Тема 11. Кадровий потенціал підприємства: формування та оцінка

Додано: 20 квітня 2020
Предмет: Економіка, 3 клас
Тест виконано: 79 разів
21 запитання
Запитання 1

За рівнем агрегованості оцінок виокремлюють такий вид трудового потенціалу:

варіанти відповідей

індивідуальний трудовий потенціал

управлінський потенціал

продуктивний трудовий потенціал

трудовий потенціал працівника

Запитання 2

За спектром охоплення можливостей виокремлюють такий вид трудового потенціалу: 

варіанти відповідей

управлінський потенціал

колективний (груповий) трудовий потенціал

структуро-формуючий трудовий потенціал

трудовий потенціал працівника

Запитання 3

За характером участі у виробничо-господарському процесі виокремлюють такий вид трудового потенціалу:

варіанти відповідей

груповий (бригадний) трудовий потенціал

потенціал технологічного персоналу

індивідуальний трудовий потенціал

продуктивний трудовий потенціал

Запитання 4

За місцем у соціально-економічній системі підприємства виокремлюють такий вид трудового потенціалу:

варіанти відповідей

підприємницький трудовий потенціал

управлінський потенціал

груповий (бригадний) трудовий потенціал

індивідуальний трудовий потенціал

Запитання 5

Трудовий потенціал працівника — це:

варіанти відповідей

потенціал окремих працівників, який включає додаткові можливості їх колективної діяльності на основі сумісності психофізіологічних і кваліфікаційно-професійних особливостей колективу

це сукупні можливості працівників підприємства активно чи пасивно брати участь у виробничому процесі в рамках конкретної організаційної структури, виходячи з матеріально-технічних, технологічних та інших об'єктивних параметрів

це індивідуальні інтелектуальні, психологічні, фізіологічні, освітньо-кваліфікаційні та інші можливості особистості, які використовуються чи можуть бути використані для трудової діяльності 

Запитання 6

Структуро-формуючий трудовий потенціал – це: 

варіанти відповідей

наявність та розвиток підприємницьких здібностей певної частини працівників, як передумова для досягнення економічного успіху за рахунок формування ініціативної та інноваційної моделі діяльності

можливості частини працівників підприємства щодо раціональної та високоефективної організації виробничих процесів і побудови найбільш гнучкої, чіткої, простої структури організації

можливості працівника підприємства генерувати економічні та неекономічні результати, виходячи з існуючих умов діяльності у рамках певної організації

Запитання 7

Управлінський потенціал — це: 

варіанти відповідей

індивідуальні інтелектуальні, психологічні, фізіологічні, освітньо-кваліфікаційні та інші можливості особистості, які використовуються чи можуть бути використані для трудової діяльності

можливості працівника підприємства генерувати економічні та неекономічні результати, виходячи з існуючих умов діяльності у рамках певної організації

можливості окремих категорій персоналу підприємства щодо ефективної організації та управління виробничо-комерційними процесами підприємства (організації)

Запитання 8

Які з поданих одиниць типи НЕ використовується для виміру трудового потенціалу: 

варіанти відповідей

часові

натуральні

вартісні

якісні

умовні

Запитання 9

Що з переліченого нижче НЕ входить до складу трудового потенціалу:

варіанти відповідей

психофізіологічний потенціал

організаційний потенціал

кваліфікаційний потенціал

соціальний потенціал

Запитання 10

Психофізіологічний потенціал – це

варіанти відповідей

здатності та схильності людини, стан її здоров'я, працездатність, витривалість, тип нервової системи і т. ін.

обсяг, глибина та різнобічність загальних і спеціальних знань, трудових навичок і вмінь, що обумовлює здатність працівника до праці визначеного змісту і складності

рівень громадянської свідомості та соціальної зрілості, ступінь засвоєння працівником норм ставлення до праці, ціннісні орієнтації, інтереси, потреби і запити у сфері праці, виходячи з ієрархії потреб людини

Запитання 11

Кваліфікаційний потенціал – це:

варіанти відповідей

здатності і схильності людини, стан її здоров'я, працездатність, витривалість, тип нервової системи і т. ін.

рівень громадянської свідомості та соціальної зрілості, ступінь засвоєння працівником норм ставлення до праці, ціннісні орієнтації, інтереси, потреби та запити у сфері праці, виходячи з ієрархії потреб людини

обсяг, глибина та різнобічність загальних і спеціальних знань, трудових навичок і вмінь, що обумовлює здатність працівника до праці визначеного змісту і складності

Запитання 12

Соціальний потенціал – це: 

варіанти відповідей

рівень громадянської свідомості та соціальної зрілості, ступінь засвоєння працівником норм ставлення до праці, ціннісні орієнтації, інтереси, потреби та запити у сфері праці, виходячи з ієрархії потреб людини

здатності та схильності людини, стан її здоров'я, працездатність, витривалість, тип нервової системи і т. ін.

обсяг, глибина та різнобічність загальних і спеціальних знань, трудових навичок і вмінь, що обумовлює здатність працівника до праці визначеного змісту і складності

Запитання 13

Який з наведених нижче показників НЕ використовується для оцінки розміру трудового потенціалу за витратним методом:

варіанти відповідей

продуктивність праці промислово-виробничого персоналу

коефіцієнт змінності робочої сили

комплексна оцінка конкретного працівника

коефіцієнт змінності роботи робочого місця

коефіцієнт віддачі повної заробітної плати

коефіцієнт творчої активності працівників

Запитання 14

Який з перелічених нижче методів НЕ використовується при порівняльному підході до оцінки трудового потенціалу:

варіанти відповідей

метод анкетування

описовий метод

метод шкали спостереження за поведінкою

метод попереднього стажування

метод ділових ігор

Запитання 15

Оцінювання методом «360 градусів» означає: 

варіанти відповідей

трудовий потенціал працівника визначається на основі його усних відповідей на запитання компетентних експертів-оцінювачів, які виносять суб'єктивні судження щодо коректності чи некоректності відповідей на вузькоспеціалізовані запитання

трудовий потенціал працівника визначається за результатами вирішення психологічних, фізіологічних та кваліфікаційно-освітніх завдань (тестів)

трудовий потенціал працівника визначається на основі спостережень та результатів його участі в імітаційних (ситуаційних) іграх, змодельованих під конкретну організацію

трудовий потенціал працівника оцінюється на основі суджень його професійно-трудового оточення (співробітниками, які з ним працювали)

Запитання 16

Оцінювання методом ділових ігор означає:

варіанти відповідей

трудовий потенціал працівника визначається на основі спостережень та результатів його участі в імітаційних (ситуаційних) іграх, змодельованих під конкретну організацію

трудовий потенціал працівника визначається на основі оцінювання його істотних трудових якостей за оціночними шкалами, які розробляються оцінювачем за певними критеріями (залежно від мети аналізу)

трудовий потенціал окремого працівника визначається на основі ранжування всіх працюючих на підприємстві, за визначеним критерієм, а також вибору трудових характеристик найкращого з них у якості еталонного значення

Запитання 17

Оцінювання методом оцінки за вирішальною ситуацією означає: 

варіанти відповідей

трудовий потенціал працівника встановлюється експертом-оцінювачем у рамках допустимих інтервалів, які в сукупності формують фіксований розподіл усіх оцінок

трудовий потенціал працівника оцінюється на основі суджень його професійно-трудового оточення (співробітниками, які з ним працювали)

трудовий потенціал працівника визначається на основі його поведінки чи вирішення основних виробничо-господарських ситуацій, змодельованих чи ініційованих оцінювачем у рамках конкретної організації

трудовий потенціал працівника визначається за результатами вирішення психологічних, фізіологічних та кваліфікаційно-освітніх завдань (тестів) рамках конкретної організації

Запитання 18

Оцінювання рейтинговим методом означає:

варіанти відповідей

трудовий потенціал працівника визначається за допомогою формалізованих (математичних) моделей компетентності, які являють собою системну оцінку інтелектуальних, професійних та інших характеристик, суттєвих у рамках конкретної організації

трудовий потенціал працівника визначається на основі оцінювання його істотних трудових якостей за оціночними шкалами, які розробляються оцінювачем за певними критеріями (залежно від мети аналізу)

трудовий потенціал працівника встановлюється експертом-оцінювачем у рамках допустимих інтервалів, які в сукупності формують фіксований розподіл усіх оцінок мети аналізу)

Запитання 19

Оцінювання методом порівняння параметрами означає:

варіанти відповідей

трудовий потенціал працівника визначається на основі оцінювання його істотних трудових якостей за оціночними шкалами, які розробляються оцінювачем за певними критеріями (залежно від мети аналізу)

трудовий потенціал працівника оцінюється на основі суджень його професійно-трудового оточення (співробітників, які з ним працювали)

трудовий потенціал працівника встановлюється експертом-оцінювачем у рамках допустимих інтервалів, які в сукупності формують фіксований розподіл усіх оцінок

трудовий потенціал окремого працівника визначається шляхом багатоетапного співставлення продуктивності, освітньо-культурних та інших його характеристик з аналогічними параметрами інших працівників компанії, які виконують схожі роботи

Запитання 20

Який з наведених коефіцієнтів НЕ використовується для оцінки трудового потенціалу працівників згідно з коефіцієнтною методикою:

варіанти відповідей

коефіцієнт освіти

коефіцієнт посадового досвіду

коефіцієнт підвищення кваліфікації

коефіцієнт раціоналізаторської активності

коефіцієнт вікового складу

коефіцієнт оперативності виконання робіт

Запитання 21

Персонал підприємства – це: 

варіанти відповідей

працівники, які мають значний стаж роботи на підприємстві

працівники, які мають високий рівень кваліфікації

постійні працівники, які отримали необхідну професійну підготовку та (або) мають практичний досвід і навички роботи

всі перераховані варіанти

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест