складносурядне і складнопідрядне речення

Додано: 27 вересня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 147 разів
12 запитань
Запитання 1

Знайдіть складне речення

варіанти відповідей

 Обважніле гілля дерев, зелень кущів, картоплі — все ніби порозбухало водою (О. Гончар).


 За селом шелестіли хліба і пахло полином (А. Головко).

  Ясне сонце геть підбилося вгору, розсіває своє золоте марево по зеленій долині (Панас Мирний).

У зелених заплавах ховалися ситі крижні й не полохані мисливськими пострілами кулики (М. Чабанівський).

Запитання 2

Для складнопідрядного речення характерні всі ознаки, крім

варіанти відповідей

 незалежність частин і сполучники сурядності

 наявність головної і підрядної частин

сполучники підрядності та сполучні слова

 взаємозалежність частин, сполучники підрядності й сполучні слова, інтонація

Запитання 3

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення "Я йду за ними, …" вибрати

варіанти відповідей

тому що мені видно легке гойдання всіх трьох крилатих хребтів, мяких, вовнистих…

  бо мені видно легке гойдання всіх трьох крислатих хребтів, м’яких, вовнистих…

 і мені видно легке гойдання всіх трьох крислатих хребтів, м’яких, вовнистих…


 коли мені видно легке гойдання всіх трьох крислатих хребтів, м’яких, вовнистих…

Запитання 4

Знайдіть складнопідрядне речення

варіанти відповідей

 В таку добу під горою, біля того гаю, що чорніє над водою, щось біле блукає

Обрій почала огортати все густіша і густіша темрява, і небо стало схожим на

синьку, густо розведену в воді.

Подихав свіжий вітерець; по ставку плигали маленькі хвильки і сріблом

блищали на сонці.

Тепер я можу спокійно спати, твої міцні стіни стануть між мною і цілим світом.

Запитання 5

Складним із підрядним і сурядним зв'язком є речення

варіанти відповідей

варіанти відповідей

 А На білу гречку впали роси, веселі бджоли одгули, замовкло поле стоголосе в обіймах золотої мли.

Б Люблю життя, де повно сонця й грюку, і ця любов моя на сто століть!

В І ламалося гілля на дереві, і зривалося листя, і гнав його вітер у сумне поле.

 Г Тихо в лісі : повітря не дихне, ніхто не крикне.

Запитання 6

Схема речення: «Недарма деякі люди життя своє присвячують, щоб вибудувати й дослідити своє генеалогічне дерево, бо людина – єдина істота, яка має відчуття історії.»  записана в рядку:

варіанти відповідей

А. [ ], (щоб), (бо), [ ], (яка ).

 Б. [ ], (щоб), (бо), (яка ).

  В. [ ], (щоб), (бо).

 Г. [ ], ( ), [щоб ], (яка).

Запитання 7

Якій зі схем відповідає подане речення? Коли у пору листопаду пташки у вирій відлітають, вони в дібровах залишають свої мотиви, щоб їх, бува, не розгубити.



варіанти відповідей

 [ ], ( ), ( ).

  ( ), [ ], ( ).

( ), ( ), [ ].

( ), ( ), ( ).

Запитання 8

Знайдіть складнопідрядне речення з підрядними причини

варіанти відповідей

Мали спати по черзі, бо хтось один повинен був підтримувати вогонь.

Я їду туди, де мене чекає вільний степ, тихі задумливі озера, пісні на чумацьких дорогах...

Вартовий мовчить, ніби не чує і не бачить бабусі.

Ми забуваємо, що ліки ростуть із землі.

Запитання 9

Знайдіть складнопідрядне речення з підрядним означальним

варіанти відповідей

Чому ж стоїш без руху ти , коли ввесь світ співає?

Не злякать вам нікого, холодні сніги, бо розтопить вас сонце блискуче...

Благословен той день і час, коли послалась килимами земля, яку сходив Тарас малими босими ногами.

Нас ніхто не чує, бо нас нікому чути.

Запитання 10

Оберіть складнопідрядне речення 

варіанти відповідей

Земля висохла так, що під ногами дзвеніла.

Сонечко зайшло, і надворі почало вже темніти

Або не сокіл я, або спалила мені неволя крила

Зранку вітер ущух і засяяло сонце

Запитання 11

Тепла ще не було, дарма що минуло кілька днів березня - це складнопідрядне

варіанти відповідей

означальне

 мети

допустове

причинове

Запитання 12

Дерево впало на дорогу, так що ми застрягли тут на кілька днів - це

варіанти відповідей

складнопідрядне порівняльне

складнопідрядне міри і ступеню

складнопідрядне наслідкове

складнопідрядне способу дії

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест