Урок - ділова гра з математики в 4 класі на тему «Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумою двох доданків»

Про матеріал
Урок-ділова гра - це імітаційна модель навчальної діяльності учнів, що відтворюється в умовах, максимально наближених до дійсності. Мета ділової гри - поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування. Дана розробка уроку з математики складена на екологічну тематику. Екологічне виховання школярів на сучасному етапі потребує психологічної включеності особистості в світ природи з подальшим поетапним конструюванням системи особистісного ставлення до природи (теоретичним, емоційно-ціннісним, практично-дійовим). Це забезпечує дотримання логіки формування екологічних знань, використання їхнього пізнавального та виховного значення у навчально-виховному процесі.
Перегляд файлу

Урок - ділова гра

з математики в 4 класі

на тему

«Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумою двох доданків»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумою двох доданків.

Мета: формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумою двох доданків, удосконалювати  навички письмового додавання та віднімання багатоцифрових чисел; розвивати критичне мислення, уміння вирішувати поставлену проблему разом; виховувати екологічну грамотність, ціннісне ставлення до себе, оточуючих людей та довкілля,

Тип уроку. Ділова гра.

Матеріали до уроку: навчальний зошит 2 «Математика» 4 клас С.О.Скворцова, О.В. Онопрієнко., ст..16 – 17., відео про екологічну ситуацію на планеті Земля

«Боротьба з пластиком.  Міфи та реальність»,  відео «Історія трьох пластикових пляшок, або навіщо сортувати сміття».

Хід уроку:

І Організаційний момент.

  • Сьогодні наш урок ми присвятимо обчисленню задач.  Адже в житті виникає багато ситуацій, які потрібно швидко та правильно вирішити. Саме обчислюючи задачі ви навчитеся діяти і мислити логічно та правильно.
  • Задачі якого змісту ми будемо обчислювати ви дізнаєтеся із девізу нашого уроку.

Девіз уроку:

Математику  цікаво вивчати,

Коли свої знання ми  зможемо застосувати,

Щоб навколишній світ оберігати.

Очистимо Землю від бруду і скверни,
Посіємо скрізь добра і квітів зерна!
Хай буде планета красива й зелена
Для щастя, добра,  для тебе і  мене!

- Отже, ми з вами будемо обчислювати задачі на екологічну тематику, а саме задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумою двох доданків. 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Завдання 1 ст 8 зошит «Працюю самостійно»

Знайди значення виразів письмово.

(відповіді до виразів записані на дошці, учні перевіряють правильність виконання та сигналізують умовними знаками     

ІІІ .Повідомлення теми, мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

- Для того, щоб розпочати роботу над темою нашого уроку я пропоную переглянути відео.

Перегляд відео про екологічну ситуацію на планеті Земля

«Боротьба з пластиком.  Міфи та реальність.»

  https://youtu.be/vseW-IBUra0

(відео переглядається не повністю, 1 хв.)

- Діти глобальних проблем вирішити не в змозі, але ми будемо вчитися мислити та діяти екологічно правильно ,  щоб мати щасливе  майбутнє.

Перегляд відео «Історія трьох пластикових пляшок, або навіщо сортувати сміття»

https://youtu.be/o7047nFLv2o

  • Отже, ви зрозуміли, яку шкоду приносить пластик для довкілля та екологічної ситуації на нашій планеті в цілому, і яким чином можна запобігти глобальній катастрофі перероблюючи пластикове сміття.
  • Сьогодні на уроці я пропоную створити фірми, які будуть займатися переробкою пластикового сміття.

 

 

 

 

 

  • Працівники фірми -  це ви,  учні,  мої найперші помічники. А я сьогодні в ролі генерального директора  головного  підприємства.
  • Пропоную вам обєднатися у групи - фірми та вибрати президента і логотип із назвою.

          Актуалізація опорних знань.

  • Щоб фірма офіційно працювала,  вона повинна  мати пакет документів, а саме бізнес - план. Документи  знаходяться в сейфі (скринька).  Відкрити його зможе той президент фірми, який правильно обчислить код за вправою 1. ст.16.

(учні у групі виконують завдання)

  • Ви отримуєте  бізнес - план на найближчий час. (завдання в файлах- надруковані).  Майбутнє ваших фірм буде залежати від того, як ви будете виконувати завдання. Правильні відповіді і правильно виконані завдання - це умова накопичення капіталу фірми.
  •  Всі  накопичені кошти зберігатимемо в банку «Успіх» за допомогою чеків.
  • Тож стараймося!
  • Для того, щоб ви могли приступити до виконання своїх обов’язків вам потрібно пройти атестацію керуючих  кадрів фірми.

Опитування за програмою (атестація кадрів фірми) .

Усний рахунок.

(завдання на картках)

Знайди значення виразів, використовуючи усний прийом обчислення.

        68 000 + 12 000 =

        6 100 – 4 800 =

        14 000 + 3 700 =

        80 000 – 62 000 =

        81 000 + 19 000 =

Правильні відповіді виводяться на екран.  Учні перевіряють правильність виконання роботи.

  • Щоб підприємство по переробці пластику запустити потрібно обладнати  лінії переробки:

1. Лінія сортування, яка відділятиме інші сполуки від ПЕТ, такі як папір, метал тощо.

2. Дробарка з ситом для подрібнення і просіювання крихти.

3. Обладнання для миття та сушіння крихти.

4. Агломератор для плавлення.

5. Гранулятор.

6. Прес для формування брикетів із гранул пластику.

- Ваше завдання обчислити вартість кожної лінії переробки, щоб придбати її для свого підприємства.

  Лінія сортування

Картинки по запросу "обладнання для сміттєпереробного заводу""     608721 – 87804 =

 

Дробарка

Картинки по запросу "Дробарка з ситом для подрібнення і просіювання крихти пластику""     509456 + 23004 =

Обладнання для миття та сушіння крихти.

https://monplan.ru/uploads/3f8-61-525x663.jpg 56309 + 438724 =

Агломератор для плавлення пластикової крихти.

https://monplan.ru/uploads/9748474f172e.jpg  400000 – 40508 =

 

 

 

Гранулятор для переробки пластикових відходів.

Картинки по запросу гранулятор для переработки пластика цена Похожее изображение      562609 + 39 502 =

 

 

Прес для формування брикетів із гранул пластику.

 

Похожее изображение   345006 – 25012 =

 

Учні обчислюють приклади на картках,  а потім  результати прикріплюють на стікерах  біля зображення обладнання на дошці.

(правильні відповіді виводяться на екран)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Учитель:  На факс нашого підприємства надійшла пропозиція від фірми Техносервіс  на придбання обладнання для  ліній переробки..

Я пропоную розглянути дану пропозицію  та визначити чи вигідною для нас вона  є.

Пояснення нового матеріалу .

Задача

Обладнання для переробки пластикового сміття  коштує  936897 грн.

Лінія сортування  та дробарка разом  коштують  742 154 грн.,  а  дробарка

 та обладнання для миття і сушіння крихти коштують 537 258 грн. Визначте ціну кожного виду  обладнання окремо.

  • Перекажіть умову задачі
  • Перекажіть запитання.  Про що потрібно дізнатися?
  • Поясніть, що означають числові дані.
  • Діти, я пропоную вам скласти короткий запис до задачі.

(діти працюють у групах)

Кожна група записує свій короткий запис на дошці.  Проводимо аналіз.

Зразок міркування.

  • Яким способом нам зручніше обчислювати  дану задачу: способом аналізу чи синтезу?
  • Давайте  розглянемо числові дані задачі:

число 936 897 означає суму І, ІІ, і ІІІ числа, які нам не відомі;

число 742 154  означає суму І і ІІ числа;

число 537  258 значає суму ІІ і ІІІ числа.

  • Про яке число ми дізнаємося, коли від суми трьох чисел віднімемо суму І і ІІ числа?

Учні обчислюють задачу коментуючи розвязання

Фізкультхвилинка.

           VІ.Закріплення та узагальнення знань учнів.

           Обчислення задачі 4 ст.17

Учитель завчасно готує 2 коротких записи задачі на дошці.

  • Діти, прочитайте умову задачі.

Провести аналіз задачі . Визначити який із коротких записів правильний. Запропонувати самостійно обчислити задачу. Провести перевірку обчислення.

  • Наступним пунктом нашого бізнес плану є дослідження впливу підприємства на навколишнє середовище.
  • Нам потрібно провести розрахунки.
  •  За попередніми розрахунками вплив на навколишнє середовище дорівнює:

(263223 – 18327 – 6432) + 624= 239 088 – це в межах норми.

  • Давайте проведемо розрахунки чи зміниться рівень впливу на навколишнє середовище, якщо ми змінимо показники нашої діяльності.

(263223 – (18327 + 6432) + 624=

Зіставляючи вирази,  учні помічають,  що у їх записах містяться одні й ті самі числа; відмінність є лише у дужках. В першому виразі від числа 358253 віднімають і 16924 і 5722, а у другому – віднімають суму чисел 15924 та 5722.  Пригадуємо правило віднімання суми від числа: щоб відняти суму від числа, достатньо від цього числа відняти один доданок, а потім другий доданок. Отже, ці вирази матимуть однакові результати. 

  • Отже, рівень впливу не зміниться.

Обчислення рівнянь.

  • Ваша фірма бере участь у благодійній акції. Необхідно виконати завдання. Зароблені вами гроші підуть до Фонду захисту природи. Кожна людина сама вирішує, чи буде вона брати участь в цій акції, і яку суму вона може внести.

           Виконання завдання 7 ст. 17.

  • Президенти фірм,  підрахуйте   накопичені кошти, які заробили ваші працівники. (   

          максимальна зарплата 12000)

        V.  Підсумок уроку.

Переглянемо свої рахунки в банку «Успіх».

Оцінювання.

На уроці учні виконують 6 завдань. Кожне правильно виконане завдання оцінюється у 2000. Сума записується у чек.Картинки по запросу "чековая книжка желаний пустой шаблон""

Чек кріпиться на дошку (банк «Успіх») під назву фірми. В кінці уроку президенти фірм підраховують накопичений капітал. В разі повністю неправильного виконання завдання групою,  вона отримує 0, при допущенні помилки 1000.

Нагородження фірм.

Домашнє завдання.

Зошит «Працюю самостійно» ст.. 9 № 2 – 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача.

Обладнання для переробки пластикового сміття всього  коштує  936897 грн.

Лінія сортування  та дробарка разом  коштують  742 154 грн.,  а  дробарка

 та обладнання для миття крихти разом  коштують 537 258 грн. Визначте ціну кожного виду  обладнання окремо.

 

Чек.

Картинки по запросу "чековая книжка желаний пустой шаблон""

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назви фірм.

 

Екологік

 

Картинки по запросу "логотип екофірми"

 

Екомакс.

 

 

 

Картинки по запросу "логотип екофірми"

 

Терра

Картинки по запросу "логотип екофірми""

 

Еремурус.

Картинки по запросу "логотип екофірми""

 

 

 

Похожее изображение

 

1. Придбати обладнання.

2. Дослідити вплив підприємства на навколишнє середовище.

3. Взяти участь у благодійній акції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лінія сортування

 

Картинки по запросу "обладнання для сміттєпереробного заводу""    

 

608721 – 87804 =

 

 

Картинки по запросу "сторінка зошита в клітинку""

 

                                                       Дробарка

 

Картинки по запросу "Дробарка з ситом для подрібнення і просіювання крихти пластику""

 

 

                                                         509456 + 23004 =

 

Картинки по запросу "сторінка зошита в клітинку""

 

 

Обладнання для миття та сушіння крихти.

 

https://monplan.ru/uploads/3f8-61-525x663.jpg

 

56309 + 438724 =

Картинки по запросу "сторінка зошита в клітинку""

 

 

 

Агломератор для плавлення пластикової крихти.

https://monplan.ru/uploads/9748474f172e.jpg

 

400000 – 40508 =

 

Картинки по запросу "сторінка зошита в клітинку""

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
29 січня 2020
Переглядів
2013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку