Тематичне тестування з розділу 4 "Українські землі у складі Російської імперії в ІІ половині ХІХ століття"

Додано: 2 березня
Предмет: Історія України, 9 клас
16 запитань
Запитання 1

Інтенсивне використання Російською імперією матеріальних і людських ресурсів України впродовж 1853-1856 рр. зумовлено перш за все потребою

варіанти відповідей

ліквідації антикріпосницьких заворушень селян

запобігання поширенню европейської «весни народів»

придушення польського національно-визвольного повстання

ведення бойових дій під час Кримської війни

Запитання 2

Що гальмувало розвиток капіталістичних відносин на селі після селянської реформи 1861 р.?

варіанти відповідей

скасування тимчасовозобов’язаного становища селян

виплата викупних платежів

збереження кріпосного права

виділення селянських наділів з общини

Запитання 3

Які питання належали до компетенції земських установ, створених у ході реформи 1864 р. в Російській імперії?

варіанти відповідей

утримання лікувальних закладів, сприяння розвиткові народної освіти

контроль за дотриманням сівозміни, переділ селянської землі в общині

організація та проведення виборів до міських дум і Державної думи

здійснення рекрутських наборів до армії, підтримання правопорядку

Запитання 4

Чому уряд Російської імперії не запровадив земську реформу 1864 р. в губерніях Правобережної України?

варіанти відповідей

Уряд остерігався перетворення земств на осередки сіоністського руху, оскільки регіоном проходила «смуга осілості» євреїв, серед яких були поширені ідеї сіонізму

Уряд остерігався перетворення земств на «п’яту колону» в разі війни, оскільки регіон межував з Австро-Угорщиною, із якою вкрай загострилися відносини

Уряд остерігався перетворення земств на центри «мазепинського духу», оскільки в регіоні спостерігалося піднесення українського національно-визвольного руху

Уряд остерігався перетворення земств на інструмент посилення польського впливу, оскільки в регіоні поляки-землевласники мали міцні позиції

Запитання 5

Перша залізниця в Наддніпрянській Україні з'єднала міста

варіанти відповідей

Катеринослав та Кременчук

Харків та Полтаву

Одесу та Балту

Київ та Чернігів

Запитання 6

Назвіть діяча, який став символом кримськотатарського національного відродження і видавав газету “Терджиман” (“Перекладач”)

варіанти відповідей

Асан Сабрі Айвазов

Ісмаїл Гаспринський

Асан Нурі

Абдулла Абіл'євич Лятіф-заде

Запитання 7

Установіть послідовність здійснення реформ 1860 — 1870-х рр. у Російській імперії.

А      Упровадження виборного (на основі майнового цензу) міського самоврядування, створення міських дум і міських управ.

Б      Ліквідація особистої залежності селян від поміщиків, наділення селян землею та визначення за неї повинностей, викуп селянських наділів.

В      Створення виборних місцевих органів самоврядування — земств — у лівобережних та південних губерніях України.

Г       Скасування рекрутських наборів та впровадження загальної військової повинності строком до 6 — 7 років.

варіанти відповідей

1Г, 2В, 3Б, 4А

1В, 2Г, 3А, 4Б

1Б, 2В, 3А, 4Б

1А, 2Б, 3В, 4Г

Запитання 8

Укажіть риси, характерні для економічного розвитку Наддніпрянської України в другій половині XIX ст. (три варіанти)

варіанти відповідей

витіснення іноземного капіталу з провідних галузей промисловості

домінування селянського господарства в товарному виробництві хліба

завершення промислового перевороту, початок монополізації

дефіцит робочої сили в сільськогосподарському виробництві

бурхливий розвиток вуглевидобувної, гірничорудної та металургійної галузей

будівництво розгалуженої системи залізниць

розквіт чумацького промислу

Запитання 9

Установіть послідовність суспільно-політичних подій в Російській імперії в другій половині ХІХ ст.

А      підписання імператором Олександром ІІ Емського указу про повну заборону використання української мови

Б      видання міністром внутрішніх справ П. Валуєвим циркуляру про обмеження видання книг українською мовою

В      підписання імператором Олександром ІІ Маніфесту про скасування кріпосного права

Г       відкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

варіанти відповідей

1А, 2Б, 3В, 4Г

1Б, 2А, 3Г, 4В

1В, 2Б, 3Г, 4А

1Г, 2В, 3Б, 4А

Запитання 10

Які із зазначених нижче фактів біографії належать Володимиру Антоновичу?

варіанти відповідей

Один із засновників Кирило-Мефодіївського братства, журналу «Основа», доктор історії Київського університету (з 1864 р.), член-кореспондент Російської академії наук (з 1876 р.)

Організатор і голова Київської громади, головний редактор Тимчасової комісії з розгляду давніх актів (1864—1880 рр.), професор Київського університету (з 1878 р.)

Ініціатор відкриття Харківського університету (1805 р.), створення Філотехнічного товариства (1811 р.), за критику існуючого ладу був ув’язнений у Шліссельбурзькій фортеці (1820 р.)

Активний учасник Київської громади, емігрував до Швейцарії (1875 р.), де заснував Вільну українську друкарню, видавав український журнал «Громада»

Запитання 11

Український національно-визвольний рух у Наддніпрянській Україні 1860—1880-х рр. був спрямований на

варіанти відповідей

об’єднання українського, польського та російського рухів у єдиний визвольний рух

перехід до легальної політичної боротьби за відродження української державності

організацію видавничої справи, відкриття недільних шкіл, бібліотек

створення підпільних терористичних організацій

Запитання 12

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Як не кумедним здавалося нам це засідання Громади під головуванням генерал-губернатора, але нікому з нас і в голову не приходила гадка, що ми користуємося чужим недоглядом. Насправді ми одержали тільки те, на що, за здоровим глуздом, ми мали повне право: збиратися й відкрито займатися науковою діяльністю про Україну й для України».

В уривку йдеться про відкриття

варіанти відповідей

товариства «Просвіта»

Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

Собору руських вчених

Наукового товариства ім. Т. Шевченка

Запитання 13

Який діяч так пояснював мотиви свого вчинку:

«Тільки ж в теперішній час мені нема іншого виходу, як закордонне видання українського часопису, - бо троїсте ярмо: порядків царства Російського та Австро-Угорського над нашою країною, котре не дає їй волі політичної, господарської й освітньої, неволить слово й печать українську настільки, що прихильникам волі народу українського... не можна просто й відверто висловлювати в себе вдома свої думки...»?

варіанти відповідей

М. Костомаров

Б. Грінченко

В. Антонович

М. Драгоманов

Запитання 14

Діяльність народників на Наддніпрянській Україні в 1870 – 1880-х рр. була спрямована на

варіанти відповідей

організацію робітничих страйків на підприємствах

пропаганду ідей селянського «общинного соціалізму»

запровадження земського самоврядування

заснування мережі недільних шкіл

Запитання 15

Укажіть головну відмінність «молодих громад» від «старої громади», що існували в Наддніпрянській Україні у другій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

виступали за політизацію національно-визвольної боротьби

діяли як легальні культурно-просвітні організації

активно готували народне повстання проти самодержавства

брали участь у терористичній діяльності російських народників

Запитання 16

Програмові положення якої організації наведено в уривку з документа: «...Ми, свідомі Українці, назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми оддаємо всі наші сили на творення української культури, на соціально-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу. Ми мусимо агітувати за наші думки... кожен повинен протягом року вивчити українській грамоті не менше двох членів для нашої організації...»?

варіанти відповідей

Кирило-Мефодіївського братства

Братства тарасівців

Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

Старої Київської громади

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест