Тематичний контроль. Рельєф, тектонічна і геологічна будова, мінеральні ресурси

13 запитань
Запитання 1

Більша частина території України належить до _______________ __________ , яка має давній кристалічний фундамент.

варіанти відповідей

Західноєвропейської платформи

Східноєвропейської платформи

Скіфської платформи

Африкано-Аравійської платформи

Запитання 2

На півдні України простягається _____________ ___________. Її пересічні висоти становлять 120–150 м. Вона має загальний похил у бік Чорного моря. Тут міститься найнижча точка поверхні України – Куяльницький лиман, дуже солона мілководна водойма, що лежить на 5 м нижче рівня Світового океану.

варіанти відповідей

Придніпровська низовина

Причорноморська низовина

Приазовська височина

Поліська низовина

Запитання 3

Оберіть, серед запропонованих, правильні відповідності "височина - її найвища точка"

варіанти відповідей

Приазовська височина - г. Могила-Бельмак

Приазовська височина - г. Могила-Гончариха

Донецька височина - г. Могила - Мечетна

Подільська височина - г. Камула

Донецька височина - г. Савур - Могила

Запитання 4

Найбільшою за площею в Україні є ____________ височина. Вона розташована у центральній частині України на правому березі Дніпра, високими урвистими уступами обриваючись до нього. Середні відмітки висот сильно коливаються. Найвищі частини на півночі – 220–240 м, а на північному заході відмітки досягають максимального значення – 322 м. 

варіанти відповідей

Подільська

Передкарпатська

Придніпровська

Хотинська

Запитання 5

Пересічні висоти ____________ височини коливаються від 150 м на півдні до 320 м на півночі. Поверхня сильно розчленована долинами річок. На височині виокремлюють навіть цілі пасма горбів: Кременецькі гори, Вороняки, Розточчя, Опілля, Товтри

варіанти відповідей

Хотинської

Придніпровської

Волинської

Подільської

Запитання 6

Оберіть, серед запропонованих, зображення Говерли.

варіанти відповідей
Запитання 7

Найвище

Головне пасмо має плоскі вершини, вкриті гірськими луками – яйлами. Найвища точка Кримських гір – гора _______-_______ (1545 м)

варіанти відповідей

Аю-Даг

Ай-Петрі

Еклізі-Бурун

Роман-Кош

Запитання 8

Ця ера (з грец. – нове життя) розпочалася 67 млн років тому і триває донині. Вона становить менше 1 % геологічної історії. Її поділяють на 3 геологічні періоди: палеогеновий, неогеновий та четвертинний (або антропогеновий). Материки й океани поступово набувають сучасних обрисів.

варіанти відповідей

Мезозойська

Кайнозойська

Палеозойська

Протерозойська

Запитання 9

Оберіть,серед запропонованих, правильні відповідності : "форми рельєфу - тектонічні структури"

варіанти відповідей

Придніпровська та Приазовська височини - Український щит

Донецька височина - Український щит

Подільська височина - Волино-Подільська плита

Придніпровська низовина - Український щит

Донецька височина - Донецька складчата споруда

Придніпровська низовина - Донецько-Дніпровська западина

Запитання 10

Оберіть,серед запропонованих, правильні відповідності: "корисні копалини -їх родовища"

варіанти відповідей

Завадівське - графіт

Заваллівське - графіт

Шебелинка - природний газ

Яворівське - нафта

Надвірна - нафтогазове

Калуське - кам′яна сіль

Запитання 11

Встановіть правильні відповідності: "типи рельєфу - форми рельєфу"

варіанти відповідей

Водно-ерозійні - борозни, вимоїни, яри, балки, річкові долини

Еолові - моренні рівнини, баранячі лоби, кари

Льодовикові - моренні рівнини, баранячі лоби, кари

Денудаційні - пасма, вали, уступи, пенеплени (хвилясті рівнини)


Антропогенні - зсуви, обвали, осипища

Антропогенні - кар’єри, терикони, греблі

Запитання 12

Встановіть правильні відповідності: "корисні копалини - їх родовища"

варіанти відповідей

бурштин - Клесівське

горючі сланці - Бовтиське

хромітово-нікелеві руди - Самотканське

хромітово-нікелеві руди - Побузька група родовищ

нафтове - Шебелинка

буре вугілля - Іршанське

Запитання 13

Найвищою точкою рівнинної частини України є гора:

варіанти відповідей

 Говерла

  Ай - Петрі

  Берда

 

 Бельмак - Могила

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест