Чаплинського, який, попри те, що я мав привілей короля, відібрав у мене хутір, та ще мені погрожував смертю, і весь цей вогонь спалахнув через нього...»
Які явища соціально-економічного життя характерні для України другої половини ХІХ ст.?
Передумови збройної агресії Росії проти України
1 агресивна політика ЄС і зокрема військово-політичного блоку НАТО
2 економічне знекровлення України через політику Росії та поступки української влади
3 інформаційна війна Росії проти України
4 намагання Росії відновити контроль над колишніми радянськими республіками
5 небезпека для Росії з боку України, загрози окупації РФ
6 нездатність України до самостійного розвитку
7 підготовка США до нападу на Росію з території України
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома